سوژه‌های فیلمنامه‌ها هرچقدر ملموس‌تر باشد طبیعی است که مخاطبان بیشتری را پیدا می‌کنند. در کنار این لازم است مخاطبان درباره برخی بیماری‌ها مانند ایدز بیشتر بدانند به دو دلیل؛ یکی این‌که مردم ما یاد بگیرند با این بیماران چطور رفتار کنند و دوم این‌که برای پیشگیری از ابتلا به چنین بیماری‌هایی از چه رفتارهایی بپرهیزند.
کد خبر: ۸۹۳۳۶۰

همان‌طور که پزشکان با دید انسانی می‌کوشند شرایط کاهش پیشرفت ویروس در بدن یک بیمار ایدزی را فراهم کنند هنرمندان هم می‌توانند با اطلاع‌رسانی در سینما یا تلویزیون و تئاتر لزوم برخورد محترمانه با بیماران ایدزی را به مردمان بیاموزند. این تعبیر که همه بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی گناهکارند درست نیست. هنرمندان بیایند و در این باره برای مخاطبان شفاف‌سازی کنند. هنر نسبت به همه انسان‌ها وظیفه دارد و وظیفه هنر نسبت به بیماران دوچندان است. این‌که بعضی از کارگردانان و نویسندگان می‌گویند از پرداختن به سوژه بیماران ایدزی خجالت می‌کشند، زیبنده نیست. اتفاقا هنرمندان ما باید در زمینه اطلاع‌رسانی پیرامون ایدز پیشرو باشند. پس خجالت را کنار بگذارند و محصول نمایشی تولید کنند و یادشان نرود همواره ارتقای فرهنگی بوده که باعث ارتقای نظام سلامت شده است.

هومن برق‌نورد: سریال خوب خستگی‌ را از تن درمی‌آورد

در حال حاضر وارد سال 95 شدیم و همه ما اعم از مسئولان می‌دانیم که ماه رمضان را پیش‌رو داریم. بنابراین سؤال من اینجاست که چرا باید دقیقه 90 کاری را سفارش داده و شروع کنیم. هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده که یک متن کامل داشته باشیم. بلکه همیشه همه گروه‌های تولید سریال‌های مناسبتی براساس اعتماد متقابل با یکدیگر کار می‌کنند. اگر سریال‌ها بدون در نظر گرفتن شرایطی که گفتم و با نظم و انضباط تولید شود قطعاً مخاطب خود را جذب خواهد کرد. در حال حاضر فقط ماه رمضان سریال‌های مناسبتی بیننده دارد؛ آن هم به خاطر حال و هوای این ماه و مردم روزگار است. از طرفی معتقدم سریال‌‌های نوروزی باید باکیفیت‌تر از ماه رمضان تولید شود تا بتوانند در جذب مخاطب موفق عمل کند. دلیل اصلی این موضوع را نیز در بخش هزینه‌های تولید ارزیابی می‌کنم. در کل با حضورم در سریال‌های مناسبتی مشکلی ندارم، اما معتقدم باید سازندگان این آثار کاری کنند که باکس نوروز هم مثل ماه رمضان پرمخاطب باشد. اگر سریالی خوب باشد خستگی زمانی که کار کردیم نیز از تن‌مان به در می‌رود. علاوه‌بر این به واسطه دو ماه کار کردن پنج ماه کار می‌کنیم و دستمزد بیشتری نیز می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها