مایکروسافت بتازگی عرضه دستگاه واقعیت مجازی‌ خود به طرف‌های تجاری مختلف را آغاز و خبر آن را در گردهمایی Build علنی کرد. ازجمله طرف‌های تجاری می‌توان به سازمان‌های فولکس‌واگن، ناسا، ایرباس، آئودی و تریمبل اشاره کرد که از حامیان اصلی طرح واقعیت مجازی مایکروسافت هستند. اولین نرم‌افزاری که برای این دستگاه در دسترس خواهد بود، جست‌و‌‌جوی کهکشان (Galaxy Explore) است که به کاربر اجازه می‌دهد با بازسازی مجازی کهکشان تعامل کند. کد سورس این نرم‌افزار نیز به توسعه‌دهندگان ارائه خواهد شد تا محتوای بیشتری به آن بیفزایند.
کد خبر: ۸۹۳۸۸۱

با این‌که پیش از این قابلیت‌های گیمینگ این دستگاه به مخاطبان نشان داده شده بود، این بار مایکروسافت به کاربری‌های دیگر این دستگاه پرداخت؛ ازجمله قابلیت‌های آن برای دانشجویان پزشکی تا اجزای بدن را بهتر بشناسند یا ایجاد امکان برپایی کلاس‌های مجازی توسط مدرسان به وسیله نمای مجازی خود.

مایکروسافت در ماه فوریه امسال جزئیات این دستگاه را ارائه کرد و آن را یک دستگاه «کامل و خودایستا» معرفی کرد که برای فعالیت نیازی به اتصال به رایانه یا کنسول ندارد. هولولنز همچنین به ویندوز 10 مجهز است. مایکروسافت پیش از این، پیش‌فروش کیت‌های توسعه هولولنز را به قیمت 3000 دلار آغاز کرده بود. قطعا هنوز هم باید به قابلیت‌های این دستگاه در القای یک تجربه ایده‌آل گیمینگ با دیده شک نگریست. هنوز حتی نتوانسته‌ایم تفاوت محصول نهایی را با دموها و ادعاها ببینیم و بر این اصل برای قضاوت زود است. نقش آن در صنایع مختلف، از جمله معماری و هنر غیرقابل کتمان است، اما به دموها و خبرهای ارائه شده تا امروز که نگاه می‌کنیم، بعید می‌دانیم بتواند صنعت گیم را دگرگون کند.

نسخه بعدی «اثر توده‌ای» با کهکشانی بدون وقفه و باز

بتازگی یک نظرسنجی با محوریت قسمت بعدی سری اثر توده‌ای موسوم به آندرومدا در اینترنت منتشر شده که در آن اطلاعاتی راجع به این بازی بیان شده است. طبق این نظرسنجی، محور اصلی قسمت بعدی اثر توده‌ای، کهکشان آندرومدا، در نقطه‌ای بسیار دورتر از زمین خواهد بود. انسان‌ها برای یافتن خانه‌ای جدید به آندرومدا حمله کرده‌اند و در این قسمت حکم مهاجمان را دارند. در عین حال مقیمان مصمم این کهکشان قصد دارند پای بشر را از خاک خود ببرند. در این بحبوحه نیز درگیری بین سیاره‌ای تازه‌ای درمی‌گیرد و اوضاع وخیم‌تر می‌شود... .

«اثر توده‌ای: آندرومدا» قرار بود عید میلادی امسال منتشر شود، اما به دلایلی انتشار آن را به سال 2017 موکول کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها