غلامعلی حدادعادل گرچه بیشتر به عنوان سیاستمدار شهرت دارد؛ اما آنها که او را از نزدیک می‌شناسند یا کمی درباره سوابقش خوانده و شنیده‌اند می‌دانند یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش شعر و زبان فارسی است، حالا این چهره فرهنگی ـ سیاسی کشورمان قصد دارد بزودی مجموعه شعری را با عنوان «هنوز هم...» منتشر کند.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۰

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در آستانه انتشار دفتر شعر تازه خود به روابط عمومی انتشارات سوره مهر گفته است: شعر تخصص نمی‌شناسد، حتی اگر سیاستمدار، فیلسوف، طبیب و... هم که باشی، باز شعر به سراغت می‌آید.

حدادعادل درباره این مجموعه هم چنین توضیح داده است: آنچه در این دفتر آمده، به ‌استثنای چند شعر قدیمی، عموما شعرهایی هستند که پس از انقلاب سروده شده است. شعر یک علاقه شخصی است. من هم به شعر و شاعری علاقه داشتم و در طول سالیان گذشته برای دل خودم چیزهایی می‌گفتم، ولی رغبتی به چاپ اینها نداشتم؛ زیرا شعر را با سیاست سازگار نمی‌دیدم، ولی مقدر شد در سال 95 این مجموعه اشعار منتشر شود.

قلی‌خانی و سفیری محیط‌زیست

شاید مردم چهره‌اش را با مجموعه‌های تلویزیونی نردبام آسمان، سرزمین کهن و اولین شب آرامش به خاطر بیاورند. در سینما هم با مریم مقدس شهرت گرفت و بعدها در آثاری همچون بزرگمرد کوچک و پنجشنبه آخر ماه به نقش‌آفرینی پرداخت، صحبت از شبنم قلی‌خانی است که به‌عنوان یکی از سفیران محیط‌زیست در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز انتخاب شده است. بر‌اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این بازیگر در ارتباط با حفظ محیط‌زیست و فعالیت‌هایش گفته است: مادر همه ما طبیعت است. شاید روزی این دغدغه من نبود؛ اما امروز با مادر شدنم برای نسل بعد، برای دخترم، برای تمام کودکانی که حقشان دیدن آسمان آبی و مزارع سرسبز و شرایط آب و هوایی درست و مساعد است، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم.

او افزود: امروز باید به کودکانمان آموزش صحیح حفظ منابع طبیعی داده شود. بیایید تا قبل از آن که دیر شود به فکر طبیعت، این موهبت خداوندی باشیم.

چاپ‌های جدید از کتاب‌های شفیعی کدکنی

انتشارات سخن، چاپ‌های جدیدی از کتاب‌های محمدرضا شفیعی کدکنی را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند. بر اساس خبری که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد و پژوهشگر ادبیات سال‌هاست در حوزه عطار تحقیقات و آثار ارزشمند و گرانسنگی ارائه کرده‌ است. از جمله کارهای در دست نگارش او در این زمینه، تصحیح و مقدمه «تذکره‌‌الاولیا» است. این اثر پیشتر قرار بود برای نمایشگاه کتاب امسال منتشر شود، اما هنوز آماده نشده است. انتشارات سخن همچنین چاپ تعدادی از عناوین نوشته شده از سوی شفیعی کدکنی را آماده کرده و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند که از جمله این موارد، کتاب «با چراغ و آینه» است که چاپ پنجم آن برای بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب آماده شده است. این کتاب در پنج فصل کلی به شعر معاصر و ریشه‌های تحولات آن می‌پردازد.

گشت ارشاد 2 از راه می‌رسد

اکران نوروزی سال 90 یکی از پرحاشیه‌ترین اکران‌های دست‌کم یکی دو دهه اخیر سینمای ایران بود. احتمالا شما هم یادتان می‌آید فیلم گشت ارشاد به کارگردانی سعید سهیلی همراه با زندگی خصوصی ساخته حسین فرحبخش، حسابی سر و صدا کرد و دست آخر فیلم از پرده پایین آمد. حالا گویا سهیلی دوباره آستین‌هایش را بالا زده و می‌خواهد گشت ارشاد 2 را کلید بزند. این کارگردان که ساخت آثاری ازجمله کلاشینکف، ازدواج در وقت اضافه، چارچنگولی، سنگ کاغذ قیچی و... را در کارنامه دارد پیش از این اعلام کرده بود می‌خواهد پروژه‌ای به نام دم کلفت‌ها را کلید بزند. اما بر‌اساس گزارش خبرنگار جام‌جم، سهیلی با همراهی پسرش ساعد سهیلی و حمید فرخ‌نژاد به سراغ گشت ارشاد 2 رفته است.

باید منتظر ماند و دید این فیلم هم دچار سرنوشت گشت ارشاد 1 خواهد شد یا نه. گرچه سهیلی ثابت کرده است می‌تواند فیلم‌هایی پرفروش و پرحاشیه بسازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها