همه می‌دانیم که انسان برای بقا به انواع مواد مغذی نیاز دارد؛ با این حال، بسیاری از افراد رژیم غذایی خاصی دارند که باید براساس آن غذا بخورند. برای لاغر شدن فقط این مهم نیست که غذا نخورید، مهم‌تر این است که چه غذاهایی بخورید.
کد خبر: ۸۹۰۸۴۸
این غذاها را بخورید و لاغر شوید!

به گزارش جام جم سرا، برخی غذاها بدون کالری هستند، بنابراین وقتی معده خود را با این مواد غذایی پر می‌کنید دیگر جایی برای خوردن غذای بیشتر باقی نمی‌ماند، به طور کلی، مواد غذایی کم‌قند، چربی‌های سالم، الیاف سیر کننده و آنتی‌اکسیدان‌ها گزینه‌های مناسبی هستند. اما زمانی که پای کاهش وزن به میان می‌آید، برخی خوراکی‌ها ارجحیت پیدا می‌کنند.

در این مطلب، غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که سوخت‌و‌ساز بدن را بهبود می‌بخشند و کمک می‌کنند تا سالم باشید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این غذاها را از قلم نیندازید، آنها را از قبل برای روزهای پیش رو آماده کنید، زیرا بسیاری از افراد موفق در کاهش وزن معتقدند آماده کردن مواد غذایی از قبل، باعث می‌شود کمتر گیج شوند و مصمم‌تر به‌سوی موفقیت پیش بروند.

کربوهیدرات‌های پیچیده را انتخاب کنید

کربوهیدرات‌های پیچیده نه‌تنها برای سلامت مفید هستند، بلکه الیاف موجود در این ترکیبات نیز به کاهش اشتهای کاذب کمک می‌کنند. برای هضم کربوهیدرات‌های پیچیده زمان زیادی لازم است، بنابراین زمان بیشتری احساس سیری خواهید کرد و کمتر غذا خواهید خورد. به‌علاوه انرژی زیادی برای سوزاندن این غذاها مصرف می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود 45‌درصد از کالری روزانه خود را با مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده تامین کنید. این کربوهیدرات‌ها در خوراکی‌های گیاهی، سبزیجات و حبوبات پیدا کنید.

با زغال‌اخته شکم‌تان را صاف کنید

زغال‌اخته مزایای بسیاری دارد؛ سعی کنید این ماده غذایی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. به گزارش محققان دانشگاه میشیگان، خوردن زغال‌اخته به سوزاندن چربی دور شکم کمک می‌کند. پس از یک آزمایش 90‌روزه، موش‌هایی که از یک رژیم غذایی سرشار از زغال‌اخته تغذیه می‌کردند، به نسبت گروه دیگر بیشتر با کاهش چربی‌های دور شکم مواجه شدند. محققان معتقدند این نتایج درباره انسان نیز صادق است. پس این خوراکی خوشمزه را در میان‌وعده خود بگنجانید.

خیار؛ کالری کم، طراوت زیاد

سبزیجات، سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم هستند. گنجاندن خیار در 2 وعده غذایی گزینه مناسبی برای کاهش وزن محسوب می‌شود، چون کالری کمی دارد و شما را تا مدتی سیر نگه می‌دارد. به‌علاوه موجب شادابی و طراوت بدن هم می‌شود.

کلم بروکلی؛ دشمن انباشته شدن چربی

بیشتر سبزیجات سرشار از فیبر هستند؛ کلم بروکلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای سرشار از فیبر نه‌تنها به کاهش اشتهای کاذب و تسریع روند کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهند. کلم بروکلی حاوی یک ماده مغذی گیاهی به‌نام سولفورافن است که باعث افزایش تستوسترون شده و از انباشت چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

پروتئین فقط 30 درصد

تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن پروتئین نه‌تنها باعث سیری می‌شود، بلکه کمک می‌کند در وعده‌های غذایی بعدی کمتر غذا بخورید. سعی کنید 30‌درصد از کالری‌های مصرفی روزانه خود را از پروتئین‌های بدون چربی به‌دست آورید. گوشت بوقلمون و سینه مرغ گزینه‌های مناسبی هستند. 3‌اونس سینه مرغ پخته شده 142‌کالری، 3‌گرم چربی و 26‌گرم پروتئین دارد. این مقدار پروتئین، بیش از نیمی از پروتئین مورد‌نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. با افزودن سینه مرغ به رژیم غذایی خود می‌توانید سریع‌تر وزن کم کنید. گوشت بوقلمون هم یک غذای فوق‌العاده است؛ از گوشت چرخ شده بوقلمون برای تهیه کوفته و همبرگر استفاده می‌شود.

از آنجایی که ممکن است گوشت عرضه شده در سوپر‌مارکت‌ها چرب باشد، دنبال بسته‌ای باشید که حداقل 95درصد بدون چربی باشد. به‌علاوه اگر می‌خواهید استیک یا همبرگر بخورید، از گوشت حیوانات علفخوار استفاده کنید. گوشت حیوانات علفخوار به‌طور طبیعی چربی کمتری دارد و سرشار از امگا‌3 است که به نوبه خود، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و ورم مفاصل کمک می‌کند.

فلفل نبین چه ریزه

فلفل قرمز و فلفل سبز به لطف وجود ترکیباتی به‌نام دی‌هیدروکپسیت که سرشار از ویتامین‌C بوده و به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کنند، باعث کاهش اشتهای کاذب شما می‌شوند. مصرف یک فنجان از این سبزیجات به‌صورت روزانه از تولید هورمون‌های استرس جلوگیری کرده و مانع از انباشت چربی در بدن می‌شود.

با غذا خوردن هم می‌توانید لاغر شوید


سویا؛ لاغر‌کننده گیاهی

سویا منبع پروتئین است؛ از این رو برای گیاهخواران و گوشتخواران یک انتخاب مناسب است. روش‌های زیادی برای مصرف سویا وجود دارد. شما می‌توانید از سس سویا به‌‌همراه سوشی استفاده کنید یا شیر سویای پوره شده را به قهوه خود اضافه کنید.

شیر کم‌چرب؛ منبع مناسب کلسیم

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند روزانه 2 تا 3وعده لبنیات مصرف کنید. شیر بدون چربی کمترین کالری را دارد، اما بسیاری از ویتامین‌ها محلول در چربی هستند؛ این بدان معناست که شیر بدون چربی مزیت خاصی ندارد و بهتر است که از شیر یک‌درصد استفاده شود. با افزودن شیر گاو به بلغور جوی دوسر، غلات و قهوه می‌توانید پروتئین و کلسیم لازم برای بدن را تامین کنید و از فواید شیر در رژیم غذایی خود بهره‌مند شوید.

زغال‌اخته؛ دشمن چربی شکم

به گزارش محققان دانشگاه میشیگان، خوردن زغال‌اخته به سوزاندن چربی دور شکم کمک می‌کند. پس از یک آزمایش 90‌روزه، موش‌هایی که از یک رژیم غذایی سرشار از زغال‌اخته تغذیه می‌کردند، به نسبت گروه دیگر بیشتر با کاهش چربی‌های دور شکم مواجه شدند. محققان معتقدند این نتایج درباره انسان نیز صادق است. پس این خوراکی خوشمزه را در میان‌وعده خود بگنجانید.

لوبیا سیاه؛ پروتئین لاغری

یک‌دوم فنجان لوبیا سیاه پخته شده 215کالری، 8گرم پروتئین و کمتر از یک‌گرم چربی دارد. در مقابل، 3اونس گوشت راسته سرخ شده 158کالری، 26گرم پروتئین و 6گرم چربی دارد که تقریبا نیمی از آن چربی‌های اشباع ناسالم هستند. با مصرف لوبیا در کنار مواد پروتئینی از مزایای این ماده غذایی بهره‌مند شوید.

ماست یونانی؛ افزایش ایمنی

ماست یونانی بیش از هر غذای دیگری که در یخچال دارید، پروتئین دارد. حین خرید ماست یونانی به برچسب روی بسته‌بندی دقت کرده و اطمینان پیدا کنید که ماست مورد‌نظر دارای پروبیوتیک باشد. این باکتری‌های مفید علاوه بر آنکه به هضم غذا و افزایش ایمنی بدن کمک می‌کنند، شما را لاغر هم می‌کنند.

بدون افزایش وزن قوی شوید

تخم‌مرغ منبع پروتئین است اما باعث افزایش وزن نمی‌شود. خوردن یک یا دو زرده خوب است، اما توجه داشته باشید که زرده چربی و کالری زیادی دارد، بنابراین بیش از 2‌تخم‌مرغ در روز مصرف نکنید. با مصرف تخم مرغ می توانید مواد غذایی لازم برای سلامتی را به دست آورید اما در عین حال خیالتان راحت باشد که چاق نمی شوید.

ماهی را فراموش نکنید

ماهی سالمون انتخاب خوبی برای رژیم‌های غذایی سالم است. این ماهی سرشار از امگا‌3 و چربی‌های سالم است و به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند. به‌علاوه، سالمون منبع پروتئین است و فرآیند چربی‌سوزی را به میزان 35‌درصد افزایش می‌دهد. این ماهی چرب سرشار از چربی‌های امگا‌3 است به‌علاوه سالمون استخوان‌دار منبع کلسیم است. شما می‌توانید سالمون را به‌عنوان غذای اصلی یا در ترکیب با سالاد مصرف کنید. همچنین می‌توانید سالمون را ریز‌ریز کرده و همراه با چاشنی میل کنید.

با غذا خوردن هم می‌توانید لاغر شوید


پنیر؛ مانع قوی برای پرخوری

مصرف مواد غذایی کلسیم‌دار مانند پنیر فتا با اعمال تغییرات سلولی از افزایش وزن جلوگیری می‌‌کند. پنیر سرشار از پروتئین و چربی است؛ از این رو اشتهای کاذب شما را می‌گیرد و مانع از پرخوری می‌شود.

پسته؛ یکی از 7لاغرکننده‌ها

توصیه می‌شود 25‌درصد از کالری‌های مورد‌نیاز روزانه خود را با مصرف چربی‌های سالم تامین کنید. پسته یک میان‌وعده سالم است که به کاهش وزن کمک می‌کند و قلب شما را سالم نگه می‌دارد. به‌علاوه پسته یکی از 7‌ماده غذایی است که به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.

روغن زیتون؛ تجزیه چربی‌ها

اگر به‌طور منظم روغن‌زیتون مصرف کنید، سطح آدیپونکتین در بدن‌تان افزایش خواهد یافت؛ این هورمون به تجزیه بافت چربی در بدن کمک می‌کند. روغن‌زیتون به‌واسطه چربی‌های اشباع نشده‌ای که دارد، برای قلب مفید است. شما می‌توانید از روغن‌زیتون برای پخت‌و‌پز هم استفاده کنید.

منبع : سیب سبز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها