Firmware: بیشتر مواقع کلمه فریمور به‌جای رام (ROM) به‌کار برده می‌شود و برعکس، اما این دو واژه با یکدیگر تفاوت دارد. فریمور به هسته سیستم‌عامل اشاره می‌کند و رام مجموعه‌ای از سیستم‌عامل به همراه دیگر اپلیکیشن‌ها و شخصی‌سازی شده‌های موردنظر را با خود به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۶

فریمورها در زبان ساده یک میان‌افزار به‌شمار می‌رود که روی دستگاه نصب شده و عملکردی شبیه سیستم‌عامل دارد و در مواردی نیز همان سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود.

به‌روزرسانی‌های اعمال شده روی فریمورها می‌تواند رفع مشکلات امنیتی و عملکردی را به همراه داشته باشد و در مواردی که رام یک دستگاه به‌روزرسانی می‌شود ممکن است علاوه بر به‌روزرسانی فریمور، دیگر اپلیکیشن‌ها و امکانات موجود نیز بهینه‌سازی و به‌روزرسانی شود.

همچنین در مواردی نیز رام دستگاه به‌روزرسانی می‌شود، اما ممکن است در فریمور به‌روزرسانی خاصی صورت نگرفته باشد. همچنین ممکن است رام دستگاه برای مناطق خاصی دارای امکانات و تفاوت‌هایی باشد، اما در این شرایط نیز همه رام‌ها ممکن است از یک فریمور (به‌عنوان مثال یک نسخه ثابت از سیستم‌عامل موردنظر) بهره‌مند باشد.

Spam : این واژه در زبان فارسی نیز به‌صورت اسپم شناخته شده و رایج است، اما ترجمه مناسب آن در زبان فارسی هرزنامه است. هرزنامه به ایمیل‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که برای فهرست‌های ایمیل یا گروه‌های خبری ارسال می‌شود، اما امروزه باتوجه به گسترش نرم‌افزارها و روش‌های ارسال پیام میان کاربران، هر پیام و مطلبی را (اعم از متن، صوت، ویدئو و...) که برای کاربر مزاحمتی به همراه داشته باشد، اسپم یا پیام هرز نامگذاری می‌کنند.

خوشبختانه در بسیاری از نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف، روش‌هایی برای جلوگیری از ارسال این پیام‌های هرز وجود دارد که کاربران به کمک آنها می‌توانند از اسپمرها (کاربرانی که مطالب هرز را منتشر می‌کنند) و پیام‌های آنها خلاص شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها