پخش بیش از هزارساعت برنامه تولیدی و زنده از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی در ایام نوروز1395 بازتاب‌های مختلف را از سوی مخاطبان برنامه‌ها همراه داشته است که در این گزارش به آن اشاره می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۹

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه‌برنامه‌های نوروزی امسال با اقبال خوبی از طرف مخاطبان همراه بود و مخاطبان از تنوع، فضای شاد و مفرح برخی برنامه‌ها و ایجاد فضایی معنوی در بعضی ویژه برنامه‌های نوروزی امسال ابراز رضایت کردند.

براساس این گزارش، کارشناسان واحد ارتباط با مخاطبان روابط‌عمومی صداوسیما، در ایام نوروز در مجموع پاسخگوی20 هزارو 546 تماس درخصوص ویژه‌برنامه‌های نوروزی بودند که تعداد 14 هزار و425 مورد (2/70 درصد) به برنامه‌های سیما اختصاص داشت و تعداد 2854 تماس (9/13 درصد) مربوط به نظرات مردمی نسبت به برنامه‌های صدا بود و 1955 (5/9 درصد) تماس اختصاص به خبر داشت.

همچنین حدود 73 درصد کل پیام‌ها تشکر از پخش برنامه‌های نوروز و طرح درخواست بود و 27 درصد نیز به انتقاد و پیشنهاد مربوط می‌شد. اغلب تشکرها، به ویژه‌برنامه‌های تحویل سال نو، پخش فیلم‌های سینمایی جدید، برنامه‌های طنز و ترکیبی نظیر خندوانه، دورهمی، شب‌کوک و مسابقاتی چون دستپخت، آتش‌نشان و بعضا سریال‌ها اختصاص داشت.

پیشتازی معاونت سیما در نوروز

شبکه سه سیما با برنامه سه ستاره با اجرای احسان علیخانی مورد توجه خاص بود. در این برنامه 148 آیتم اجرا و 36 مهمان دعوت شد که 31 نفر از آنان از جامعه هنری از جمله بهروز افخمی، رامبد جوان، سیروس مقدم، داریوش فرضیایی، فرزاد حسنی، احسان خواجه امیری، رضا رشیدپور و جواد رضویان بودند. براساس نظرات مردمی، از مجموع 2085 تماس که درخصوص برنامه‌های شبکه سه گرفته شده 521 تماس (حدود 25درصد) به برنامه «سه ستاره» اختصاص داشت که از این میزان حدود 82 درصد از برنامه اظهار رضایت کردند.

ویژه برنامه«یک یک» از شبکه یک سیما، با اجرای علی ضیاء شامل آیتم‌های متفاوتی بود که در این برنامه 125 آیتم پخش شد. از مجموع 1396 تماس درخصوص شبکه یک، حدود20درصد از تماس‌ها به برنامه «یک‌یک» اختصاص داشت که از این میزان حدود 75درصد از برنامه ابراز رضایت کردند.

شبکه پنج سیما نیز ویژه‌برنامه نوروزی خود را با عنوان«سالی نو» در دو بخش اجرا کرد. در هر دو بخش این ویژه برنامه 79 آیتم تدارک دیده شد. از42 مهمان برنامه، 13 نفر اقتصادی بودند. درخصوص برنامه‌های شبکه پنج سیما، تعداد 2986 تماس از سوی مردم برقرار شد که «سالی نو» ویژه‌برنامه تحویل سال در حدود 18درصد از تماس‌های مربوط به این شبکه را به خود اختصاص داد.

خندوانه محبوب شب‌های نوروزی

همچنین پخش جنگ‌ها و برنامه‌های ترکیبی در ایام نوروز مورد توجه بسیاری از تماس‌گیرندگان قرار گرفت. در این خصوص می‌توان به ویژه‌برنامه‌های شبکه نسیم همچون برنامه‌های «خندوانه»، «شب کوک» و «دورهمی» اشاره کرد. از مجموع 3128 تماس درخصوص برنامه‌های شبکه نسیم، 1313مورد آن (حدود 42 درصد) به برنامه «خندوانه» اختصاص داشته که از این تعداد بیش از 73درصد، از آن ابراز رضایت کردند.

«شب‌کوک» یکی دیگر از برنامه‌های شبکه نسیم بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت به‌گونه‌ای که از مجموع 907 تماس درباره این برنامه حدود 71 درصد نسبت به آن ابراز رضایت کردند. بررسی‌ نظرات مردمی نشان می‌دهد از مجموع 896 تماس درباره جُنگ «دورهمی»، رضایت بیش از 70 درصد از تماس‌گیرندگان جلب شده است.

از مجموع 384 تماس درباره برنامه «عیدانه» که مربوط به شبکه دو سیما بوده بیش از 77 درصد به قدردانی از آن اختصاص دارد. همچنین بازگشت آرام، سنگین و باوقار عموهای فیتیله‌ای به رسانه ملی با برنامه «هفت‌سین را بچین» محل اظهار نظرهای متفاوتی شده بود. از مجموع 386 تماس درخصوص این برنامه 69 درصد از تماس‌ها به ابراز رضایت اختصاص داشت.

اجرای برنامه «صفر صفر» توسط آقای رشیدپور و در واقع بازگشت مجدد وی به قاب تلویزیون با نوعی رضایت بینندگان همراه بوده است، در واقع حدود40 درصد افرادی که نسبت به برنامه‌های سیما اظهار نظر کردند.

مسابقات تلویزیونی خاطره‌انگیز و جذاب

همچنین پخش مسابقات مهیج، شاد و متنوع با موضوعات متفاوت را باید از ویژگی‌های نوروز سال 95 دانست. از مجموع تماس‌ها درخصوص شبکه پنج سیما 895 تماس درباره«مسابقه آتش‌نشان» بوده که 89 درصد از آن رضایت داشته‌اند و ازمجموع تماس‌هایی که مربوط به شبکه یک سیما بوده، تعداد 804 تماس به مسابقه «دستپخت» اختصاص داشته که میزان رضایت و درخواست از آن برنامه حدود80 درصد بوده است. این درحالی است که طیف‌های دیگری از مخاطبان، مسابقه «دستپخت» را به دلیل پرداختن به موضوع آشپزی یا «آقای گزارشگر» را با موضوع گزارشگری برنامه‌های ورزشی و «فرمانده3» از شبکه افق را به دلیل ایجاد هیجان در مخاطب به واسطه انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسای شرکت‌کنندگان در مسابقه پسندیده بودند.

سریال‌های نوروز و مخاطبان

بررسی نظرات مردمی همچنین نشان می‌دهد، از مجموع1069 تماس درخصوص شبکه دو، 416 مورد آن درباره سریال «زعفرانی» بوده است که در برگیرنده 70 درصد رضایت است. از مجموع 2085 تماس درخصوص برنامه‌های شبکه سه سیما، تعداد 333 مورد آن اختصاص به سریال «قرعه» داشت که حدود 61 درصد قدردانی و درخواست را شامل می‌شود. مجموعه «بیمار استاندارد» حدود 167 تماس داشته که نزدیک به 53 درصد از آن ابراز رضایت‌ کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها