گزارش جام جم آنلاین، به بهانه هفته گرامیداشت مقام معلم

«معلمان»، جانفشانان عرصه تعلیم و تربیت / معرفی تعدادی از معلمان فداکار

فرور ریختن دیوار قدیمی منزل روستایی در کنار مدرسه در پی وقوع گردباد برای دانش آموزان و معلمان در منطقه مرزی روتک بخش مرکزی خاش دردسر ساز شد که در نتیجه معلمی فداکار جان خود را برای نجات شاگردانش نثار کرد.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۸
معلم زاهدانی سپر بلای دانش آموزان شد

به گزارش جام جم آنلاین ،فرماندار خاش استان سیستان وبلوچستان گفت: دانش آموزان دبستان روستای مرزی نوکجو در روتک این شهرستان روز گذشته شاهد وقوع توفان و گردباد شدید بودند که دیوار قدیمی و فرسوده منزل روستایی در کنار مدرسه برای معلمان و دانش آموزان مشکل ساز شد.
محمداکبر چاکرزهی افزود: معلم فداکار حمید رضا گنگوزهی هنگام زنگ تفریح متوجه ریزش دیوار اتاق مخروبه در همسایگی ساختمان مدرسه بر روی بچه ها می شوند و به سرعت اقدام به نجات دانش آموزان می کند.

وی ادامه داد: سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که سبب ریزش دیوار شده و معلم فداکار زیر آوار گرفتار می شود و همچنین سبب زخمی شدن عبدالرئوف شهنوازی معلم دیگر نیز می شود.

فرماندار خاش گفت: دیوار منزل روستایی که در همسایگی مدرسه قرار داشت بدلیل بارندگی های اخیر نم کشیده بود که برای دانش آموزان در زنگ تفریح خطرساز شد.

چاکرزهی گفت: تلاش معلمان برای نجات شاگردان خود کاری بسیار ارزشمند و ستودنی بوده که این سانحه دردناک نتیجه اش جان باختن یکی از این عزیزان و مجروح شدن همکاری وی می شود.
به گفته وی 53 دانش آموز در دبستان شهید رحیمی نوکجوی روتک در خاش تحصیل می کنند.
منطقه مرزی روتک به طول 124 کیلومتر در بخش مرکزی خاش همجوار با کشور پاکستان است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها