نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی خبر داد

واردات غیرشرعی ژلاتین خوک به کشور

حجت‌الاسلام حمزه کلانتری، مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی با انتقاد از واردات ژلاتین دامی گفت: نظارت شرعی بر واردات تمامی محصولات با منشأ پروتئین حیوانی از جمله ژلاتین دامی به عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی است، اما بتازگی وزارت بهداشت طبق معیار نامعلومی بدون این‌که از ما نظرخواهی کند، این کار را انجام می‌دهد. فصل‌الخطاب نظارت بر مواد گوشتی و دامی، قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید است که متاسفانه برخی دستگاه‌ها هیچ توجهی به آن نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۱

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با نسیم افزود: ژلاتین از استخوان یا پوست گاو و خوک استحصال می‌شود. به‌طور کلی واردات ژلاتین خوکی به کشور ممنوع است و ما به هیچ وجه مجوز نمی‌دهیم.حجت‌الاسلام کلانتری اضافه کرد: در حال حاضر ما ناظرانی برای واردات ژلاتین در برخی کشورها مانند برزیل داریم، ولی از آنجا که اطلاعات مورد نیاز در این زمینه در اختیار قرار نمی‌گیرد، برایمان مشخص نیست ژلاتین را از چه کشورهایی وارد می‌کنند. برخی گزارش‌های واصله حکایت از واردات غیر مجاز ژلاتین‌های غیرحلال نیز داشته که در مقطعی که وزارت بهداشت با ما همکاری داشت، جلوی واردات آن گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت بر واردات ژلاتین را به عهده گرفته که باید در خصوص حلال بودن ژلاتین‌های وارداتی به مردم اطمینان دهند، چون ما به عنوان متولی قانونی در این خصوص نظارتی بر این موضوع نداریم و وزارت بهداشت راسا عمل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها