وزیر امور خارجه امریکا در سفری غیرمنتظره برای دیدار با مقام‌های عراق و همچنین منطقه خودمختار کردستان وارد بغداد، پایتخت این کشور شده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۱۸
سفر غیرمنتظره جان کری به عراق

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی،کری پیش از سفر به عراق، به بحرین رفته و با وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره بحران موجود در عراق، سوریه و یمن مذاکره کرده است.

به گفته جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، کری در این سفر با حیدر العبادی، نخست وزیر، ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه و نچیروان بارزانی، نخست وزیر دولت منطقه خودمختار کردستان عراق دیدار خواهد کرد.

کربی افزود کری که روز جمعه (20 فروردین) وارد بغداد شد، در این سفر درباره ائتلاف موسوم به ضد داعش، تحت امر امریکا و همچنین «چالش‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی» با مقام‌های عراقی مذاکره خواهد کرد.

عراق از سال 2014 با تهاجم گروه تروریستی داعش رو به رو است و افزون بر آن با مشکلات مالی نیز دست به گریبان است.

نخست وزیر عراق سعی دارد برای مقابله با بحران‌های فعلی، کابینه کنونی را با یک دولت تکنوکرات جایگزین کند، با این وجود بسیاری از احزاب قدرتمند عراق با این اقدام او مخالف هستند.

بر پایه گزارش‌ها، دیدار با عبادی و جعفری انجام شده و مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق نیز برای دیدار با کری وارد بغداد شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام‌های وزارت خارجه امریکا با اشاره به اینکه منازعات سیاسی عراق برای واشنگتن اهمیت دارد، گفت کری در مذاکرات خود «مقام‌های عراقی را ترغیب خواهد کرد تا هنگام ترمیم کابینه تمرکز لازم برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را از دست ندهند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها