آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آل‌سعود دشمن شیعه و ایرانی است/ امنیت و عزت حجاج باید حفظ شود

آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران

دست اندرکاران حج به فکر جان حجاج باشند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم به فکر جان حجاج باشند، هنوز حادثه تلخ منا فراموش نشده است و حکام سعودی هم نسبت به اتفاقاتی که افتاد بی‌تفاوت بودند.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۶
دست اندرکاران حج به فکر جان حجاج باشند

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه شما عزیزان را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، گفت: شما را به دقت در نظام خلقت و عبور از ظاهر به باطن و از سطح به عمق توصیه می‌کنم و راجع به این ایام نوروز که زمان زنده شدن زمین است، تفکر و تعمق داشته باشید.

وی با بیان اینکه درس معاد را در این فصل با زنده شدن زمین مرده باید یاد بگیریم، ادامه داد: روزی تمام انسان‌های مرده، زنده و کوچکترین اعمالی را که انجام داده باشند جزایش را خواهند دید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تبریک حلول سال جدید ملت ایران گفت: امیدوارم سفرهایی که مردم تهران انجام می‌دهند به خیر و سلامتی باشد و به رانندگان توصیه می‌کنم با توجه به اینکه آنها امین جان سرنشینان هستند، خدای نکرده غفلتی نکنند و مسبب حوادثی نشوند چون در قیامت باید جوابگو باشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: رانندگان با سرعت غیرمجاز حرکت نکنند و سبقت غیرمجاز نگیرند و در حین خواب‌آلودگی سفر نکنند و جان مسافران را به خطیر نیاندازند.

وی با بیان اینکه از اوقات فراغتی که در ایام تعطیلات نوروز است باید به بهترین نحو استفاده کرد، افزود: عمده‌ترین بهره‌ای که می‌توان از این ایام برد، این است که فضای خانواده را گرم‌تر کنیم.

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک به نمایندگانی که در پنجمین دوره مجلس خبرگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند، گفت: از حضور گسترده مردم در انتخابات تشکر می‌کنم و از کسانی که به من لطف داشتند و رای دادند تشکر می‌کنم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با خطاب قرار دادند نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند، گفت: در ایام انتخابات به مردم وعده داده‌اید که اگر نماینده شوید کارهایی برای آنها انجام می‌دهید که باید به وعده خود عمل کنید.

وی تصریح کرد: نمایندگان در آستانه سوگندی هستند که در مجلس شورای اسلامی آن را یاد می‌کنند که این سوگند با نام خدا است که اگر تخلفی صورت بگیرد کفاره دارد. نمایندگان مردم باید متوجه باشند که قسم می‌خورند که تعهد می‌کنند که بنا به گفته قرآن کریم اگر به آن وعده‌ها عمل نشود انسان دچار نفاق می‌شود و در آسمان‌ها او را به عنوان منافق می‌شناسند.

خطیب موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با تسلیت به مناسبت رحلت حجت‌الاسلام حاج احمد خمینی که روز 26 اسفند است، گفت: ایشان همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و دنباله‌روی پدرشان که همان امام خمینی است، بوده و رسما از مقام معظم رهبری حمایت می‌کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین شهادت شهید باکری را تسلیت گفت و ادامه داد: شهادت این فرمانده لشکر 31 عاشورا که خدمات ارزنده‌ای داشته را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اتفاقی که در 2 فروردین در حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم داشته، تصریح کرد: خداوند عذاب شاه را بیشتر کند و فرمانده شاه را که آمریکا است، نیز عذابش را بیشتر کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اتفاقات روز آخرین چهارشنبه سال گفت: از اتفاقاتی که در این روز افتاد، متاسفم هرچند تعداد تلفات و زخمی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما برای مردمی که انقلاب کرده‌اند و نشان داده‌اند که رشد کرده‌اند این اتفاقات جایز نیست و خیلی‌ها ما را بر اثر این اتفاقات ملامت می‌کنند و ناراحت می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: به مسئولان توصیه می‌کنم برای سال آینده به فکر طرح و برنامه‌ای باشند که جوانان خودشان را تخلیه کنند و ابراز شادی کنند، بدون اینکه اتفاقی بیفتد و عضو بدن کسی قطع شود و کسی کشته شود.

وی افزود: جای تعجب است که آمریکایی‌ها که دشمن ملت ایران هستند و زورگویی برنامه‌شان است، وقتی ما می‌خواهیم در درون خودمان را قوی کنیم مانع این کار می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: ما حق داریم برای دفاع از خودمان، خودمان را قوی‌تر کنیم اما آمریکایی‌ها دوست دارند ما ضعیف بمانیم که باید گفت آمریکا رویت سیاه باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: آمریکا سلاح‌های کشنده در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد، عربستان متجاوز به یمن را تقویت می‌کند، دولتمردان آمریکا باید از این مواضع خود خجالت بکشند.

وی با اشاره به نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اعلام اینکه حزب الله تروریست است، گفت: اعضای این شورا دور هم گرد آمدند و 2 میلیون دلار به العربیه عربستان داده‌اند که بگوید حزب‌الله تروریست است. مگر حزب‌الله چه کار می‌کند، آنها مقابل دشمن ایستاده‌اند و خودشان را تقویت می‌کنند. اعضای شورای همکاری خلیج فارس باید از سخنان شان خجالت بکشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: عربستان سعودی در 2 حمله‌ای که به یکی از بازارهای یمن داشته 120 کشته و زخمی برجای گذاشته است، اینها را هیچ کجای دنیا نمی‌بینند و حرف‌های خودشان را می‌زنند. خادم‌الحرمینی که می‌گویند قرآن بخوانید و قرآن‌ها را در مکه و مدینه پخش می‌کنند، خودشان به قرآن عمل نمی‌کنند. کدام آیه نشان می‌دهد که می‌توان مسلمان‌ها را کشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: در قرآن آمده است اگر مسلمانی را بکشید جای‌تان در قعر جهنم است. آیا عربستان این آیات را ندیده است، مشخص نیست که چه زمانی از خواب بیدار می‌شوند.

وی با بیان اینکه عربستانی‌ها به مردم خود هم رحم نمی‌کنند، گفت: در تهاجم به یمن طبق آمار 350 کشته، 650 زخمی و 430 نفر مفقود شدند. سردمداران عربستان این بدبختی‌ها را چرا ادامه می‌دهند، امیدوارم خداوند انشاءالله همه را هدایت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه این روزها زمزمه حضور در حج است، ادامه داد: به مسئولان توصیه می‌کنم به فکر جان حجاج باشند، هنوز حادثه تلخ منا فراموش نشده است و حکام سعودی هم نسبت به اتفاقاتی که افتاد بی‌تفاوت بودند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: اگر مسئولان می‌گویند حکومت سعودی درباره امنیت جان حجاج تضمین داده‌ است، باید گفت که سعودی‌ها دروغ می‌گویند. کشوری که روحانیان‌اش می‌گویند ایران و شیعیان مسلمان نیستند و کشتن آنها ثواب دارد در چنین فضای آلوده‌ای چگونه می‌توانند امنیت جان حجاج ایرانی را تامین کنند، مسئولان باید مسئله را با دقت بررسی کنند، تا حجاجی که خانه خدا را زیارت می‌کنند با آرامش و امنیت به این مراسم بپردازند.

وی خطاب به مقام معظم رهبری فرموده بودند حوزه علمیه‌ها باید انقلابی باشند، تصریح کرد: مردمی که به انقلاب رای دادند پشتیبان انقلابی ماندن حوزه‌ علمیه‌ها به ویژه حوزه علمیه قم خواهند بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: بزرگان حوزه علمیه‌ها به‌ویژه حوزه علمیه قم باید ریشه‌های انقلابی نبودن را بخشکانند و صاحبان این تفکر خطرناک اگر وجود دارند باید بدانند که از مردم ایران جدا هستند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها