برنامه حذف سهمیه گازوئیل خودروها

عرضه کارتی گازوئیل متوقف نمی‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح برنامه جدید حذف سهمیه گازوئیل برخی از خودروها، گفت: در سال جدید، تخصیص سهمیه گازوئیل به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۰
عرضه کارتی گازوئیل متوقف نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین ، سید ناصر سجادی در تشریح جزئیات طرح جدید حذف سهمیه‌ گازوئیل برخی از خودروهای گازوئیل سوز در سال ۹۵، گفت: براساس مذاکراتی که با شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی انجام شده است، تخصیص سهمیه گازوئیل به خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث در سال‌جاری قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه به زودی با صدور اطلاعیه‌ای، فرصتی برای مالکان خودروهای گازوئیل سوز به منظور تمدید بیمه شخص ثالث تعیین می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که در زمان تعیین شده مالکان خودروها اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خودروی گازوئیل سوز خود نکنند، سهمیه سوخت این خودروها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حتی با انجام تغییراتی در سامانه هوشمند سوخت در حین زمان سوخت گیری اطلاع رسانی لازم به مالکان این دسته از خودروهای فاقد بیمه در خصوص تمدید بیمه خودروی آنها خواهد شد، اظهار داشت: به عبارت دیگر، قصد داریم از قابلیت‌های سامانه هوشمند سوخت برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

سجادی با اشاره به کاهش مصرف گازوئیل در ناوگان حمل و نقل کشور، تبیین کرد: پس از اجرای طرح عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش متوسط مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل به کمتر از ۵۰ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته تاکنون متوسط مصرف روزانه گازوئیل در بخش حمل و نقل به حدود ۴۲ تا ۴۳ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است، تاکید کرد: با اجرای طرح پیمایش، مصرف گازوئیل کشور در این حوزه حدود هفت تا ۷.۵ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوئیلی فاقد بیمه روزانه حدود دو میلیون لیتر دیگر صرفه جویی حاصل شود، گفت: بر این اساس از قابلیت‌های مختلف سامانه هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف گازوئیل استفاده خواهیم کرد.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، پیش بینی می‌شود در صورت اجرای این طرح سهمیه گازوئیل حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی فاقد بیمه حذف شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عرضه کارتی گازوئیل متوقف خواهد شد؟ توضیح داد: در حال حاضر صرفا توقف عرضه کارتی بنزین به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده و هیچ گونه برنامه ای برای توقف عرضه کارتی گازوئیل در کشور نداریم.

سجادی با اشاره به اختلاف قیمتی بین گازوئیل عرضه شده در داخل کشور و کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: با وجود سقوط قیمت‌های جهانی و منطقه‌ای، گازوئیل برای قاچاق دارای انگیزه اقتصادی بوده و عرضه کارتی این فرآورده نفتی ادامه می‌یابد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها