لطفا این صفحه را کسانی بخوانند که حسابی عشق سفرند، البته از نوع دور دنیا در هشتاد روزش! در این خطوط سعی کردیم که چند مکان رویایی و هیجان‌انگیز از آثار طبیعی و باستانی چند کشور را پیشنهاد بدهیم و آن بخش سفر‌دوست ذهنتان را به چالش بکشیم!
کد خبر: ۸۹۰۳۶۰
مقاصد عجیب سفر

به گزارش جام جم آنلاین ، احتمالا بعد از دیدن این مناظر به این فکر بیفتید که هرطور شده، دیدن لاقل یکی از این مکان‌ها را در برنامه‌تان قرار دهید و برایش پول کنار بگذارید! نکته‌ای که در تمام این عکس‌ها بر خلاف اغلب مکان‌های دیدنی کشورمان، به چشم می‌آید، رعایت نظافت و حفظ لطافت و بکری این مناظر است. واقعا چنین تصاویر بی‌نظیری در کشور ما هم کم نیست، اما حیف که هیچ وقت در نظافتشان کوشا نبوده‌ایم!

فراتر از خورد و خوراک

از نظر بیشتر آدم‌ها زیاد پول خرج کردن برای هتل، وقتی که چیزی بیشتر از یک جای خواب و غذای گرم عایدتان نمی‌شود، کاملا بیهوده است. به همین خاطر، خیلی‌ها، همین که یک جای تر و تمیز پیدا کنند، به اندازه‌ای که بتوانند دوش بگیرند و چند ساعتی بخوابند، کافی است، آن هم با حداقل قیمت! اما کاربرد هتل همیشه به خواب و خوراک یا یکی دو مورد کمتر و بیشتر ختم نمی‌شود.

هتل‌هایی در دنیا هستند که خودشان به تنهایی یک مقصد گردشگری‌اند! یعنی شما از خانه خودتان به قصد دیدن مناظر هیجان‌انگیز این هتل‌ها شال و کلاه می‌کنید! مثل هتلی در کنیا که حیات‌وحش را تا پشت در اتاقتان می‌آورد و صبح‌ها زرافه‌ها به شما صبح بخیر می‌گویند! یا این هتل شیشه‌ای در فرانسه که فاصله شما تا طبیعت دور و برتان را تنها با یک مرز شیشه‌ای محصور کرده است. توی همچین هتل‌هایی اصلا خواب به چشم آدم نمی‌آید!

سیندرلا قصه یا واقعیت؟!

الان که تصاویر این قصر را می‌بینید، شاید به ذهنتان برسد که داستان سیندرلا کاملا واقعی بوده! راستش من هم خیلی مطمئن نیستم! واقعی یا خیالی، بالاخره خالق داستان‌های شیرین پریان هم باید از چنین منظره‌هایی الهام گرفته باشد.

این قلعه را یکی از معماران مشهور، در دهکده یونسکو واقع در پرتغال ساخته است و چشم‌اندازهایی دارد که برای عکاسی بی‌نظیرند.

از نهرهای آب گرفته تا تونل‌های زیرزمینی و غارهای طبیعی، باغ‌های بی‌انتها و تا دلتان بخواهد معماری‌های رم باستان.

خلاصه یک هفته زمان می‌برد که کل این قصر هیجان‌انگیز را زیر و رو کنید و به دنبال ماجراهای خیالی دوران کودکی‌تان بگردید و معلوم نیست چندتایش را به واقعیت بدل کنید! قصر «ریگیلرا» یا به زبان پرتغالی «هیگالریا» در منطقه «سینترا» قرار دارد و برای بازدیدش به ویزای پرتغال نیاز دارید که البته گرفتن ویزای شینگن اروپا هم کارتان را راه می‌اندازد.

حوالی کهکشان...

تجربه دیدن بعضی مکان‌ها خیلی خاص و منحصربه‌فرد است. یعنی هیچ جای دنیا نمی‌توانید چنین تجربه‌ای را داشته باشید به جز همان یک جا! دیدن شفق قطبی هم یکی از همان تجربه‌های ناب است. حوالی محل زندگی ما یا حتی تا چندین و چندهزار کیلومتر اینورتر و آنورترش روی عرض جغرافیایی یکسان، دیدن شفق قطبی ناممکن است.

از اسمش هم پیداست، شفق قطبی! یعنی فقط در قطب پیدا می‌شود و لاغیر. اگر عاشق طبیعت برفی هستید، اگر پالتوی ضخیم سرماکش دارید، دیدن کهکشان راه شیری به همراه تلألو شفق قطبی را در برنامه‌های سفر به دور دنیایتان قرار بدهید. این منظره جادویی، در شمالی‌ترین نقطه قاره سبز اتفاق می‌افتد، یعنی در ایسلند. ایسلند بیشتر به مناظر برفی-یخی خود معروف است، غیر از این چشمه‌های آبگرم و آبشار و رودخانه هم کم ندارد. اگر مسافر ایسلند شدید، ویزا را از طریق سفارت دانمارک یا با مراجعه به یکی از آژانس‌های مسافرتی تهیه کنید.

ایستگاه بعد... قلب کوه‌های آلپ!

مسافران این قطار، نه برای فرار از صداهای ناهنجار، هدفون در گوششان می‌چپانند و نه برای پرکردن وقت کتاب و روزنامه ورق می‌زنند و نه این‌که خودشان را با تبلت و گوشی‌هایشان سرگرم می‌کنند! همگی مثل بچه‌های خوب و مودب به پنجره خیره می‌مانند و فقط سکوت می‌کنند! بعد از آن، همه چیز در چشم‌ها و مغزشان می‌گذرد.

زیبایی مطلق ِطبیعتی که می‌داند چطور مسافران مرتفعترین ایستگاه قطار اروپا را غافلگیر کند! ساخت مسیر ریلی «یونگ فراجاچ» با 7 کیلومتر تونل که بیشتر به معجزه دنیای مهندسی شبیه است، در آغاز قرن بیستم به پایان رسید، آن هم در کشور ساعت‌ها؛ سوئیس. ایستگاه نهایی این مسیر با 3466متر ارتفاع از سطح دریا در قلب مناظر خیره کننده کوه‌های آلپ قرار دارد.

قورباغه‌ها شاهزاده می‌شوند!

این عکس نه فتوشاپ است و نه هیچ کلک کامپیوتری دیگر! این یک تصویر واقعی است! همین جا، روی کره زمین! به نظرم این را از جاده های پرپیچ خم و دکل‌های گنده برقِ وسط دره می توان فهمید.

به آسمانش خیره شدید؟! یا پیچ‌های جاده مسحورتان کرد؟! باور کنید همه واقعی‌اند! آن چادر را ببینید! جان میدهد یک شب را همان بالا اتراق کنید و کل شب پای آتش کوچکتان بنشینید و چای کوهی بنوشید و با رفیق جان جانیتان، گل بگویید و گل بشنوید! البته این آغاز راه است! صبح که شد، جاده پرپیچ و زیبای «فیگوراس» شما را به دریاچه زیبای «باله آ» می‌رساند! احتمالا وقتی به دریاچه برسید از دیدن منظره مه‌آلود اطراف آن، آنقدر هیجانزده شوید که انتظار باطل شدن سحر قورباغه‌های کنار دریاچه را داشته باشید! دریاچه باله آ، در میان کوه‌های فیگوراس در مرکز کشور رومانی قرار دارد و از پربازدیدترین مناظر طبیعی این کشور به حساب می‌آید. به نظرتان سال 95 برای ترتیب دادن این سفر جادویی مناسب نیست؟!

ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها