در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد

مهم‌ترین اتفاق سال سینما به روایت رئیس سازمان سینمایی

حجت‌الله ایوبی در جایگاه رئیس سازمان سینمایی کشور، روز گذشته گفت‌وگویی مفصل با خبرگزاری صدا و سیما داشت که در این گفت‌وگو شتاب گرفتن ایده‌های نو و امید بخش جوانان را مهم‌ترین اتفاق سینمایی سال 94 دانست. او ساخته شدن بهترین فیلم‌های جشنواره فجر گذشته را توسط جوانانی که تازه‌وارد عرصه سینما شدند گواه این ادعایش دانست.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۵

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره عملکرد وزارت ارشاد در سال گذشته توضیح داد: عملکرد سازمان سینمایی در سال گذشته را باید با میزان استقبال مردم سنجید؛ اتفاقی که نوروز امسال در استقبال از اکران‌های سینما افتاد بالاتر از استقبال، یعنی هجوم مردم به سینماهای کشور و چند برابر شدن فروش در گیشه‌ها بود. به گفته او، این استقبال نشان‌دهنده آشتی مردم با سینما و متقابلا آشتی سینماگران با مردم بود. به این معنا که سینماگران سعی می‌کنند برای مردم فیلم بسازند.

ایوبی ادامه داد: فکر می‌کنم بهترین داوران، خود مردم باشند و داوری خیلی خوبی کردند، چراکه آمار فروش سال 94 را که حدود سه میلیارد و 200 میلیون تومان بود در نوروز امسال به 16 میلیارد تومان رساندند، به نحوی که خیلی از سینماها تا صبح پیوسته در حال نمایش فیلم‌های سینمایی بودند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این که‌ یکی از وظایف دولت، تقویت زیرساخت‌هاست گفت: همه می‌دانند تعداد سالن‌های سینما با شور و شوق و مطالبه مردم اصلا هماهنگ نیست و ما با امکانات کمی که در اختیار داریم توانستیم در دو سال گذشته بیش از صد پرده به پرده‌های بسیار کم سینمای ایران اضافه کنیم و جمعا حدود 400 سالن سینما داریم در صورتی که باید حداقل 3000 سالن سینما داشته باشیم.

ایوبی با بیان این که در توان سازمان سینمایی نیست که بتواند سالن‌های سینمایی را در کل کشور بسازد، افزود: هزار شهر بی‌سینما داریم که هر سالن چند میلیارد هزینه دارد، اما به دنبال یک راه میانه هستیم. به همین خاطر پروژه‌ای به نام سینما سلام را در دستور کار داریم که سینماهایی سیار با سیستم دیجیتال است و قابلیت نصب فوری در هر سالنی را دارد و می‌تواند به مکان‌های دیگر انتقال یابد.

رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد:‌ اتفاق مهم‌تر جریانی بود که در سینما آغاز شد و شتاب گرفت و آن ورود و هجوم ایده‌های نو و امید بخش جوانان به سینما بود و اینها نشان می‌دهد سینمای ایران ادامه دارد و تمام نشده است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: می‌توانیم تقریبا سالانه حدود 90 تا 95 فیلم اکران کنیم در صورتی که در سال‌های گذشته امکان اکران 50 فیلم را هم نداشتیم. ظرفیت اکران ما به برکت هنر و تجربه و سالن‌های جدید و مجتمع‌های جدید دو برابر شده است و وقتی ظرفیت اکران ما به حدود صد فیلم می‌رسد یعنی امکان کارآفرینی ایجاد شده و بیکاران سینما کمتر می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی درباره نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت:‌ نماد اقتصاد مقاومتی را در سینما می‌بینیم. به این دلیل که جزو صحنه‌های نادری است که ما فقط تولیدات داخلی را استفاده می‌کنیم.

او با اشاره به این که ما تنها کشوری هستیم که فقط فیلم‌های خودمان را مصرف می‌کنیم، ادامه داد: وقتی در همین ایام نوروز شاهد صف‌های طولانی مردمی هستیم که آمده‌اند فیلم‌های مجوزدار وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران را تماشا کنند، این نماد اقتصاد مقاومتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها