عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت طی دو سالی که از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی گذشته است برای هر بخش اجرایی، سیاست ها و خط مشی ها را روی کاغذ مشخص کرد گفت: دولت دستور العمل های اجرایی را برای هر بخشی شروع کرده اما اجرای جدی هنوز شروع نشده و طبعا مجلس باید اجرای جدی اقتصاد مقاومتی را به صورت مطالبه جدی از دولت بخواهد و خودش هم نظارت کند.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۹
هنوز شاهد اجرای جدی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت نیستیم/ برنامه ششم همسویی بیشتری داشته باشد

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل" درباره نحوه اعمال اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم گفت: رهبر انقلاب هم خواستار تنظیم برنامه ششم همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی بودند.

وی با اشاره به اینکه دولت معتقد است آنچه به عنوان لایحه برنامه ششم به مجلس ارایه داده است با سیاست های اقتصادی مقاومتی همسو است ادامه داد: در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که لایحه ای که دولت آماده کرده است لایحه برنامه ششم نیست و در واقع احکام دائمی مورد نیاز برای اجرای برنامه و همچنین جداول و ارقام و آمار کمی است.

فولادگر افزود: معتقدیم این مقدار همسویی برنامه ششم با سیاست های اقتصاد مقاومتی کافی نیست و باید لایحه دولت را تبدیل به برنامه جامعی که دقیقا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد هم آمار و ارقام کمی برنامه را متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی ساماندهی کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که مجلس نهم فرصت داشته باشد و در غیر این صورت در مجلس دهم باید برنامه ششم را همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی کنیم؛مجلس عمدتا باید بستر سازی قانونی کرده و ناظر بر اجرای این سیاست ها باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم تصریح کرد: در حال حاضر باید کار مجلس بیشتر نظارت بر اجرای اینها باشد و اگر خلاء قانونی باشد باید آن را پوشش دهد از جمله در برنامه ششم.

وی گفت: دولت طی دو سالی که از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی گذشته است برای هر بخش اجرایی سیاست ها و خط مشی ها را مشخص کرد یعنی روی کاغذ؛ دستور العمل های اجرایی را برای هر بخشی شروع کرده اما اجرای جدی هنوز شروع نشده و طبعا مجلس باید اجرای جدی اقتصاد مقاومتی را به صورت مطالبه جدی از دولت بخواهد و خودش هم نظارت کند.

فولادگر ابراز امیدواری کرد در صحنه عمل شاهد حمایت از تولید داخل، خروج از رکود، رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار باشیم به دلیل اینکه این مباحث از ملزومات اقتصاد مقاومتی هستند .

وی ادامه داد: به نظر می رسد بستر قانونی حمایت از تولید داخل فراهم شده است و البته در صورت وجود خلاء مجلس آمادگی پوشش آن را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها