تقابل کلاسیک استقلال ـ سپاهان و جدال حساس ذوب‌آهن ـ تراکتور پایان بخش هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر است؛ جایی که آبی‌های تهران برای بازگشت به صدر جدول، زردهای اصفهان برای اعاده حیثیت و شاگردان گل‌محمدی و قلعه‌نویی برای باقی ماندن در کورس می‌جنگند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۰

به گزارش جام‌جم، پس از آن‌که دیدارهای این هفته با برد استقلال خوزستان در دربی اهواز برابر استقلال اهواز آغاز شد تا شاگردان عبدالله ویسی به صدر جدول بازگردند و در دیگر دیدار حساس دیروز نیز انزلی‌چی‌ها در دقایق پایانی مغلوب پرسپولیس مهمان شدند، امروز دو دیدار فوق‌العاده حساس در تهران و اصفهان برگزار می‌شود. استقلال تهران درحالی پذیرای سپاهان است که مدافع عنوان قهرمانی اگر از هفته‌های آغازین لیگ اوضاع و احوالش بدتر نشده باشد، بهتر هم نشده؛ تیمی که به گفته ناظران چوب ضعف یارگیری در فصل نقل و انتقالات و بالا رفتن میانگین سنی خود را می‌خورد و از ابتدای لیگ تاکنون شرایط متزلزلی را پشت سر گذاشته است، طوری که طی 23 هفته سپری شده فقط شش بار طعم پیروزی را چشیده که کارنامه متوسط رو به ضعیفی را نشان می‌دهد که در تاریخ سپاهان کم‌نظیر است.

این تیم در دیدار رفت درحالی که حسین فرکی را سکاندار خود می‌دید، در اصفهان 3 بر صفر مغلوب آبی‌های تهران شد و امروز نیز با شرایط مشابهی به آزادی می‌آید؛ اخباری از درگیری محرم نویدکیا با سرمربی کروات این تیم در دو روز گذشته به گوش رسید. با وجود این آنها همان‌طور که پرسپولیس را در آزادی زمینگیر کردند، می‌توانند عرصه را بر شاگردان مظلومی نیز تنگ کنند. بویژه این‌که استقلال هم با پیش رفتن هفته‌های لیگ، نه‌تنها خبری از طراوت در بازی‌هایش نیست که بتدریج با بحران مصدومیت بازیکنانش مواجه شده و خیلی شرایط روبه‌راهی ندارد. با وجود این، آنچه در کارنامه استقلال درج شده، تعداد امتیازات است نه نوع و کیفیت بازی. مقابل نام تیم مظلومی 44 امتیاز قید شده و این تیم همچنان یکی از بخت‌های نخست عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. شاگردان مظلومی در دیدار با سپاهان انگیزه بازگشت به صدر جدول را دارند و اگر ترس از دربی سرنوشت‌ساز آنها را دست به عصا نکند، می‌توانند بازگشت روحیه‌سازی به صدر داشته باشند.

استقلال هرچند دور رفت با برد مقتدرانه به استقبال دربی رفت، اما دوکارته بودن چند بازیکن در بازی برگشت شرایط روانی این تیم را تحت تاثیر قرار داده است. بازیکنانی که هرچند برخی از آنها در ترکیب اصلی قرار ندارند، اما به هر حال امین حاج‌محمد، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، خسرو حیدری، مگویان، پروپیچ و آرش برهانی در صورت قرار گرفتن در ترکیب دیدار با سپاهان، گوشه چشمی به دربی هم دارند.

باید دید خط حمله جوان استقلال در مقابل مدافعان باتجربه و کند سپاهان چه خواهند کرد!؟

جدالی برای تعیین سرنوشت سهمیه

دیگر دیدار حساس امروز درحالی در اصفهان برگزار می‌شود که در بازی رفت حاصل تلاش ذوب‌آهن و تراکتورسازی در تبریز تساوی پرگل 4 بر 4 بود، اما قصه بازی برگشت متفاوت است. تراکتورسازی هرچند مهمان این بازی است، اما در روزهای اوج خود به سر می‌برد و عملکرد درخشانش در لیگ قهرمانان آسیا شرایط این تیم را مطلوب کرده است. این دو تیم رقابت بسیار نزدیکی برای صعود به پله‌های بالای جدول دارند؛ هر دو 38 امتیازی و در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند. این وسط شاگردان گل‌محمدی با تفاضل 12+ در مقابل تفاضل گل 8+ تراکتورسازی در یک پله بالاتر قرار گرفته‌اند. جدال مستقیم دو تیم حتی اگر برای قهرمانی نبوده و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم باشد، در نوع خود شش امتیازی محسوب می‌شود و بازنده این دیدار شرایط سختی در هفته‌های پایانی خواهد داشت.

برنامه دیدارهای امروز

ذوب‌آهن ـ تراکتورسازی، ساعت 17ـ ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داور: موعود بنیادی‌فر

استقلال تهران ـ سپاهان، ساعت 19ـ ورزشگاه آزادی تهران، داور: تورج حق‌وردی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها