اشاره: معاونت سیما برای نوروز 95 طبق روال سال‌های گذشته سریال‌هایی برای پخش در نظر گرفته است. سریال «پادری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه یک، سریال «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی از شبکه دو و سریال «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی از شبکه سه روی آنتن خواهد رفت. ضمن این‌که برای این ایام سریال‌های کوتاه همچون شکرآباد (شهر گمشده) هم برای پخش از شبکه نسیم در نظر گرفته شده است تا مخاطبان با توجه به سلیقه شان، بیننده آن باشند.
کد خبر: ۸۸۹۸۲۵

راه رفتن روی «پادری» شبکه یک

نخستین قسمت از مجموعه تلویزیونی نوروزی پادری به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌‌کنندگی سیدمحمود رضوی جمعه 28 اسفند روی آنتن شبکه یک می‌رود. این مجموعه فصل دوم سریال تلویزیونی دودکش است که فصل اول آن ماه رمضان دو سال پیش ازهمین شبکه پخش شد و حالا سری دوم این اثر با نام پادری روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای، شب‌های نوروز حوالی ساعت 22 و 15 دقیقه پخش می‌شود. مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» کار قبلی این کارگردان نیز تابستان امسال از شبکه سه پخش شد که با استقبال مخاطبان رو به رو شد و این بار لطیفی قصد دارد مخاطبان را با یک قصه متفاوت برای ایام نوروز سرگرم کند.

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سریال نیز معتقد است در این سریال سعی شده ضمن پرداخت به داستان اصلی و شیرین بودن فضا، روابط انسانی کاراکترها پررنگ باشد و تمام تلاش بر این است که یادآور شوند همه ما در عین گرفتاری‌ها و مسائلی که داریم اخلاقیات و روابط انسانی را باید حفظ کنیم.

وی درباره این که چقدر فضای این سریال با دودکش 1 متفاوت است، توضیح داد: فضای این سریال با دودکش 1 خیلی متفاوت است و تلاش شده ضمن حفظ کاراکترهای اصلی و بهره‌گیری از هنرمندی این عزیزان با حضور کاراکترهای جدید موقعیت‌های شیرین‌تری را خلق کنیم.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب لطیفی در مقام کارگردان این سریال گفت: در مورد آقای لطیفی بحث انتخاب نبود. آقای لطیفی تنها گزینه کارگردانی این کار بود. او کاراکترها را می‌شناخت و بازیگران هم به خاطر حضور او قاعدتا حضور پیدا خواهند کرد.

درخلاصه داستان این سریال به قلم کوروش نریمانی آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده و فیروز در آستانه عید نوروز به خاطر حفظ اعتبار قالیشویی، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. او با انبوهی از فرش‌های شسته نشده روبه‌روست که دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد. در پادری، هومن برق نورد در نقش فیروز، بهنام تشکر در نقش نصرت، سیما تیرانداز در نقش عفت، امیرحسین رستمی در نقش بهروز و نگار عابدی در نقش افروز عهده‌دار شخصیت‌های اصلی قصه هستند. این بازیگران که ایفاگر نقش‌های اصلی این مجموعه هستند، قرار است این بار مخاطبان را به شکل دیگر سرگرم کنند؛ به همین دلیل در فصل دوم سریال دودکش (پادری) تماشاگران با موقعیت‌های طنزی روبه‌رو خواهند شد.

محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، شهین تسلیمی، زینب فلاحت پیشه، فریبا طالبی، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، صدرالدین حجازی، آتیه جاوید، نصرت میرعظیمی، مهدی دانایی مقدم، حسین قاسمی فرد، حسام خلیل نژادی، جوادجوینده میرزا، سیدجلال طباطبایی، علیرضا درویش، جهانگیر اژدری، مجید خدایی، مجتبی اکبری نژاد، محمد رضا نیلی و سعید فکری دیگر بازیگران این سریال هستند.

خوردن غذای «زعفرانی» در رستوران ناصر

ایرج محمدی از تهیه‌کنندگان پیشکسوت تلویزیون محسوب می‌شود که تا امروز آثار متفاوتی را تولید و پخش کرده است. او برای نوروز امسال سریال تلویزیونی زعفرانی را تهیه می‌کند که کارگردانی آن به عهده حامد محمدی است. این کارگردان نگارش فیلم‌های سینمایی طلا و مس، حوض نقاشی و فرشته‌ها با هم می‌آیند را در کارنامه دارد که فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» را هم کارگردانی کرده است. یکی از ویژگی‌های کارهای محمدی، پرداخت دغدغه‌های اجتماعی است، اما همیشه از منظری نگاه می‌کند که به مخاطب استرس وارد نکند. این اتفاق هم قرار است در سریال زعفرانی پیش بیاید.

پخش سریال زعفرانی از 29 اسفند ماه ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه دو شروع می‌شود. ضمن این‌که شبکه سه زمان‌هایی برای تکرار این سریال در نظر گرفته است که ساعت‌های یک بامداد، 11 و 30 دقیقه و 16 روز بعد خواهد بود.

داستان سریال زعفرانی درباره زن و شوهری به نام‌های ناصر و نسرین است که نقش‌شان را مهدی هاشمی و ستاره اسکندری بازی می‌کنند. این زن و شوهر یک قهوه‌خانه در فرحزاد شمالی تهران دارند که همراه با هم آن را اداره می‌کنند که البته فرزندانشان هم کمک حال آنها هستند.

ناصر و نسرین سه فرزند با نام‌های مینا، مریم و محمدرضا (نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی) دارند که البته مینا و محمدرضا ازدواج کرده‌اند. در این سریال ستاره‌ اسکندری سن بزرگ تر از خودش را بازی می‌کند و قرار است مخاطبان در سریال زعفرانی شاهد شخصیت‌های متفاوت از مهدی هاشمی و ستاره اسکندری باشند. البته این اتفاق چندان هم دور از ذهن نیست، چرا که تماشاگران این دو بازیگر را تا امروز در نقش‌های متفاوتی دیده‌اند. از سوی دیگر نرگس محمدی در این سریال نقش یک خانم باردار را بازی می‌کند که متفاوت از نقش ستایش است. او این بار می‌خواهد مخاطبان را با چهره دیگری از نرگس محمدی آشنا کند.

حامد محمدی علاقه‌مند است مردم از تماشای سریال لذت ببرند و بتواند نظر مخاطبان شبکه دو را جلب کند. زعفرانی اولین تجربه سریال‌سازی این کارگردان است. البته او معتقد است به دور از فضای ماراتن سریال‌های نوروزی است و فکر می‌کند دیگر کارگردانان سریال‌های نوروزی هم به دنبال انجام یک کار خوب برای ایام نوروز هستند تا مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند. محمدی اعتقاد دارد هیچکس دوست ندارد کار بد داشته باشد و او هم در حد بضاعتش تلاش کرده یک کار خوب و تماشایی بسازد. به همین دلیل سعی دارد قاب‌های تمیز و بازی‌های خوب و قابل باور در این سریال به مخاطب ارائه بدهد. ضمن این‌که او تلاش می‌کند به هیچ وجه به مخاطب استرس وارد نکند. احترام به تماشاگر برایش مهم است و فقط دوست دارد حال مخاطبان با تماشای سریال زعفرانی خوب شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های سریال زعفرانی که می‌تواند برای بینندگان هم جالب باشد، این است که همه شخصیت‌های قصه، داستان خودشان را دارند و به هیچ وجه رها شده نیستند.

تماشای احوالات بیماران در شبکه3

سعید آقاخانی که تولید سریال‌های نوروزی همچون عید امسال و زن بابا را در کارنامه هنری‌اش دارد، امسال تصمیم گرفت سریال« بیمار استاندارد»را کارگردانی کند. این سریال به سفارش مرکز گسترش رسانه ملی و به تهیه‌کننندگی مسعود ردایی تولید می‌شود. گروه سازنده این سریال تلاش می‌کند تصاویر این سریال کاملا سینمایی و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. ضمن این‌که سریال بیمار استاندارد را با فیلمنامه کامل کلید زدند تا گروه را در برنامه‌ریزی تولید جلو بیندازند و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی ‌شود و کیفیت کار بالا برود. تهیه‌کننده سریال معتقد است متاسفانه وقتی فیلمنامه کامل نباشد و کار کلید بخورد، حتما گروه سازنده را در تولید با مشکلات بیشتری همراه می‌کند.

لوکیشن‌های تصویربرداری این سریال، استودیو دوبلاژ در محله طرشت، سالن تئاتر دانشکده در خیابان استادمعین، کلینیک درمانی مرکز درمانی ولنجک و تصاویر خیابانی است. در این سریال بابک حمیدیان نقش اصلی سریال را با نام بهنام بازی می‌کند. او پیش از این در سریال‌هایی همچون به کجا چنین شتابان، حیرانی، گذر از رنج‌ها و پرده‌نشین بازی کرده بود، اما این بار با نقشی متفاوت قرار است مخاطبان تلویزیون را غافلگیر کند. او نقش دانشجوی رشته تئاتر را بازی می‌کند که قرار است نقش بیمار را برای فارغ‌التحصیل‌های رشته روان شناسی بازی کند تا آنها نام بیماری را بگویند. همین نقش را حمیدیان با حال و هوای خاصی بازی کرده تا برای بینندگان جذاب باشد.

جواد عزتی در نقش مسعود، شیلا خداداد در نقش ترانه، پوریا پورسرخ در نقش حامد، نیما شاهرخ شاهی در نقش مهرداد، هومن حاجی عبداللهی در نقش داوود، روح‌الله کمانی در نقش شهاب، خاطره حاتمی ‌در نقش فریبا، امیر غفارمنش در نقش بابک، حسین محب‌اهری در نقش پوربنا، سیروس میمنت در نقش پدر سحر، امید روحانی در نقش دکتر نادری، بهناز اکبریان در نقش نگار، عاطفه باقری در نقش گلاره، افسانه ناصری در نقش مادر سحر، بهزاد کریمی‌ در نقش شعبده باز، بهراد خرازی در نقش بیژن، عزت‌الله مهرآوران در نقش پدر بهنام و علی میلانی در نقش اسماعیلی بازی می‌کنند. در روزهای پایانی تصویربرداری سریال، علیرضا خمسه هم به گروه اضافه شد. سریال بیمار استاندارد درباره بهنام، فردی تحصیلکرده و بازیگری است که در نقش یک بیمار ظاهر می‌شود و همین موضوع ماجراهایی را به‌دنبال می‌آورد.

دلیل انتخاب سعید آقاخانی برای کارگردانی سریال از سوی تهیه‌کننده این است که او از کارگردانان حرفه‌ای است که در حوزه طنز و کمدی همیشه کارنامه موفقی داشته است. سریال بیمار استاندارد به نویسندگی بهرام توکلی در 14 قسمت 45دقیقه‌ای برای پخش در نوروز 95 آماده ‌شده و پخش آن از 29 اسفند ماه از شبکه سه از ساعت 20 و 55 دقیقه آغاز و ساعت 1 و 30 بامداد و 13و 30 دقیقه تکرار می‌شود. ایده اولیه مجموعه بیمار استاندارد، از دل تحقیقات توکلی برای نگارش فیلمنامه دیگری بیرون آمد و کم‌کم در ذهنش پر رنگ شد، کار با بیمار استاندارد شده یا s.p روش درمانی نسبتا جدیدی که مایه‌های دراماتیک جذابی در دل خود دارد و به معنای نقش بازی کردن است.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها