خسارت 2000 میلیارد تومانی تصادفات در نوروز 95

مومنی: 44 درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو در نوروز بوده است

جانشین فرمانده ناجا توصیه می کند کسانیکه تاکنون از سفر خود بازنگشته‌اند به‌‌خاطر شرایط جوی، بازگشت خود را به فردا موکول‌ کنند.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۰
توصیه پلیس به مسافران نوروزی: فردا بازگردید

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار سرتیپ اسکندر مومنی امروز در بازدید از مرکز کنترل ترافیک راهور افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سفرهای نوروزی هستیم و مردم می خواهند سریع تر به مقصد برسند متاسفانه شتاب و عجله دارند و همین امر تصادفات را افزایش می دهد در حالیکه رانندگان می توانند پس از استراحت کافی وارد جاده شوند.

وی اضافه کرد: در هیچ جای دنیا این حجم سفر در یک بازه زمانی انجام نمی شود و این گونه سفرها بی سابقه است لذا مدیریت این سفرها نیز بسیار دشوار است.

سردار مومنی طرح نوروزی را بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی پلیس دانست و گفت: علاوه بر روان سازی ترافیک باید امنیت شهروندان نیز تامین شود به شکلی که امنیت منازل و محل کار و امنیت طول سفر و محل های استقرار در ایام نوروز نیز با تلاش نیروی انتظامی فراهم می شود.

وی درباره امنیت مرزها هم گفت: خوشبختانه در نوروز امسال حادثه امنیتی خاصی در مرزها نداشتیم.

سردار مومنی همچنین با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی افزود: تصادفات رانندگی سالانه به اندازه 6 درصد تولید ناخالص داخلی به اقتصاد کشور صدمه وارد می کند.

وی تاکید کرد: باید جاده ها و خودروها به معنای واقعی ایمن سازی شوند.

سردار مومنی افزود: آمارها نشان می‌دهد در نوروز 95 تصادفات حدود 2000 میلیارد تومان به اقتصاد کشور صدمه زده که این ارقام تنها هزینه های مستقیم تصادفات و غیر از هزینه های معنوی آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها