تجلیل رئیس‌جمهور از فداکاری حمیدرضا گنگوزهی و حضور وزیر آموزش‌وپرورش در خانه این معلم به منظور دلجویی، گر چه دارای اهمیت است، اما فراتر از این تقدیرها،‌ دو فرزند خردسال این معلم نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۸

به گزارش تسنیم، در نخستین روزهای بازگشایی مدارس در سال جدید بود که حادثه‌ای تلخ بازهم فداکاری معلمی را رقم زد. عبدالغفور شهنوازی که همراه حمیدرضا گنگوزهی برای نجات جان دانش‌آموزان رفته بودند، ماجرای آن روز را این گونه تعریف می‌کند: 15فروردین بود. چهاردهم شب باران شدیدی آمد. صبح هم توفان بود و گردباد. زنگ تفریح با حمیدرضا در حیاط مدرسه مراقب بچه‌ها بودیم. دیوار خشت و گلی مدرسه، نم کشیده بود و داشت می‌ریخت. حمیدرضا متوجه شد. بچه‌ها کنار دیوار داشتند بازی می‌کردند. داد زدیم. صدا به صدا نمی‌رسید. دویدیم به سمتشان. همین که با حمیدرضا بچه‌ها را کشیدیم کنار، دیوار ریخت. حمیدرضا ماند زیر آوار و سرش ضربه خورد. من نجات پیدا کردم و فقط پای چپم شکست. معلم فداکار که زیرآوار گرفتار شده بود با کمک اهالی روستا نجات می‌یابد، اما به دلیل نبود آمبولانس با پراید یکی از اهالی روستا به بیمارستان منتقل می‌شود که متاسفانه در راه جان خود را از دست می‌دهد.

معلم فداکار «حمیدرضا گنگو زهی» که جانش را برای نجات دانش‌آموزانش از دست داد، دارای دو فرزند دختر چهار و دو ساله است که فرزند کوچکش مبتلا به سندرم دان است. وی به عنوان نیروی خرید خدمات از مهر سال 94 وارد آموزش و پرورش شد.

پس از اقدام شجاعانه این معلم، حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای از فداکاری او تجلیل کرد و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز با سفر به استان سیستان و بلوچستان و حضور بر سر مزار گنگو زهی، با خانواده وی دیداری داشت.

در دیدار فانی با خانواده معلم فداکار، وعده‌های مختلفی مطرح شد از جمله این که با توجه به علاقه همسر حمیدرضا گنگوزهی برای ادامه راه همسرش، وی بزودی در آموزش و پرورش جذب میشود. فداکاری حمیدرضا گنگو زهی در نجات جان دانش‌آموزانش نشان از تعهد او به شغل معلمی داشت، اما فراتر از تقدیرها و حماسه‌‌سازی‌ها، این روزها خانواده این معلم فداکار به حمایت ویژه مسئولان نیاز دارد؛ با توجه به این که «گنگوزهی» به عنوان نیروی خرید خدماتی از مهر سال گذشته وارد آموزش‌وپرورش شد (وضعیت حقوقی این قبیل از نیروها نیز مشخص نیست و اغلب آنها ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند) نکته حائز اهمیت عملکرد مسئولان در حمایت از خانواده این معلم فداکار است. مبادا وعده‌های داده شده در گذر زمان غبار فراموشی به خود بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها