استقبال ناشران خارجی از غرفه ایران

ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب کودک ایتالیا

ناشران ایرانی در مهمترین رویداد فرهنگی جهان در ایتالیا حضوری پررنگ دارند.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۷
ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب کودک ایتالیا

به گزارش جام جم آنلاین ، در پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ایتالیا، انتشارات علمی و فرهنگی،کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و همچنین موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از ناشران بخش خصوصی کشورمان حضوری فعال دارند.

خانم شیوا وکیل نسلیان، مسئول غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ایتالیا گفت: در این نمایشگاه، جمهوری اسلامی ایران با 270 عنوان کتاب از 30 ناشر برجسته کشورمان، اثار نویسندگان و تصویرگران کشورمان را در حوزه کتاب کودک و نوجوان معرفی می کند.
در این نمایشگاه، ناشران،تصویرگران و دست اندرکاران حوزه کتاب در بیش از 1200 غرفه از 70 کشور جهان شرکت کرده اند.

ترجمه تعدادی از کتاب های کودک به زبان ایتالیایی، انتشار کتاب اثار برگزیده ناشران ایرانی به زبان انگلیسی، نمایش اثار برتر تعدادی از تصویرگران کشورمان در سالن ویژه نمایشگاه بولونیا و برگزاری روز ایران با حضور رئیس این نمایشگاه و جمعی از اندیشمندان و ایرانشناسان ایتالیایی و ایرانی در حوزه کتاب کودک از جمله برنامه های مربوط به ایران در نمایشگاه کتاب کودک بولونیاست.

خانم روبرتا کینی، رئیس نمایشگاه بولونیا گفت: شمار بسیار زیادی از ناشران خارجی و ایتالیایی از غرفه ایران بازدید می کنند تا همکاری با ناشران ایرانی را در ارتباط با تبادل حق تالیف و کپی رایت آغاز کنند که این مسئله نشان دهنده اهمیت کتاب های ایرانی برای خوانندگان خارجی است.

عقد قراردادهای ترجمه و چاپ و برقراری ارتباطات جدید و تقویت روابط حرفه ای، توسعه فرصت های کاری و ارایه آخرین روند و تحولات انتشارات کتاب کودک در جهان از جمله اهدافی است که ناشران با حضور در این نمایشگاه آن را دنبال می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها