درباره انیمیشنی که این روزها از شبکه پویا پخش می‌شود

ماجراهای یک پسربچه شیطان

شبکه پویا اخیرا اقدام به پخش سریال انیمیشن سه‌بعدی جدیدی به نام ویکی و مردان پرزور کرده است. این سریال دنباله‌ای بر سریال انیمه قدیمی «ویکی پسر وایکینگ» محصول آلمان و ژاپن در سال‌های 1975 ـ 1974 است که در سال‌های قبل از برنامه کودک تلویزیون ایران نیز پخش شده است. برای آشنایی بیشتر با این سریال و ماجراهای آن به بررسی تاریخچه ساخت ماجراهای ویکی وایکینگ می‌پردازیم.
کد خبر: ۸۹۳۳۸۴

ویکی وایکینگ نام یکسری کتاب کودکان معروف بوده که توسط نویسنده‌ای اتریشی به نام رانر جانسون نوشته شده است.نقاشی‌های کتاب اول کار اورت کارلسون است و داستان‌های آن در یک دهکده کوچک وایکینگی به نام فلیک اتفاق می‌افتد. اولین کتاب ماجراهای ویکی در 1963منتشر شد و بعد از آن شش کتاب دیگر از ماجرا‌های ویکی به چاپ رسیده است. قهرمان اصلی این داستان‌ها پسری ده ساله و ریز جثه به نام ویکی بوده که پسر رئیس دهکده است. او برخلاف اکثر بچه‌های روستا هیکل قوی و ماهیچه‌ای برای مبارزه ندارد، ولی بسیار باهوش و مبتکر است و مشکلات خود و افراد قبیله‌اش را به جای استفاده از زور بازو با استفاده از فکرش حل می‌کند. تاکنون براساس ماجرا‌های هیجان‌انگیز ویکی دو سریال انیمیشن

و دو فیلم زنده ساخته شده و در کشورهای مختلف در تلویزیون، سینما و شبکه خانگی به صورت دی‌وی‌دی و سی‌دی پخش شده است.

بررسی سریال‌ها و فیلم‌های ویکی وایکینگ

ویکی وایکینگ، سریال انیمه دهه 1970: این سریال ساخته مشترک کمپانی زویو اینترپرایز ژاپن (که بعدها به نیپون انیمیشن تغییرنام یافت) و تاروس فیلم جی‌ام‌بی‌اچ آلمان است. این کار در 78 قسمت 22 دقیقه‌ای ساخته شده و علاوه بر این یک فیلم تلویزیونی هم دارد. این سریال که به شیوه دو بعدی ساخته شده در کشور‌های اروپایی بسیار محبوب و پرطرفدار بود و به دو زبان ژاپنی و آلمانی ساخته شد و بعد برای پخش در کشور‌های دیگر به زبان‌های مختلف دوبله شد.

سال 2008 استودیو 100 حقوق ویکی وایکینگ را از کمپانی آلمانی رسانه‌ای ای ام اینترتینمنت خریداری کرد و اجازه بازپخش آن را در کشور‌های مختلف و ساخت قسمت‌های بعدی را به دست آورد. برخلاف اکثر سریال‌های امروزی که پیروزی شخصیت‌ها فقط در نبرد تن به تن با نیروهای مختلف عجیب و غریب فضایی و رزمی به دست می‌آید، ویکی سریالی است که کودکان را به استفاده از قدرت فکر و اندیشه ترغیب می‌کند و به آنها می‌آموزد که با استفاده از عقل و اتحاد می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

فیلم سینمایی زنده ویکی وایکینگ سال 2009

سال 2009اولین فیلم سینمایی زنده ویکی به نام ویکی و مردان قوی به کارگردانی میکائیل هربیگ توسط کمپانی جی‌ام‌بی‌اچ آلمان با بودجه هشت میلیون یورو به زبان آلمانی ساخته شد. مدت زمان این فیلم یک ساعت و 25 دقیقه بود و 9 سپتامبر 2009 اکران شد. این کار به فروش تقریبی 40 میلیون یورو دست یافت. داستان فیلم از این قرار است که تمام بچه‌های روستا بجز ویکی دزدیده شده‌اند و ویکی و پدرش برای نجات آنها دست به کار شده‌اند و مشخص می‌شود که دزد بچه‌ها سوون؛ دزد دریایی خطرناک و گروهش هستند که به دنبال گنج افسانه‌ای هستند و برای این کار به بچه‌ای نیاز دارند که در عمرش دروغ نگفته باشد.

فیلم سینمایی دوم؛ ویکی، محصول سال 2011

در پی موفقیت فیلم اول در آلمان، سال 2011 فیلم جدیدی به نام ویکی و گنج خدایان ساخته شد. این فیلم به شیوه سه‌بعدی اکران شد و کارگردان آن کریستین دیتر بود. این فیلم به مدت 96 دقیقه و به زبان آلمانی ساخته شده است. داستان فیلم از این قرار است که در جریان یک رقابت ورزشی مشخص می‌شود که دزدی به دهکده فلیک آمده است و ویکی با تدبیر خود و با کمک پدرش و اهالی او را دستگیر می‌کنند. سال 2014 استودیو 100 جشن 40 سالگی ساخت سریال انیمیشن ویکی را در یک مهمانی به سبک وایکینگ‌ها با نوشیدنی‌های مشابه دهکده وایکینگ‌ها برگزار کرد. علاوه بر این در فاصله سال‌های 2013 ـ 2011 این استودیو با همکاری استودیوی استرالیایی فلایینگ بارک پروداکشنز سری جدید انیمیشنی ویکی با استفاده از تکنیک سی‌جی‌ای ساختند که ماجراهای آن به همان سبک و سیاق سریال انیمه 1974 شکل گرفته بود. این کار که در دو فصل 78 قسمت 13 دقیقه‌ای بود به دو زبان فرانسه و انگلیسی ساخته شد.

این سری جدید سال 2014 نامزد دریافت جایزه جشنواره کید اسکرین، پولسینلای ایتالیا و جشنواره تریک فیلم شد. کارگردان این سری که برای گروه سنی پنج تا هشت سال ساخته شده اریک کیزمن بود. در این سری هم همه شخصیت‌های سریال قبلی و فیلم‌های ویکی حضور دارند. استودیو 100 اعلام کرده قصد دارد فیلم انیمیشن جدیدی از ماجراهای ویکی وایکینگ به شیوه سی‌جی‌ای بسازد که محصول مشترک استودیو 100 مدیا، استودیو 100 انیمیشن و استودیو 100 ان وی خواهد بود. این فیلم قرار است برای سال 2017 آماده شود.

معرفی شخصیت‌های اصلی ویکی وایکینگ

ویکی، پسر 10 ساله رئیس قبیله وایکینگ‌ها: پدرش در برخورد اول فکر نمی‌کرد که او بتواند یک وایکینگ قوی بتواند رفتار کند، اما ویکی خلاف این را ثابت کرد. او از لحاظ هوش سر آمد همه اهالی روستاست و هر وقت راه‌حلی به فکرش می‌رسد دستش را به دماغش می‌زند و می‌گوید حالا راه‌حل را دارم.

هالوار، پدر ویکی و رئیس دهکده و کاپیتان کشتی وایکینگ‌هاست. او یکی از تنومندترین و ترسناک‌ترین افراد وایکینگ‌هاست. وقتی اولین بار بعد از سال‌ها سفر در دریا‌ها بازگشت و ویکی را دید که گرگ دنبالش کرده فکر کرد پسرش یک ترسو است و از او کاملا نا‌امید شد، اما کمی بعد به هوش بالای ویکی ایمان آورد و اجازه داد که با کشتی همراه آنها بیاید.

یلوا، مادر ویکی که بیش از همه به قدرت فکر ویکی اطمینان دارد.

تلا، دختر کوچک همسایه که با ویکی دوست است.

گیلبی، پسر قلدری که رقیب ویکی است و همیشه فکر می‌کند که باید او را به جای ویکی به سفر ببرند.

تی جور و اسنور، دو نفر از کارکنان کشتی وایکینگ‌ها که همیشه آماده دعوا و زد و خورد هستند.

سوون، دزد دریایی که همیشه با معاونش آماده جنگیدن با کشتی وایکینگ‌ها و به دست آوردن غنایم آنهاست.

فکس، درشت‌ترین و قوی‌ترین فرد وایکینگ‌هاست، اما بهره هوشی بالایی ندارد. او عاشق غذا خوردن است و با ویکی ارتباطی برادرانه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها