معاون صدای رسانه ملی در گفت‌وگو با جام‌جم خبر داد

امید بخشی، اولویت رادیو در سال 95

همزمان با فرا رسیدن نوروز 1395 و آغاز بهار طبیعت، شبکه‌های رادیویی با تولید برنامه‌های ترکیبی، نمایشی با درونمایه طنز و با هدف تفریحی، سرگرمی، آموزشی و اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنند، برای مخاطبان لحظات خاطره‌انگیزی رقم بزنند.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۲
بهارانه رادیو در لحظات تحویل سال

این برنامه‌ها با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تلاش می‌کنند، سال نو را با رنگ و بویی معنوی و مفرح در کنار شنوندگان آغاز کنند. ارتباط با اماکن مذهبی، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور، پخش سرود و موسیقی محلی، بیان مشترکات فرهنگی با محور نوروز در میان اقوام ایرانی، تبیین مؤلفه‌های اسلامی نوروز و ... از جمله‌برنامه‌های رادیو است که پخش می‌شود.

«و اینک بهار» رادیو ایران

موج اف‌ام، ردیف 90 مگاهرتز

«و اینک بهار» ویژه‌برنامه تحویل سال رادیو ایران است که از ساعت 4 تا 9 صبح با حضور مهمانانی از حوزه موسیقی و سینما و با اجرای سعید توکلی و سعیده سلطانی از رادیو ایران به مدت 300 دقیقه پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های گزارشی همچون خانه سالمندان، مراکز بهزیستی، راهیان نور، اماکن زیارتی و اماکن نظامی در مرزها و علاوه بر این شامل بخش‌های طنز است که در این بخش‌ها شخصیت‌های کارتونی دهه 60 را هنگام تحویل سال به دنیای امروز می‌آورد.

«سرود فروردین» رادیو فرهنگ

موج اف‌ام، ردیف 106 مگاهرتز

رادیو فرهنگ، سال 95 را با «سرود فروردین» آغاز می‌کند. شنوندگان رادیو فرهنگ، اول فروردین سال 1395 لحظات تحویل سال نو را با ویژه‌برنامه سرود فروردین که از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح پخش می‌شود، آغاز خواهند کرد. سرود فروردین، برنامه‌ای است که در قالب نمایش،‌ لحظات آغاز سال نو را با شنوندگان رادیو فرهنگ همراه خواهد بود. در این برنامه آداب و رسوم ایرانیان هنگام آغاز سال نو و همچنین آداب و رسوم اقوام و شهرهای مختلف ایران برای استقبال از بهار به شنوندگان معرفی می‌شود. این برنامه همچنین بخش‌هایی درباره ارادت ایرانیان به امام رضا(ع) و حضور در حرم مطهر امام هشتم برای لحظات تحویل سال پخش می‌کند.

«سلام بهاری» رادیو معارف به نوروز

موج اف‌ام ردیف 96.5 مگاهرتز

ویژه‌برنامه «یا مقلب القلوب» در فضایی شاد و معنوی با موضوعاتی همچون توجه به اماکن مذهبی و زیارتی در لحظه تحویل سال، اهمیت محاسبه اعمال در آخرسال و همچنین تبیین مفاهیم بلند دعای تحویل سال، ساعت هفت بامداد تا 9 صبح یکم فروردین از رادیو معارف پخش می‌شود. در ایام نوروز ویژه‌برنامه صبحگاهی سلام بهار و برنامه عصرگاهی عیدانه تقدیم مخاطبان می‌شود. این مجموعه برنامه‌ها با بخش‌های سبک زندگی اسلامی برمحور کلام وحی و سیره امامان معصوم(ع)، آشنایی با اماکن مذهبی و امامزادگان و همچنین اخبار راهیان نور و گزارش وضعیت ترافیکی جاده‌ها و وضعیت آب وهوای کشورمان و بخش‌های متنوع و جذاب نمایش و مسابقه،‌ لحظات پرباری برای معارف جویان تدارک دیده است. برنامه‌های کلام ناب و نشان راه با پخش مواعظ و رهنمودهای مراجع معظم تقلید و استادان حوزه به نشر و ترویج معارف ناب اخلاق اسلامی می‌پردازند.

«بهترین سرآغاز» رادیو جوان

موج اف‌ام، ردیف 88 مگاهرتز

برنامه بهترین سرآغاز که ساعت هفت صبح روز تحویل سال از رادیو جوان پخش می‌شود، با هدف ایجاد روحیه نشاط و امیدواری برای شروع یک سال پربرکت، الگوسازی از طریق معرفی افراد موفق در سالی که گذشت و ارائه پیام‌های اخلاقی متناسب با تحویل سال به استقبال سال نو می‌رود.

«سین مثل سلامت» رادیو سلامت

موج اف‌ام، ردیف 102 مگاهرتز

تولید و پخش برنامه‎های متنوع و امیدبخش با رویکردهای مختلف برای لحظات تحویل سال جدید، از تدارکات ویژه این شبکه‎ رادیویی است. شبکه رادیویی سلامت با ویژه‌برنامه‎ تحویل سال به نام سین مثل سلامت به استقبال سال جدید می‎رود. این ویژه‌برنامه با ساختار ترکیبی و نمایشی و فضایی شاد و مفرح، از ساعت شش صبح به مدت 240 دقیقه، به تهیه‌کنندگی شهرام زین العابدین و گویندگی سیما رستگاران و علی مهنام‌فر پخش می‌شود. صله‌رحم، هدیه دادن و هدیه گرفتن و تاثیر آن بر سلامت افراد، احترام به بزرگ‌ترها و سالمندان، تقویت آیین‌ها و سنت‌ها، امید به زندگی، تغذیه سالم، نوروز و اهمیت توجه به آن ازجمله موضوعات محوری ویژه‌برنامه‎ سین مثل سلامت است.

«لحظه بهار» رادیو اقتصاد

موج اف‌ام، ردیف 98 مگاهرتز

ویژه‌برنامه سال تحویل رادیو اقتصاد، لحظه بهار نام دارد که با هدف ایجاد فضای معنوی، مفرح و پرنشاط همراه با پیام‌های اقتصادی مناسب در لحظه تحویل سال، تقدیم حضور مخاطبان می‌شود. این برنامه با بخش‌های متنوع و اقتصادی از قبیل طنز، گزارش، کارشناسی و مسابقه و آیتم‌هایی متنوع و جذاب همچون سلام ایران (ارتباط با مراکز اصلی زیارتی ازجمله مشهد، قم و جمکران، شیراز، شهرری)، گفت و شنود (عیدانه)، گفت‌وگو با نخبگان و فعالان اقتصادی، گزارش از راهیان نور و پلیس راه، انعکاس نظرات، تماس‌ها و پیامک مخاطبان و بوی عید با موضوع عیدی دادن و عیدی گرفتن، در کنار شنوندگان رادیو خواهد بود. برنامه در بخش پیام نوروزی به پخش پیام نوروزی رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور می‌پردازد. این برنامه از ساعت 6 تا 9صبح پخش می‌شود

«لحظه آغاز» رادیو ورزش

موج اف‌ام، ردیف 92 مگاهرتز

برنامه لحظه آغاز با هدف ارزشگذاری به شروع سال جدید به مفهوم آغازی دوباره، تجدید آرمان‌ها، اتخاذ تصمیم جدید، پی‌ریزی الگویی جدید و کارآمد برای حیات فردی و اجتماعی مبتنی بر روحیات و آموزه‌های دینی و ملی طراحی شده است. محور موضوعی و محتوایی آن حضور اهالی ورزش با بیان خاطرات و تجربیات، آموزه‌های نوروزی، تبیین و تبلیغ آیین نوروز در حوزه‌های اخلاقی نظیر صله‌رحم، کمک به همنوع، ایثار، گذشت و رفع کدورت خواهد بود. ویژه‌برنامه لحظه آغاز به صورت زنده از ساعت 7 و 15 دقیقه تا 11 روز یکشنبه اول فروردین 95 با آیتم‌های پخش مصاحبه‌‌های شنیدنی، ارتباط با اماکن مذهبی در لحظات تحویل سال، پخش ترانه و سرودهای شاد ویژه نوروز، مسابقه تلفنی، ارتباط‌گیری با سامانه پیامکی و امکان حضور مخاطبان در این حوزه، گزارش از اردوهای ورزشی قرین با ایام پایان سال، ارتباط استودیویی با استان‌های کشور و برنامه‌های ویژه تحویل سال پخش خواهد شد.

با مجریان قدیمی در رادیو تهران

موج اف‌ام ردیف 94 مگاهرتز

«بیا باغبان خرمی ساز کن» ویژه تحویل سال با آیتم‌هایی همچون تبریک سال نو، گفت‌وگو با مجریان قدیمی رادیو، پخش صدای افراد معروف ورزشی و هنری، گزارش از آستان مقدس سید‌الکریم(ع)، گزارش از اماکن متبرکه، گفت‌وگو با هنرمندان تلویزیون، گزارش از سطح شهر و گفت‌وگو با مردم، پخش بیانات مقام معظم رهبری در سال نو و پخش سخنان ریاست‌جمهوری در سال نو از ساعت 6 و 30 دقیقه اول فروردین پخش می‌شود.

«شکوفه‌های بهاری» رادیوصبا

موج اف‌ام، ردیف 105.5 مگاهرتز

ویژه‌برنامه تحویل سال با حال و هوای رادیو صبایی و با نام شکوفه‌های بهاری در راه است. این برنامه روز اول فروردین ساعت هفت صبح پخش می‌شود. برنامه شامل قطعات طنز منتخب از برنامه‌های رادیویی است که به مدت یک ساعت حواس شنوندگان را به خود معطوف می‌کند. اتفاقات کوچک و بزرگی که ممکن است در زندگی هر کدام از ما رنگ طنز و لطیفه به خود گیرد، در این برنامه شنیده خواهد شد. برنامه شکوفه‌های بهاری در تلاش است فضای متنوع، مفرح و شادی برای شنوندگان نوروزی ایجاد کند. این برنامه شامل نمایش کوتاه طنز، طنز آهنگ و اجرای بحر طویل است. در بخش‌های دیگر برنامه با مهمانان ویژه همچون محمد بحرانی صدا پیشه و دوبلور جناب خان، اردلان شجاع کاوه، بازیگر سینما و تلویزیون و فریدون بیگدلی خواننده گفت‌وگو خواهد شد. این برنامه جذاب و شنیدنی کاری است از گروه تولید بخش یک رادیو صبا به تهیه‌کنندگی امیرعباس اشرف، گویندگی تورج نصر، نویسندگی شاهرخ باقری‌نژاد و آهنگسازی مجتبی تیموری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها