سخنگوی هیات رییسه مجلس نهم معتقد است در صورتی که لایحه ای که دولت داده طبق برنامه های گذشته جامع و کامل بود طبیعتا زمان بهتری برای بررسی و اتمام برنامه ششم در این دور از مجلس در اختیار داشتیم.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۴
احتمال اتمام بررسی و تصویب برنامه ششم در مجلس نهم

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه مجلس برای رسیدگی به برنامه ششم 4 کمیته زیر مجموعه کمیسیون تلفیق تشکیل داده است گفت: برنامه در این کمیته ها جمع بندی شده و نهایتا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بعد از چاپ گزارش کمیسیون، نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را ارایه دهند و پس از آن در صحن مطرح شود؛ بنابراین اتمام بررسی و تصویب برنامه ششم در این مدت باقی مانده و نهایی شدن آن مشخص نیست،اما در هر صورت مجلس تمام تلاش خود را در این زمینه خواهد داشت.

مصری افزود: اگر به عنوان مثال مجلس بودجه 95 را 10 روزه رسیدگی کند زمان باقی مانده تا پایان دوره مجلس حدود 4 هفته است،در طول این 4 هفته کمیته های مربوط به برنامه ششم باید کارهایشان تمام شود بنابراین مقداری سخت به نظر می رسد که برنامه ششم در این دوره نهایی شود اما احتمال نهایی شدن آن نیز در صورت سه شیفته شدن مجلس وجود دارد.

نماینده مردم کرمانشاه ضمن ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن برنامه ششم در مجلس نهم درعین حال گفت: در صورتی که لایحه ای که دولت داده طبق برنامه های گذشته جامع و کامل بود طبیعتا زمان بهتری برای بررسی و اتمام برنامه ششم در این دور از مجلس در اختیار داشتیم ؛این در حالی است که آنچیزی که دولت ارایه داده لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه است و مجلس برابر تعریفی که از قانون برنامه شده باید برنامه ششم را تصویب کند لذا بسیاری از نمایندگان معتقدند برنامه ششم برنامه نیست و احکام مورد نیاز برنامه است و به این ترتیب برنامه را مجلس باید بنویسدهر چند که اسناد پشتیبان از طرف دولت داده شده است.

عضو هیات رییسه مجلس نهم اظهار داشت: علیرغم اینکه در صورت ارایه کامل این لایحه از سوی دولت زمان کافی برای بررسی آن در اختیار مجلس بود باید به این نکته نیز اشاره کرد که در هیچ دوره ای کمتر از 8 ماه به برنامه توسعه رسیدگی نشده است، رسیدگی به برنامه حداقل 8 ماه بوده چون مهم است و نباید عجله کنیم اما باید تلاش مضاعف کینم که اگر مقدور باشد در همین مجلس برنامه ششم را جمع بندی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها