به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۸

رفتگران طبیعت کرمانشاه

دومین برنامه پاکسازی این گروه، پنجشنبه گذشته و در پارک غربی طاق بستان و محوطه جنگلی پارک کوهستان صورت گرفت. اعضای این تشکل، جمعه گذشته نیز با هدف جلوگیری از فرسایش خاک به درختکاری در کناره رودخانه اقدام کردند.

«دوستداران صلح با طبیعت» اصفهان

اعضای این گروه به همراه و حمایت یک مجموعه تجاری و گردشگری اصفهان، قرار است به‌منظور بزرگداشت «ساعت زمین» در سه روز متوالی، از روز گذشته تا 28 اسفند، به اطلاع‌رسانی درباره اهمیت توجه به زمین و مراقبت از آن بپردازند. البته این دو گروه، 18اسفند نیز هزار اصله نهال در محوطه مجموعه تجاری و گردشگری حامی‌شان، کاشتند.

شهر پاک تربت جام

اعضای این انجمن‌ که هر جمعه به پاکسازی بخشی از شهر تربت جام اقدام می‌کنند، طی روزهای گذشته و در آستانه سال نو، با همکاری شورای اسلامی، شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست تربت جام،‌ محوطه بافت قدیمی این شهر را پاکسازی کردند. این گروه قرار است در هفته نخست فروردین نیز به‌ پاکسازی زباله‌های اطراف و داخل مجموعه مزار شیخ احمد جام که از مراکز تاریخی و فرهنگی تربت جام و پذیرای گردشگران نوروزی است، اقدام کنند.

زیست‌پویان طبیعت رامهرمز

اعضای این تشکل نیز جمعه 21 اسفند، 200 اصله نهال در منطقه حفاظت‌شده دیم کاشتند.

انجمن علمی طراحی محیط زیست دانشگاه تهران

این انجمن 17 اسفند یک نشست محیط زیستی به همراه پخش یک فیلم مستند با موضوع تخریب زیستگاه‌ها و انقراض گونه‌های جانوری به دست بشر برگزار کرد. این انجمن همچنین در نظر دارد مسابقه‌ای با عنوان طراحی تک درخت با هدف اهمیت‌بخشی به عنصر درخت و جایگاه آن در طبیعت برگزار کند که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 15 فروردین به دفتر انجمن در دانشگاه تهران یا از طریق رایانامه: Environmental.design94@gmail.com ارسال کنند.

پاکسازان طبیعت فارس

این گروه صد و دومین برنامه پاکسازی خود را در آستانه سال نو و با حضور 180 نفر از اعضا و جمعی از استادان، پزشکان و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی شیراز به تمیز کردن حاشیه جاده مهارلو و دریاچه نمک شیراز اختصاص داد که در این پاکسازی بیش از 400 کیسه زباله از این مناطق جمع شد.

چهارشنبه «سبز»

طی هفته گذشته کمپینی با عنوان «لاستیک‌های دودزای دیروز، گلدان زیبای امروز» تشکیل شد که اعضای آن تصمیم گرفتند فرهنگ استفاده بهینه از دور ریختنی‌ها را با الگودهی عملی و رفتاری تبلیغ کنند. بر همین اساس، این کمپین از هموطنان خواست که سه‌شنبه، لاستیک‌های دورریختنی خود را تمیز و رنگ‌آمیزی کرده و با آماده‌سازی در آن نهال یا بذر گل بکارند. شیوه کار نیز در این کمپین به مردم آموزش داده شد.

حافظان طبیعت اراک

پاکسازی تالاب میقان و درختکاری در حاشیه روستای ده نمک و حاشیه تالاب میقان اراک هم توسط موسسه محافظان طبیعت و موسسه ارمغان روح‌بخش سبز و با مشارکت جوامع محلی، شورا و دهیاری روستای ده نمک در جمعه گذشته صورت گرفت.

نهضت سبز زاگرس

این تشکل با همکاری دیگر تشکل‌های زیست‌محیطی و به بهانه هفته منابع طبیعی و درختکاری، در پارک محله‌ای عدل یک در شهر یاسوج به درختکاری اقدام کردند که با استقبال ساکنان محله مواجه شد. بذر بلوط هم در پایان بین اهالی این محله توزیع شد. تشکل نهضت سبز زاگرس یک برنامه آموزشی و اجرای کاشت بلوط در گلدان هم برای دانش آموزان ابتدایی مدرسه صدیقه کبرای یاسوج داشت که بذر‌های بلوط توزیع شده میان دانش‌آموزان، بعد از رشد به طبیعت منتقل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها