چند ماه است که باد به پرچم برانکو و پرسپولیس می‌وزد، هرچند عطش صدرنشینی در لیگ را دارند و مشخص نیست سرانجام قله لیگ پانزدهم را فتح می‌کنند یا نه، اما بازی‌های زیبا و در کورس قهرمانی بودن و رضایت هواداران پرسپولیس، مدیران این باشگاه را برآن داشت تا قرارداد مرد کروات را تمدید کنند. حال شرایط آن‌قدر به کام برانکوست که او با اعتماد به نفس و اطمینان خاطر مصمم‌تر از قبل نه تنها قول قهرمانی تیمش را می‌دهد که برای رقیب دیرینه هم شاخ و شانه می‌کشد.
کد خبر: ۸۹۳۴۷۰

برانکو ایوانکوویچ در تازه‌ترین اظهارنظر خود با اشاره به این‌که پرسپولیس 18 هفته بدون شکست مانده است، گفت: یادتان باشد قبل از بازی با فولاد در اهواز، ما فقط یک امتیاز داشتیم و سپاهان 10 امتیاز، همان موقع من گفتم که ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما خیلی‌ها حرف مرا جدی نگرفتند، اما من انگیزه تیمم را می‌دیدم.

سرمربی پرسپولیس با دفاع از سبک بازی تیمش افزود: فلسفه فوتبال من این است که علاوه بر کسب نتیجه، فوتبال زیبا ارائه کنیم. من فکر می‌کنم نتیجه را فقط با انجام بازی زیبا به دست می‌آوریم. گاهی می‌شود به روش‌های مختلف به نتیجه رسید، اما نتیجه‌گیری از این طریق درازمدت نخواهد بود. ما تلاش کردیم و تا حد زیادی توانستیم بازی زیبا و نتیجه را با هم داشته باشیم. همان‌طور که گفتم بازی است که نتیجه را می‌آورد.

سرمربی پرسپولیس با تاکید بر این‌که این تیم فرصتی برای اشتباه کردن ندارد، به ایسنا گفت: هدف اصلی ما جنگیدن برای قهرمانی است، این جنگیدن یک رضایت و شادی به تیم می‌دهد و به همین خاطر است که بازیکنانمان شور و اراده و انرژی‌شان را در بازی‌ها نشان می‌دهند، بنابراین از شانس‌هایی که به دست می‌آوریم، نهایت استفاده را باید ببریم.

هواداران عقیده دارند قهرمان شدن و بردن دربی دو هدف جداگانه است و هر کدام شیرینی خاص خود را دارد. سرمربی پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: بردن دربی هدف من است و این بزرگ‌ترین رضایت را به من خواهد داد. اگر بتوانیم به هواداران هر دو شادی را هدیه دهیم فکر نمی‌کنم هیچ‌کس بیشتر از من خوشحال شود. هدف اصلی ما اول بردن استقلال است تا با پیروزی مقابل این تیم راه برای قهرمانی باز شود.

معیارهای موفقیت و نقاط آسیب‌پذیر پرسپولیس

آیا در شش هفته سرنوشت‌ساز پیش رو پرسپولیس و برانکو قادر خواهند بود انتظارات هوادارانشان را برآورده کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ابتدا سراغ بیژن ذوالفقارنسب رفتیم. او در بررسی شرایط پرسپولیس به جام‌جم گفت: پرسپولیس نه فقط ابتدای امسال و سال پیش که هفت، هشت سال بود اوضاع خوبی نداشت و دچار یک سری گرفتاری‌ها بود. در این میان عواملی دست به دست هم داد که امروز وضعیت خوبی داشته باشد، معیارهایی که هر کدام در نوع خود تاثیرگذارند؛ مثل ثبات مدیریتی، حمایت وزارت ورزش از مدیریت باشگاه، حضور یک مربی شناخته شده و در عین حال باشناخت از فوتبال ایران، رشد فنی بازیکنان جوانی چون انصاری، نوراللهی، عالیشاه، طارمی و جلوگیری از آسیب رساندن حواشی معمول باشگاه‌های بزرگ به تیم.

آینده پرسپولیس را با برانکو چطور می‌بینید؟ ذوالفقارنسب در این خصوص بیان کرد: در شرایط فعلی باید با همین موجودیت فعلی کار را به نحو احسن ادامه داد و به تیم اعتماد به نفس تزریق شود. اما مطمئنا این تیم نقاط ضعفی دارد از جمله این‌که در درون دروازه باید یک خانه‌تکانی اساسی داشته باشد و سه دروازه‌بان مطمئن که شرایط سنی، فنی و اخلاقی آنها باید کاملا مورد بررسی کارشناسی دقیق قرار گیرد، جذب شوند زیرا معتقدم در سال‌های اخیر 50 درصد بارفنی مسائل فنی این تیم ناشی از ضعف درون دروازه بوده است.

او درباره لزوم ترمیم دیگر نقاط ضعف تیم گفت:در قلب دفاع بازیکنان خارجی کنونی در قواره پرسپولیس نیستند و باید مدافعان خوب توانمند و ملی برای قلب دفاع تیم جذب شود، در خط میانی بازیکنان باید روند بهتری داشته باشند. ضروری است حال برای حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان این نقاط ضعف پوشش داده شود.

با وجود این نقاط ضعفی که بر شمردید به نظر شما پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود؟ ذوالفقار نسب در پاسخ به این سوال گفت:پرسپولیس فقط دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و رقیبان این تیم هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. استقلال تهران چند بازیکن مصدوم دارد و استقلال خوزستان تیم جوان و کم تجربه‌ای است بنابراین پرسپولیس شانس قهرمانی دارد و در این مسیر دربی اهمیت بسیار زیادی برای تعیین قهرمان این فصل دارد.

سخت‌ترین کار پرسپولیس

چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس نامتعادل و ضعیف ابتدای فصل حالا مدعی قهرمانی است؟ محسن خلیلی یکی دیگر از کارشناسان فوتبال در این باره به جام‌جم گفت: در ابتدای فصل چون تفکرات برانکو تازه به تیم غالب شد بازی تیم چشم‌نواز نبود و نتایج خوبی هم نمی‌گرفت چرا که بازیکنان در سیستم 2-4-4 لوزی مد نظر برانکو بود جا نیفتاده بودند و نمی‌توانستند وظیفه خود را به درستی انجام دهند، اما رفته رفته وقتی بازیکنان توانستند خودشان را با سیستم برانکو وفق دهند شرایط بهتر و بهتر شد و اگر بدشانسی و حواشی و اشتباهات فردی نبود شاید در یکی دو هفته آینده شاهد قهرمانی زودهنگام پرسپولیس می‌بودیم.

ستاره محور نبودن پرسپولیس و یکدست بودن آن را چطور می‌بینید؟ خلیلی در پاسخ به این پرسش گفت: ستاره محور نبودن در لیگ ما همه گیر شده است و از این امر به نوعی لیگ ما ضربه خورده است چرا که سعی نکردیم ستاره سازی کنیم و بیشتر به جوانان میدان داده ایم به خاطر همین هم کیفیت لیگ پایین آمده است. با این حال در مجموع با توان موجود در پرسپولیس و حواشی سال‌های گذشته برانکو امسال به خوبی توانست بدون ستاره و جوانان کم توقع تیم خوبی را بسازد.

خلیلی با اشاره به وعده قهرمانی و بردن دربی که برانکو دیروز عنوان کرد، ادامه داد: به نظر من سخت‌ترین کار پرسپولیس دیدار با ملوان است بعد دربی. چون هر نتیجه‌ای که در بازی با ملوان به دست بیاید در دربی تاثیر گذار است، اگر سه امتیاز بازی با ملوان را بگیرد می‌تواند با آرامش خاطر و شرایط خوب در جدول به استقبال استقلال برود. برانکو به این دلیل خوشبین است و نوید قهرمانی و برد دربی را می‌دهد که درون تیم هست و شرایط روانی تیم را می‌بیند و همدلی این تیم که حتی از بیرون هم نمایان است و خوشبینی هواداران را هم به دنبال داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها