سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

دستگیری تعدادی از مدیران ورزشی به اتهام مشارکت در فساد مالی

پاسخ فدراسیون فوتبال به کمیسیون اصل 90 آماده شد و پس از امضای رئیس فدراسیون فوتبال برای نهادهای ذیربط ارسال شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۶
پاسخ 63 بندی فدراسیون به پرونده فساد در فوتبال برای نهادهای ذیربط ارسال شد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فارس ، پس از اینکه کمیسیون اصل 90 در گزارشی با نام گزارش فساد در فوتبال اتهاماتی را به فدراسیون فوتبال و زیرمجموعه‌اش نسبت داد، این فدراسیون نیز با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان روشنگری مسائل فوتبال کشور اقدام به تهیه پاسخ به گزارش اصل نود کرد.

در واقع پس از گذشت حدود 2 ماه از گزارش کمیسیون اصل 90 که طی آن مواردی در رابطه با فساد در فوتبال ایران اعلام شده بود حالا این فدراسیون پاسخی را ارائه کرده که پاسخ فدراسیون فوتبال به کمیسیون اصل 90 آماده شد و پس از امضای علی کفاشیان برای رئیس مجلس، نواب رئیس، رئیس کمیسیون اصل 90 و برخی از اعضای این کمیسیون و همین طور وزیر ورزش، معاون ورزش قهرمانی و بسیاری از نهادهای نظارتی ارسال شد.

**پاسخ 63 بندی فدراسیون فوتبال

از آنجا که حتی برخی از نمایندگان مجلس اظهار کرده بودند که فدراسیون فوتبال اگر پاسخی داشت تا الان آن را ارائه کرده بود، در این رابطه فدراسیون فوتبال با تهیه یک پاسخ مفصل در 63 بند، پاسخ تک تک مواردی را که در گزارش کمیسیون اصل 90 آمده بود با ذکر جزئیات داده است.

**گزارش اصل 90 مغرضانه است

در این رابطه فدراسیون فوتبال معتقد است که کمیسیون اصل 90 از کارشناسی استفاده کرده که قبلا در فدراسیون فوتبال مسئولیت داشته و هم‌اکنون منتقد این تشکیلات است و این گزارش به نوعی مغرضانه بوده و فضای عمومی کشور و ذهن بیشتر نمایندگان مجلس را بی‌دلیل علیه فوتبال تحریک کرده است.

**فدراسیون در خصوص همه موارد روشنگری کرده است

فدراسیون فوتبال وظیفه خود دیده به تمام موارد از جمله موضوعاتی که ممکن است فساد آنها به ساختمان فدراسیون فوتبال ربطی نداشته باشد، مانند اداره باشگاه‌ها، رسانه‌ها و حتی فرارهای مالیاتی و ... به دلیل اینکه اذهان عمومی باید از آن مطلع باشند، روشنگری کند.

در واقع فدراسیون در رابطه با مسائل فنی، مالی، حقوقی، تبانی، شرط‌بندی، فساد در فوتبال، نحوه اداره باشگاه‌ها و تفسیر اساسنامه خود به خوبی روشنگری لازم را انجام داده است.

**گزارش مملو از آمارهای اشتباه، توصیه‌های غیرمتعارف و خارج از اصول فوتبال

همچنین فدراسیون فوتبال در پاسخ طولانی خود دانش و سطح آگاهی نگارنده گزارش را در هر 50 و چند موردی که در جواب‌های خود آورده، زیر سوال برده و معتقد است فردی که این گزارش را نوشته نه آیین‌نامه‌ها را می‌دانسته و نه به اصول بین‌المللی اداره تشکیلات فوتبال آگاه بوده و نه به نحوه اداره باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اشراف داشته و به همین دلیل توصیه‌هایی که در انتهای گزارش کمیسیون اصل 90 آمده تماما با استانداردهای بین‌المللی فوتبال در تعارض است چون گزارش مملو از آمارهای اشتباه، توصیه‌های غیرمتعارف و خارج از اصول این ورزش بوده است.

**پاسخ فدراسیون در طول بررسی پرونده لحاظ نشده است

پاسخ فدراسیون فوتبال به نوعی ثابت می‌کند که اطلاعاتی که در گزارش کمیسیون اصل 90 آمده با واقعیات منطبق نیست و در واقع آن بخشی که فدراسیون فوتبال پاسخ‌هایی را در طول بررسی پرونده به این کمیسیون ارائه کرده هرگز در گزارش فوق لحاظ نشده است.

**دفاع فدراسیون از اشخاصی که به آنها افترا زده شده

فدراسیون فوتبال معتقد است که کمیسیون اصل 90 گذشته از غرض‌ورزی و اعمال بی‌انصافی در گزارش به برخی افراد نیز افتراهایی وارد کرده که در پاسخ فدراسیون فوتبال به نحو شایسته‌ای از این افراد دفاع شده است.

**چون ساختار کمیسیون اصل 90 ورزشی نیست و باید بیشتر دقت می‌کرد

فدراسیون فوتبال همچنین به دلیل اینکه ترکیب کمیسیون اصل نود اساساً یک ترکیب سیاسی و اجتماعی بوده و هرگز ورزشی نیست معتقد است که آنها باید دقت بیشتری در انتخاب کارشناس مرتبط با موضوع انجام می‌دادند که این همه تناقض در گزارش نسبت به واقعیات دیده نشود. این گزارش بیشتر به طرف موارد مورد علاقه کارشناس که مسائل انضباطی، حقوقی بوده، سوق داده شده است.

**اثبات بهترین مدیریت برای فدراسیون فوتبال

در این گزارش فدراسیون فوتبال به نوعی ثابت کرده یکی از بهترین مدیریت‌های چند سال اخیر فوتبال را داشته و آنچه که به عنوان سؤمدیریت و فساد در فوتبال اعلام شده، آن چیزی نیست که در گزارش پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل 90 وجود دارد.

**علت اصلی عدم انتشار پاسخ فدراسیون تا امروز

همچنین در پایان گفتنی است، علت اصلی منتشر نشدن این پاسخ برخورد زمانی با انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و به نظر می‌رسد به محض پایان انتخابات و مشخص شدن کامل نتایج انتخابات مجلس گزارش خود مبنی بر پاسخ به پرونده فساد در فوتبال را به منظور تنویر افکار عمومی به طور کامل منتشر خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها