دولت ژاپن برنامه ای را به ثبت رسانده که طبق آن از تابستان پیش رو گردشگران وارد شده به این کشور برای استفاده از انواع کالا و خدمات و انواع پرداخت های مورد نیازشان تنها به اثر انگشت و ثبت ان نیاز داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۱
راهکار ژاپن برای حل مشکل پول نقد گردشگران

به گزارش جام جم کلیک ، این ایده بدون شک برای بازی ها المپیک-پارالمپیک ۲۰۲۰ که قرار است در توکیو برگزار شود می توان استرس تمامی گردشگران را راجع به حمل پول نقد و کارت اعتباری کاهش دهد. اجرای آزمایشی این سیستم در تابستان پیش رو می تواند تمامی ایرادات و مشکلات این سیستم را تا تاریخ برگزاری المپیک به صورت کامل مرتفع کند.

قرار است در فاز آزمایشی در بیش از ۳۰۰ مرکز بزرگ و کوچک توریستی شامل خرده فروشی ها تا فروشگاه های بزرگ، رستوران ها و سالن های تفریحی و ورزشی، اسکنر های اثر انگشت قرار بگیرد. البته همچنان برای استفاده از خدمات هتل ها همراه داشتن گذرنامه مورد نیاز است.

در اکتبر سال گدشته در فازی آزمایشی در پارک Huis Ten در ناکازاکی این طرح برای بچه هایی که برای استفاده از تجهیزات ورزشی مراجعه می کردند مورد استفاده قرار می گرفت و به گفته مسئول مربوطه به خوبی توانست هم در وقت صرفه جویی کند و هم مشکلات معمول در گم شدن پول و یا کیف را برای بچه ها مرتفع سازد.

در اخبار بانکی زاپن هم به گوش می رسد که بزودی خود پردازهای سطح شهر برای ارائه خدمات به کاربر ها و مشتریان تنها نیاز به اثر انگشت انها خواهند داشت.

منبع: نت نوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها