اسناد پاناما در فوتبال نیز جنجال آفرید

حمله پلیس سوئیس به مقر یوفا

پلیس سوئیس روز گذشته (چهارشنبه) به مقر یوفا نهاد حاکم بر فوتبال اروپا حمله کرد تا اطلاعاتی درباره قرارداد امضا شده رئیس فعلی فیفا بیابد که در اسناد پاناما از آن خبر داده شده است.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۸
حمله پلیس سوئیس به مقر یوفا

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از رویترز، دفتر دادستان کل سوئیس گفته است: این عملیات جست وجو در شهر نیون بخشی از جریان کیفری است و به دلیل سوء ظن در مورد سوء مدیریت و حیف و میل اموال انجام شده است.

دفتر دادستانی افزود: این جریان کیفری در ارتباط با حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال بوده و در زمان حاضر متوجه افراد ناشناخته است و معنای آن این است که هم اینک هیچ فرد خاصی هدف این جریان کیفری قرار ندارد.

اینفانتینو که در ماه فوریه به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد در بیانیه ای که توسط نهاد حاکم بر فوتبال جهان انتشار یافت، گفته است که وی از هرگونه تحقیق در این باره استقبال خواهد کرد.

گزارش های منتشر شده در چندین سازمان خبری به استناد اسناد پاناما، حکایت از آن دارند که یوفا حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را در فواصل 2006 تا 2009 به دو بازرگان آرژانتینی فروخته است اما این بازرگانان آن را به سه برابر قیمت به یک شبکه تلویزیونی اکوادور فروخته اند.

یوفا می گوید هیچ اطلاعی از این انتقال حق پخش نداشت؛ هرچند که تأیید کرد اینفانتینو قرارداد اول را امضا کرده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها