خیر تهرانی تازه داماد زندانی را از پای چوبه دار پایین آورد

امیر به زندگی بازگشت

مردی که در سرقت خودرو با همدستی پسر عمویش، راننده را به قتل رسانده بود، پس از 12 سال با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۲
بخشش سارق جنایتکار پس از 12 سال

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از سوم مهر سال 82 و در پی کشف جسد مردی در جاده برقان در دستور کار تیم جنایی کرج قرار گرفت.

ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند جسد متعلق به مرد میانسالی است که براثر خفگی جان باخته و آثار درگیری هم روی دست و صورت او دیده می‌شود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی پرونده افراد ناپدید شده، هویت او به نام علی‌اصغر 45 ساله شناسایی شد. تحقیق از خانواده مقتول نشان داد، علی‌اصغر با خودروی پیکان خود در سطح شهر مسافرکشی می‌کرد. روز حادثه هم برای کار از خانه خارج و ناپدید شده بود.

با کشف این سرنخ، احتمال قتل با انگیزه سرقت خودرو مطرح شد و مشخصات خودروی پیکان در اختیار گشتی‌های پلیس قرار گرفت و ماموران با تحقیق در این زمینه توانستند مردی به نام مهران را دستگیر کنند. مهران در بازجویی‌ها گفت: یکی از دوستانم به نام صادق چند روز قبل این خودرو را به من تحویل داد و خواست آن را بفروشم.

در ادامه، صادق دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: من و پسر عمویم به نام حسین نقشه سرقت را طراحی و اجرا کردیم. علی‌اصغر مقاومت کرد که حسین او را به قتل رساند. 45 روز پس از این جنایت، حسین در یکی از شهرهای جنوبی شناسایی و دستگیر شد. او هم پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات، متهمان در دادگاه کیفری محاکمه شدند و قضات حسین را به قصاص، پنج سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. صادق نیز به زندان محکوم شد.

با تائید حکم مجازات عاملان این جنایت در دیوان عالی کشور، حسین در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت. با گذشت بیش از 12 سال از این جنایت، اولیای دم با مراجعه به دادسرا قاتل را بخشیدند.

صبح دیروز حسین از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: زمان قتل من در بم کار می‌کردم که صادق، پسرعمویم با من تماس گرفت و با حرف‌هایش مرا وسوسه کرد برای سرقت به کرج برویم. طبق نقشه خودروی مقتول را دربستی کرایه کرده و به سمت زندان قزل‌حصار رفتیم. در آنجا ابتدا صادق با علی‌اصغر درگیر شد و با چاقو چند ضربه به او زد. بعد من از پشت سر گلوی مقتول را گرفتم و او را خفه کردم.

وی ادامه داد: بیش از 12 سال است که در زندان هستم و برای کسب رضایت اولیای دم 150 میلیون تومان به خانواده مقتول پرداخت کردیم.

پس از آخرین دفاعیات قاتل، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و او را به 10 سال زندان به اتهام قتل و پنج سال زندان به اتهام سرقت محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها