مهاجم ایرانی شاغل در لیگ روسیه درباره شرایط خود با سایت فیفا به صحیت پرداخت و ابراز امیدواری کرد مثل دایی مهاجم بزرگی برای ایران باشد.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۰
آزمون: تلاش می‌کنم مثل دایی مهاجم بزرگی برای ایران باشم

به گزارش جام جم ورزشی ، سایت فیفا نوشت: برای هواداران متعصب فوتبال در ایران، چند سال طول کشید تا بعد از اعلام بازنشستگی علی دایی برترین گلزن ملی، یک گلزن دیگر بتواند جای او را بگیرد و هواداران فوتبال در ایران از خدمات او بهره مند شوند. این حقیقت به خوبی در انتخابی جام جهانی برزیل مشخص شد، جایی که تیم کارلوس کی‌روش با 8 گل زده کمترین گل زده را در بین تیم های صعود کرده به جام جهانی داشت. نمایش ایران در جام جهانی برزیل نیز از همین حیث ناامید کننده بود که ایران تنها یک گل در 3 بازی به ثمر رساند.

اکنون با ظهور سردار آزمون، جای خالی علی دایی در تیم ملی ایران کم کم در حال پر شدن است. هفت گل در پنج بازی رکورد گلزنی جالب توجه این بازیکن ایرانی است که در روستوف بازی می‌کند و به تازگی وارد 21 سالگی شده است و برترین گلزن ایران در راه صعود به جام جهانی روسیه شد. او اولین گل ملی خود را در برد 6 بر صفر برابر گوام به ثمر رساند و اخیرا نیز دو بار نیز در بازی برابر عمان توانست برای ایران گلزنی کند.

فرم خوب گلزنی این بازیکن ایرانی در محوطه جریمه باعث شده است تا خیلی ها او را پادشاه محوطه جریمه نیز بنامند. هر چند هواداران فوتبال در ایران مصمم هستند تا او را جانشین علی دایی بدانند و با این بازیکن مقایسه‌اش کنند. خود او این انتظارات را بالا می داند و سعی می کند از زیر آن شانه خالی کند.

سردار آزمون درباره این موضوع به سایت فیفا گفت: تلاش می کنم مثل دایی مهاجم بزرگی برای ایران باشم ولی اگر صادق باشیم، نمی‌خواهم خودم را سرگرم اهدافی اینچنینی کنم. آنچه به دنبال آن هستم این است که به ایران کمک کنم و به گلزنی برای ایران ادامه دهم که نهایت افتخار و غرور برای من است. هنوز خیلی جوان هستم و باید روی پیشرفت توانایی هایم تمرکز کنم.

** اعتماد کی روش

درست یک سال پیش، خیلی ها نمی دانستند سردار آزمون کیست؛ وقتی نام او در فهرست کارلوس کی روش برای جام ملت های آسیای 2015 قرار گرفت. البته کسانی که به طور دقیق فوتبال ایران را دنبال می کنند، می دانستند این بازیکن ایرانی بعد از نمایش خوب در روبین کازان قادر به چه کاری است، تیمی که آزمون به عنوان بازیکن جوان در سال 2013 به آن پیوست. او در 32 بازی برای روبین کازان موفق شد هشت گل به ثمر برساند. اولین گل او در لیگ اروپا برابر مولده نروژ بود.

آزمون ادامه داد: مربی من را دعوت کرد تا در جام ملت ها حاضر باشم. او اعتماد زیادی به من داشت. البته برای من شگفتی نبود. انتظار این را داشتم که او برای جام ملتها من را دعوت کند که این کار را نیز کرد.

خیلی طول نکشید که آزمون ثابت کند کی روش در انتخاب خود اشتباه نکرده است، بعد از حضوری کوتاه در بازی برابر بحرین در بازی نخست، در بازی برابر قطر به میدان رفت. آزمون این شانس را از دست نداد و در این بازی مزد اعتماد مربی را با گلزنی داد. او در بازی برابر عراق نیز گلزنی کرد جایی که دو تیم به تساوی سه بر سه دست یافتند و عراق در پنالتی به برتری رسید. با وجود شکست، آزمون در کناری افراد چون ماسیمو لوگانو و عمر عبدالرحمان به عنوان یکی از بهترین های تورنمنت معرفی شد.

آزمون ادامه داد: از اینکه برای تیم ملی ایران در این تورنمنت مهم بازی کردم خیلی خوشحال هستم. این رویایی بود که به حقیقت پیوست و انگیزه و اعتماد به نفس زیادی در من ایجاد کرد.

• مسی یا ابراهیموویچ

عملکرد آزمون در رده ملی نیز قابل توجه بوده است. او از زمانی که به عنوان یار قرضی به روستوف پیوست، توانست تماشاگران این تیم را با گل ها و نمایش خوب خود مجذوب کند. عملکرد خوب این بازیکن باعث شد تا شنیده شود تیم هایی چون اورتون، استوک سیتی و حتی بارسلونا خواهان جذب این ستاره جوان آسیایی هستند. این اتفاق همراه شد با لقبی که رسانه ها و مردم به او دادند و او را "مسی ایران" نامیدند.

آزمون البته جور دیگری فکر می کند و می گوید: زلاتان ابراهیموویج بازیکن مورد علاقه و الگوی من است و رئال مادرید نیز تیم مورد علاقه من محسوب می شود.

با 182 سانتیمتر قد او در نبردهای هوایی به خوبی قدرت خود را نشان داده است و توانسته بازی هوایی خوبی داشته باشد. علاوه بر آن او در زمینه های سرعت و خلاقیت بازی نیز سطح بالایی دارد. رینات بیلیاتدینف سرمربی سابق آزمون در روبین کازان درباره او گفته بود: آزمون تمام ویژگی ها برای تبدیل شدن به یک مهاجم درجه یک جهانی را دارد.

این بازیکن ایرانی در پایان گفت: همه بازیکنان دوست دارند بهترین عملکرد خود را در رده ملی نشان دهند و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. هدف اصلی من این است که همراه ایران به جام جهانی صعود کنم و هواداران فوتبال را خوشحال کنم. برای رسیدن به این هدف باید بدانم که باید کارهای سخت زیادی انجام دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها