نخستین اجلاس سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه ظهر امروز در باکو برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۸
نخستین اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین ، در این اجلاس که با مشارکت هیئت های سه کشور به ریاست محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار محمد اف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد، در خصوص زمینه های مختلف گسترش روابط و همکاری های دو و سه جانبه و مسائل منطقه ای مورد اهتمام سه کشور گفتگو و رایزنی شد.

وزیر خارجه کشورمان در این نشست با ابراز خشنودی از اعلام آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان ابراز امیدواری کرد مناقشه دو کشور از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

ظریف بر اهمیت گسترش همکاری های سه کشور در حوزه راه آهن، حمل و نقل و ارتباطات، همکاری های مرزی، مبارزه با تروریسم، همکاری در زمینه های فرهنگی و گفتگوی ادیان و همکاری های بانکی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس آینده سه‌جانبه وزرای راه سه کشور، ابراز امیدواری کرد همکاری های سه جانبه در همه زمینه ها گسترش یابد.

المار محمد اف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آذربایجان و روسیه نیز با اعلام مواضع خود در خصوص مناقشه آذربایجان و ارمنستان و آتش بس اعلام شده میان دو کشور، مقابله با تروریسم، کریدور ارتباطی شمال - جنوب، گردشگری و حمل و نقل را برخی حوزه های مهم همکاری سه کشور دانستند و برای گسترش روابط سه کشور در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کردند.

در پایان این نشست بیانیه اجلاس مورد توافق قرار گرفت و نهایی شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها