روزهای سخت بازار خودرو در سال ۹۴ رو به پایان است. رکود همچنان در بازار حکمران است و لجبازی خریداران گویا قرار است به سال ۹۵ برسد. همه چیز مهیای آن است که رکود بازار خودرو پابرجا باقی بماند.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۱
قیمت خودروهای داخلی در بازار/ حکمرانی رکود در بازار خودرو

به گزارش جام جم آنلاین ، یک هفته بیشتر به پایان روزهای سرد زمستانی باقی نمانده است. بازارها هر یک به تناسب، از رونق خاصی برخوردار هستند.

خرید و فروش‌ها در بازار به اوج رسیده است و بسیاری از صنوف، روزهای نسبتا پررونق یا حداقل مناسب‌تری نسبت به قبل را می‌گذرانند حتی بازارهایی که فعالانشان تا پیش از این، از نخریدن کالاهایشان از سوی مردم نالان بودند، چند هفته‌ای هست که راضی‌تر از قبل به نظر می‌رسند. اما همه بازارها این طور نیستند. بازار خودرو همچنان سوت و کور است و رونقی در آن به چشم نمی‌خورد.

ماه های رکود بازار خودرو البته از سال هم گذشته است، یک سال و نیمی هست که بازار خودرو با رونق چندانی مواجه نیست و گویا قصد هم ندارد به این زودی‌ها به آن خاتمه دهد.

فعالان بازار خودرو هم کمتر امیدی به رونق بازار حداقل در ماه های ابتدای سال ۹۵ دارند. آنها می‌گویند زودترین زمانی که شاید بازار خودرو از رکود خارج شود، تابستان سال آینده است که شاید همزمان با آغاز سفرهای تابستانی، بازار رونق را به خود ببیند بنابراین نزدیکترین امیدی که می‌توان به رونق بازار خودرو داشت، حداقل ۴ تا ۵ ماه دیگر است.

یکی از فعالان بازار خودرو در رابطه با رکود عمیقی که بازار خودرو را در بر گرفته، به خبرنگار ما می گوید: امسال اوضاع متفاوت از سال های قبل است، یعنی شاید نسبت به سال قبل، حتی تقاضا برای خرید و فروش خودرو کاهش یافته است.

وی می افزاید: برخی منتظرند که در سال آینده مدل های جدیدی از خودرو وارد بازار شود و برخی دیگر بر این باورند طرح فروش اعتباری خودرو که از سوی دولت اجرایی شد، سهم عمده تقاضای بازار را ربوده است.

به گفته این نمایشگاهدار خودرو، کاهش عرضه خودرو در بازار دو عامل دارد، یکی بحث افت تولید خودرو که ناشی از رکود موجود است و عامل دوم اینکه خودروسازان با توجه به پایان سال، اتمام تعهداتشان در اولویت قرار دارد بنابراین عرضه خودرو به بازار را کاهش دادند.

در این میان کارشناسان هم معتقدند که تولیدکنندگان بخش اعظم مشتریان خودرو را جذب کردند، حال آنکه این موضوع به ایجاد یک خلأ در بازار منجر شده است.

همچنین کاهش عرضه برخی خودروها در بازار موجب افزایش قیمت آنها شده است؛ حال آنکه قیمت برخی خودروهای موجود در بازار نیز نسبت به هفته گذشته با ثبات همراه بوده است.

بر این ‌اساس، هر چند فعالان بازار به رونق نسبی تقاضا در بازار اشاره می‌کنند، اما آنگونه که به ‌نظر می‌ رسد میزان مراجعه مشتریان برای خرید در بازار شب عید سال جاری با سال‌ های گذشته قابل ‌قیاس نیست.

به اعتقاد آنها، تقاضا در سال‌ های گذشته نسبت به امسال از رشد بیشتری برخوردار بود، اما در سال جاری به‌دلیل کاهش قدرت خرید مشتریان، فروش نقدی خودرو با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

گشت و گذاری در بازار هم این را تائید می کند که بازار با رونقی مواجه نیست؛ اما همین خرید و فروش اندکی هم که رقم می خورد، برخی افزایش قیمت های جزیی را در بازار رقم زده است که البته بیشتر قیمت گذاری است که از سوی فروشنده عنوان می شود و معلوم هم نیست خریداری داشته باشد. به هرحال رکود در بازار حکمران است و به این زودی‌ها هم قرار نیست که دست از سر بازار بردارد.

قیمت خودروهای داخلی در بازار

هم اکنون قیمت تندر ۹۰E۱ در بازار ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، هر دستگاه تندر ۹۰E۲ اتوماتیک ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰E۲ بنزینی ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، دنا ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ال ایکس یوور ۴ حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند ال ایکس بنزینی یورو ۴ حدود ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تندر EF۷ ال ایکس ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر دستگاه سمند SE یورو ۴ حدود ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هایما S۷ اتوماتیک ۸۵ میلیون تومان، آریو ۱۵۰۰ دنده دستی ۴۴ میلیون تومان، آریو ۱۶۰۰ معادل ۵۱ میلیون تومان، برلیانس V۵ معادل ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. تیبا ای ایکس ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، تیبا اس ایکس ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا دوگانه سوز ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

پراید ۱۱۱EX معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱SX معادل ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱SE معادل ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس تندر فیس لیفت لوگان ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چانگان ایدو ۶۳ میلیون تومان، رنو ساندرو ۵۰ میلیون تومان، ر نو کولیوس ۱۴۶ میلیون تومان است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها