اقدام دولت مصر در واگذاری 2 جزیره "صنافیر" و "تیران" به عربستان، با موجی از خشم و نارضایتی مصری‌ها در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۸
خشم مصری‌ها از واگذاری 2 جزیره مهم به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت "عربی 21" فعالان مصری، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور را متهم کردند که در مقابل کمکهای مالی و حمایتهای سیاسی عربستان، خاک مصر را به حراج گذاشته است.

دولت مصر دیروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که توافق ترسیم مرزهای دریایی با عربستان، نشان داد که دو جزیره موجود در دریای سرخ داخل آبهای منطقه ای عربستان قرار دارند. این درحالی است که این دو جزیره ده ها سال تحت حاکمیت مصر بودند.

در پی اعلام این خبر، اعتراض‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

"نجاد البرعی" فعال حقوقی مصری در صفحه خود نوشت: دیگران به عنوان هدیه نشان و یا شمشیر طلا و یا حتی دکترای افتخاری می دهند، این نخستین بار است که می بینم که جزایر و اراضی کشور هدیه داده می شود، می دانید که نیروهای بین المللی در این جزایر مستقر هستند؟!

"ممدوح حمزه" مشاور و فعال سیاسی هم در صفحه تویتر خود تأکید کرد: سیسی حق ندارد درباره جزایر صنافیر و تیران کوتاه بیاید.. فروش اراضی ما اهانت است.

یکی دیگر از فعالان نوشت: به ما آموخته بودند که زمین ناموس ما است ... من یک شهروند مصری هستم و حق دارم به واگذاری تیران و صنافیر اعتراض کنم.

برخی فعالان نیز با انتشار اسنادی، تأکید کردند که این دو جزیره متعلق به مصر هستند.

"خالد علی" نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر هم خواستار همه پرسی درباره این دو جزیره شد.

"شادی الغزالی حرب" فعال مصری هم با حمله به دولت مصر، در تویتر خود نوشت: کسی حق ندارد زمینی را که برای حفظ آن خون دادیم، واگذار کند حتی اگر اموال کل دنیا را بدهند .. سرزمین ما را می فروشند و ما را به خیانت و مزدوری متهم می کنند.

منبع:العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها