آمریکایی‌ها طی سال‌های گذشته به ایرانیان ثابت کردند که وفای به عهدی نداشته و امروز، عملکرد آنان در اجرای تعهدات برجام بازهم گواهی بر این امر است.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۶

واقعیت این است که ایرانیان نباید از آمریکایی که طرف مقابل مذاکرات هسته‌ای است، انتظار خوش‌عهدی داشته باشند، چون اگر نگاهی به گزاره‌برگ یا فکت‌شیتی که توسط آمریکایی‌ها تهیه و متن برجام بر اساس آن نوشته شده داشته باشیم، می‌بینیم که زیاده‌خواهی و قلدری‌های آمریکا در آن کاملا مشهود است.

به‌نظر می‌رسد برای جلوگیری از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام بهتر است از ابزارهای قدرت کشور بهره گرفته شود و در نخستین گام با تکیه بر نیروی انسانی متخصص کشور و به‌رغم متن نوشته شده و اشکالات موجود در توافق برجام، حوزه تحقیقات و فناوری هسته‌ای از حالت رکود یا سردرگمی خارج و فعالیت چشمگیرتری داشته باشیم. براین اساس دولت محترم باید در بودجه سال 95 با توجه به اهمیت انرژی هسته‌ای، بودجه قابل ملاحظه‌ای را برای علم و فناوری مدنظر قرار داده و ‌با تحقق آن، به شعار حمایت مالی از این دانش جامه عمل بپوشاند.

غیر از توسعه فناوری هسته‌ای، باید فشارهای سیاسی بر رژیم صهیونیستی افزوده شود تا در سال 95، لابی صهیونیستی در آمریکا مجبور به پذیرفتن حقوق هسته‌ای ایران شده و دست از حاشیه‌سازی‌های تبلیغاتی بردارد.

از آنجا که اقدامات گذشته هسته‌ای در کشور تعطیل نشده و تنها به حالت رکود درآمده است، لذا در حوزه رآکتور که توافق برجام برای ما محدودیتی ایجاد نمی‌کند، باید هدفگذاری صورت گیرد تا شرکت‌های طراحی و مهندسی و ساخت و تولید کشور مجداد فعال شده و ضمن اشتغال‌زایی برای جوانان، از فرار مغزها جلوگیری شود. به این ترتیب در آستانه روز فناوری هسته‌ای، امیدوارم بتوانیم از داشته‌های حداقلی خود در صنعت هسته‌ای بهترین استفاده را داشته باشیم.

دکتر فریدون عباسی - رئیس سابق سازمان انرژی اتمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها