کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال از برگزاری مراسم اعتکاف به‌صورت لوکس و با صرف هزینه‌های بالا در مساجد استان جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۶

حجت‌الاسلام حسین کریمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در اعتکاف رجبیه سال گذشته، برخی مساجد مشهد تا حدی پا را از پذیرایی ساده و مطابق با عرف این مراسم فراتر نهاده و این مراسم معنوی را با هزینه‌های بالا برگزار کردند.

وی با بیان این‌که هزینه معمول برگزاری مراسم اعتکاف برای هر نفر در مسجد 350 تا 400 هزار ریال است، اظهارکرد: برخی مساجد با ارائه وعده‌های غذایی گران‌قیمت در افطار و سحر، هزینه اعتکاف هر نفر را تا 700 هزار ریال رساندند که امسال از برگزاری این‌گونه مراسم جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام کریمی گفت: 70درصد هزینه‌های برگزاری مراسم اعتکاف توسط خود معتکفان و 30 درصد توسط خیرین پرداخت می‌شود و اداره کل تبلیغات اسلامی هزینه‌های نرم افزاری این مراسم نظیر بسته‌های فرهنگی، مسابقات فرهنگی، سخنرانی، دعا و... را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: در برخی مساجد کل هزینه‌های اعتکاف توسط خیرین تامین می‌شود و علاوه بر آن مراکزی از سوی این اداره کل به مساجد معرفی می‌شود تا با هزینه کمتری امکانات پذیرایی از معتکفان را فراهم کنند.

این مسئول در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این‌که امسال برای نخستین بار ثبت نام از مساجد متقاضی برگزاری اعتکاف و افراد شرکت کننده در این مراسم به صورت الکترونیکی انجام گرفته است، افزود: ثبت نام از مساجد متقاضی از طریق سایت www.etekaaf.ir از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شده و تا پایان ماه فروردین ادامه دارد. حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف نیز از روز یکشنبه هفته آینده از طریق سایت مزبور آغاز شده و تا 30فروردین ادامه می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها