با انتخاب کامل بازیگران و عوامل

فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد

سازندگان سریال تلویزیونی «برادر» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو ویژه ایام ماه رمضان در شهرک چشمه واقع در دهکده المپیک مشغول تصویربرداری هستند. در این سریال حسن پورشیرازی، نقش حاج‌کاظم پهلوان، مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران را بازی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۷
«برادر» میزبان ستاره‌های افطاری سیما

به گزارش جام‌جم، سریال تلویزیونی «برادر» به نویسندگی آرش قادری، اواخر سال گذشته کلید خورد و همزمان با ضبط، بابک رضاخانی مشغول تدوین است. فردین خلعتبری هم موسیقی را می‌سازد.

قاچاقچیان برنج

در خلاصه داستان این سریال آمده است: حاج‌کاظم پهلوان، مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه‌نگار پرجنب و جوش است، بر ضد واردات قاچاق برنج‌های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان برنج با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج‌کاظم شده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که...

نعمت چگینی، تهیه‌کننده درباره تولید این سریال به جام‌جم گفت: ما در این سریال به موضوع روزی حلال و برنج‌های قاچاق می‌پردازیم. این موضوع دغدغه امروز مردم است و تقریبا روزی نیست که مطبوعات به این مبحث نپردازند.

وی درباره نگارش فیلمنامه عنوان کرد: سریال تلویزیونی برادر در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای برای شبکه دو تولید می‌شود. تا به امروز بیش از 22 قسمت از فیلمنامه نوشته شده و آرش قادری مشغول نگارش بقیه سریال است، ضمن این‌که سه تا چهار بار فیلمنامه بازنویسی شده است.

کارگردان کاربلد

این تهیه‌کننده ادامه داد: با توجه به این‌که موضوع سریال رمضانی است ودر شب‌های احیا هم پخش خواهد شد، پیش‌بینی می‌کنیم تصویربرداری سریال تا اواسط تیر ماه طول بکشد. بیشتر لوکیشن‌‌های سریال هم به غرب تهران منتهی می‌شود.

در این سریال حسین یاری نقش مسعود، پوریا پورسرخ نقش ناصر، لیلا اوتادی نقش نازی و حسن پورشیرازی نقش حاج‌کاظم را بازی می‌کند.

وی درباره جایگزین شدن حسین یاری به جای کامبیزدیرباز که در ابتدا اعلام شده بود، توضیح داد: دیرباز به دلیل تداخل کاری از گروه جدا شد و با توجه به مشورت‌هایی که با مسئولان شبکه داشتیم، حسین یاری جایگزین شد. همچنین حسین توشه و مجید واشقانی هم بتازگی به جمع بازیگران ملحق شد. بزودی بازیگر یکی دیگر از نقش‌های اصلی سریال اعلام می‌شود. همچنین برای خواننده تیتراژ هم با چند نفر از خوانندگان مشهور و محبوب پاپ صحبت کردیم.

چگینی با اشاره به بازیگران گفت: ما تلاش کردیم بازیگران حرفه‌ای را برای این سریال انتخاب کنیم و خوشبختانه موفق هم شدیم. در این سریال پورشیرازی سه فرزند دارد که نقش‌های آنها را حسین یاری، پوریا پورسرخ و سوگل طهماسبی بازی می‌کنند. نقش همسر او را سهیلا رضوی ایفا می‌کند که در سریال فاطمه نام دارد.

کاوه خداشناس نقش شهاب، قدرت‌الله صالحی نقش رجب، سیدمهرداد ضیایی نقش شهیدی، رضا توکلی نقش شهیدی، مژگان بیات نقش عطیه، بهنام قربانی، محمدرسول صفری، پوراندخت مهیمن، علیرضا درویش‌زاده، امیر منصور فلاح، محمدجواد طاهری، افسانه تهرانچی، سمیرا مهدوی شکیبا، مهرداد ایل‌بیگی و زهرا فراهانی از دیگر بازیگران سریال تلویزیونی برادر هستند. چگینی ادامه داد: دکورهای این سریال تلویزیونی در چند مرحله نیاز به ساخت داشت که در مراحل پیش‌تولید توانستیم بخش اعظمی از دکورهای مدنظر را ساخته و آماده تصویربرداری کنیم. این تهیه‌کننده درباره انتخاب جواد افشار به عنوان کارگردان این سریال گفت: سریال‌های مناسبتی را نمی‌توان به هر کارگردانی سپرد و به قول معروف کارگردان خودش را می‌خواهد. گرچه ما تصویربرداری را شروع کردیم، اما زمان تا شروع ماه رمضان کم است، به همین دلیل باید کارگردانی سکان کار را به عهده بگیرد که به دور از نگرانی‌های رساندن به پخش، کارش را انجام بدهد. وی عنوان کرد: از سوی دیگر جواد افشار تجربه کارگردانی سریال‌های ماه رمضان را در کارنامه دارد و سال گذشته هم سریال پر مخاطب کیمیا به کارگردانی او پخش شد. در مجموع افشار مخاطب تلویزیون را خیلی خوب می‌شناسد و می‌داند چگونه پیام را به مخاطب منتقل کند.

گلچین بهترین بازیگران

جواد افشار که ساخت سریال‌های رمضانی با عناوین سی‌امین روز و مادرانه را در کارنامه دارد، درباره ساخت مجموعه برادر به جام‌جم گفت: سریال برادر به موضوعاتی همچون روزی حلال، راه‌های کسب درآمد، قاچاق برنج و بهداشت غذا می‌پردازد. متاسفانه گاهی برنج‌های وارداتی نامرغوب باعث می‌شود به بهداشت غذایی‌مان لطمه وارد شود. البته به این موضوع در قالب یک قصه خانوادگی و اجتماعی و روابط عاشقانه می‌پردازیم تا برای مخاطبان هم جذاب باشد. در مجموع در سریال برادر دغدغه‌های شخصی‌ام را هم دنبال می‌کنم.

وی درباره انتخاب بازیگران برای این سریال افزود: من همیشه برای انتخاب بازیگران در کارهایم به بهترین‌ها فکر می‌کنم و همیشه حرفه‌ای‌ها را گلچین می‌کنم. خوشبختانه این اتفاق خوب هم برای سریال برادر افتاد و نقش‌های اصلی و مکمل را به بهترین‌ها سپردیم.

این کارگردان درباره این‌که آیا در نگارش فیلمنامه هم دخالت دارید، توضیح داد: من همیشه در کارهایم به فیلمنامه‌ها وفادار هستم، اما به این موضوع هم اعتقاد دارم که باید قصه از اندیشه خودم عبور کند، به همین دلیل در بخش‌هایی که لازم باشد سلیقه‌ام را وارد خواهم کرد.

افشار در پایان با اشاره به این که بهتر است سریال‌های مناسبتی زودتر از زمان پخش کلید بخورد، گفت: گرچه ما تصویربرداری سریال برادر را شروع کردیم، اما تا ماه رمضان زمان زیادی نداریم. ای کاش شرایطی فراهم می‌شد که سریال‌های مناسبتی زودتر کلید می‌خورد. در این صورت با فراغ بال کار انجام می‌شد.

یک خانواده مذهبی

سوگل طهماسبی که در این سریال نقش دختر حاج کاظم به نام مریم را بازی می‌کند، درباره نقشش به جام‌جم گفت: در این سریال نقش مریم را بازی می‌کنم که در یک خانواده مذهبی بزرگ شده، اما دختری اجتماعی است. او خبرنگار است و توجه به مسائل جامعه دغدغه‌اش است و مرتب در این باره تحقیق می‌کند، ضمن این‌که رابطه خوبی هم با برادرانش دارد. در مجموع می‌توان مریم را به عنوان یک دختر مهربان، کنجکاو و تا حدودی کله‌شق معرفی کرد.

وی ادامه داد: من قبلا تجربه کار با جواد افشار را در سریال کیمیا داشتم و علاقه‌مند بودم بار دیگر هم با او همکاری کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. در گذشته هم با او یک تله‌فیلم کار کرده بودم.

طهماسبی درباره این‌که آیا قبل از بازی در این سریال درباره روحیات و شخصیت خبرنگاران تحقیق کرده است، گفت: بله، با توجه به این‌که چند دوست خبرنگار دارم، با آنها درباره نقش و شخصیت خبرنگاران صحبت کردم تا بیشتر با روحیات‌شان آشنا شوم ؛ زیرا خبرنگاران به لحاظ افکار و روحیه با مردم عادی تفاوت دارند و من باید این نقش را درست در می‌آوردم، به همین دلیل قبل از کلید خوردن تحقیقات لازم را انجام دادم.

یاری و نقش پسر حاجی بازاری

حسین یاری بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و با فیلم‌های دفاع مقدس شناخته شد. یاری با بازی در نقش حیدر در مجموعه «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی توانست در میان عموم محبوبیت زیادی کسب کند. هوش سیاه 2 آخرین سریالی بود که این بازیگر در آن بازی کرده بود و حالا این روزها در سریال «برادر» نقش پسر یک حاجی بازاری را بازی می‌کند. این نقش یاری در مقایسه با دیگر نقش‌هایش متفاوت است و او قصد دارد این بار مخاطبان تلویزیون را با چهره دیگری از خود آشنا کند.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها