مخالفت اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با استعفای مرد پرتغالی

کی‌روش: بازی را 0 - 6 باختم!

گلایه‌های کارلوس کی‌روش برای بار چندم شنیده شد؛ این بار از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و در جلسه‌ای که به گفته اعضای آن فضایی مثبت و امیدبخش داشت. با این حال موضع سرمربی پرتغالی تیم ملی کوچک‌ترین تغییری نکرد. وی در پایان نشست دیروز بار دیگر تاکید کرد امکان ادامه همکاری وجود ندارد!
کد خبر: ۸۹۴۱۹۱

جلسه تقریبا پنج ساعت به طول انجامید؛ بیشتر از آنچه خبرنگاران انتظارش را می‌کشیدند. با این حال چاره‌ای نبود، چون کی‌روش و اعضای هیات‌رئیسه باید در همین نشست سنگ‌ها را از هم وامی‌کندند. کی‌روش در حضور علی کفاشیان، محمود اسلامیان، مهدی تاج، الهه عرب‌عامری، حیدر بهاروند، غلامرضا بهروان، فریدون اصفهانیان، شهرام دبیری، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و علیرضا اسدی ابتدا برنامه‌هایش را ارائه کرد و بعد نوبت به بیان خواسته‌ها رسید. وی در پایان این نشست، درباره موارد مطرح شده گفت: بار دیگر این فرصت را داشتم که پس از پنج سال یک بار دیگر تجربیات خود را به اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال توضیح دهم و مانند 11 بازیکن فوتبال، 11 شرط لازم برای حمایت از تیم ملی در راه جام‌جهانی را به اعضای هیات‌رئیسه بگویم. با این شرایط می‌توانیم به جام‌جهانی صعود کنیم. بعد از پنج سال با شرایط فعلی، صعود به جام‌جهانی دشوار است و این گونه نمی‌توان ادامه داد، اما با این 11 مورد راه را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی با بیان این‌که تنها مشکلات مالی در این میان مطرح نیست ادامه داد: شرایط حال حاضر را به دستان هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال سپردم. تا 30 آوریل 2016 یعنی دهم اردیبهشت به عنوان سرمربی تیم ملی به وظایفم پایبندم و با درخواست کفاشیان در مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام‌جهانی هم حاضر خواهم بود، اما امیدوارم هیات‌رئیسه با استعفای من موافقت کند.

کی‌روش تصریح کرد: با این شرایط، امکان ادامه همکاری وجود ندارد. شرایطی که فقط وعده و وعید و قول‌ داده می‌شود، اما هیچ ضمانتی برای ادامه راه وجود ندارد. این‌گونه به نظر می‌رسد که فدراسیون برای اتخاذ تصمیماتی که به پیشرفت تیم ملی منجر می‌شود، اعتمادی به من ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که خواسته قلبی او درباره ادامه یا عدم همکاری با ایران چیست، گفت: وظیفه من این است که به عنوان سرمربی تیم ملی به همه لبخند بزنم. وظیفه‌ای ندارم که همه مربیان را راضی نگه دارم بلکه باید بکوشم تمام مردم و هواداران ایرانی خوشحال باشند و تنها روزی به این مهم دست می‌یابم که برنده میدان باشیم. اینجا هستیم که تیم ملی را به جام‌جهانی ببریم، اما با شرایط فعلی این کار میسر نیست. هنوز درگیر مشکلات روزمره‌ایم و قبل از هر اردو هنوز تکلیفمان مشخص نیست. مشکلات زیادی برای دریافت حقوقمان داشتیم و با این شرایط نمی‌توان ادامه داد، چراکه زجرآور است. در حال حاضر با یک فشار و یک چالش جدید مواجه‌ایم، اما من عاشق جنگیدن هستم با وجود این، نمی‌خواهم انرژی‌ام را صرف قضایای پوچ کنم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی قرار است در 20 روز آینده رخ بدهد که در پنج سال گذشته رخ نداده گفت: این سوال را از هیات رئیسه بپرسید. تنها سوالم این است که ما در مرحله بعد باید در بازی اول با قطر یا در بازی دوم با امارات روبه‌رو شویم، اما هنوز نمی‌دانیم زمین تمرینمان کجاست؟ اگر فکر می‌کنید چمن را از هلند می‌آوریم، اشتباه فکر می‌کنید. هنوز با اردوی خرداد فاصله داریم، اما مشکلات ما پابرجاست. درباره این موضوع از اعضای هیات‌رئیسه سوال بپرسید. دیگر راهکاری را نمی‌بینم و فقط قول‌ها و وعده وعیدهاست که در مقابل من قرار دارد. وظیفه من این است که تا آبان امسال 15 امتیاز را بگیرم یا از دست بدهم.

کی‌روش با بیان این‌که نتوانست فرد برنده در اتفاقات اخیر باشد، اظهار کرد: از هواداران فوتبال به خاطر این‌که نتوانستم شخص پیروز باشم، عذر می‌خواهم. بازی را باختم و نمی‌توانم یک دوره پنجساله برای آینده نیز این بازی را دنبال کنم و باز هم از هواداران عذر می‌خواهم و باید بگویم من این بازی را 6 بر صفر باختم.

مخالفت با استعفای کی‌روش

گرچه کی‌روش امید چندانی به برآورده شدن خواسته‌هایش ندارد، اما فدراسیون فوتبال دوست ندارد براحتی سرمربی پرتغالی تیم ملی را از دست بدهد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش برخی ایرادات فنی را مطرح کرد تا به این واسطه بتواند کیفیت فوتبال ایران را به اروپا برساند. تلاش می‌کنیم تا امکانات مورد نیاز کی‌روش را فراهم کنیم و قطعا موافق فسخ قرارداد با کی‌روش نیستیم و معتقدیم سرمربی تیم ملی باید به کارش ادامه دهد.

شهرام دبیری، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم با منتفی دانستن استعفای سرمربی تیم ملی تاکید کرد: قرار شد کارگروهی تشکیل شود تا ضمن بررسی درخواست‌های سرمربی تیم ملی، اقدامات اجرایی لازم را نسبت به فراهم کردن آنها در دستور کار قرار دهد.

در عین حال افشین پیروانی، مدیر تیم ملی فوتبال با بیان این‌که همه اعضای هیات‌رئیسه، صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر داشتن امکانات لازم برای تیم ملی را مورد تائید قرار دادند گفت: کی‌روش دو ساعت درباره همه مسائل و امکانات مورد نیاز برای تیم ملی صحبت کرد و همه اعضای هیات‌رئیسه نیز در این جلسه صحبت‌های او را تائید کردند، اما با تائید خشک و خالی اتفاقی نمی‌افتد و همه باید پای کار بیایند. هر فردی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند، وظیفه شرعی و ملی دارد که از این تیم حمایت کند. تیم ملی فوتبال همانند سایر رشته‌های ورزشی، نیاز به حمایت جدی دارد و با جیب خالی نمی‌توان نتیجه مطلوب به‌دست آورد. پیروانی ادامه داد: کی روش یک مربی با اقتدار است و اگر هم انتقاد می‌کند به خاطر تیم ملی فوتبال ایران است. حرف کی‌روش این است که از ۴۰ میلیارد تومانی که از طرف تیم ملی درآمدزایی شده است ۲۰ میلیاردش را برای خود تیم ملی هزینه کنند.

11 شرط کی‌روش در نشست هیات‌رئیسه

1.‌ داشتن زمین چمن مناسب

2.‌ زمان مناسب برای تمرین تیم ملی

3.‌ انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب

4.‌ پرداخت بموقع حقوق کادر فنی

5.‌ در نظر گرفتن پاداش‌ مناسب برای بازیکنان تیم ملی

6.‌ فراهم کردن تسهیلات لازم برای رفت و آمد بازیکنان لژیونر

7.‌ استفاده از پرواز چارتر در سفرهای خارجی

8.‌ استفاده از هتل مناسب

9.‌ صدور مجوز نظام‌وظیفه برای بازیکنان سرباز

10.‌ حضور بازیکنان در اردوهای تیم ملی، اولویت اصلی باشد

11.‌ وجود احترام و اعتماد متقابل میان کادر فنی تیم ملی و مجموعه فدراسیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها