محمدحسین لطیفی با اشاره به سال 94 عنوان کرد

پرداخت مطالبات، مهم‌ترین اتفاق تلویزیون

محمدحسین لطیفی که این روزها مشغول کارگردانی سریال نوروزی شبکه یک است، مهم‌ترین اتفاق تلویزیون در سال 94 را پرداخت مطالبات برخی همکارانش از صدا‌و‌سیما عنوان و در عین حال ابراز امیدواری کرد که سال 95 در لایحه‌ بودجه صداوسیما از سوی مجلس شورای اسلامی تغییراتی صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۹۹

این کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: اتفاق ویژه امسال در رسانه ملی، از نظر من این بود که بعد از مدت‌ها سازمان صداوسیما بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرد و برخی همکاران بعد از مدت‌ها توانستند مطالباتشان را از تلویزیون بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد: مشکل اساسی من به عنوان یک کارگردان، یک شهروند و کسی که برای سازمان صداوسیما کار می‌کند، این است که به شکل کاملا قانونی و در مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه صداوسیما تغییرات اساسی ایجاد شود؛ چراکه این واقعا آزاردهنده و خیلی بد است که به خاطر مشکلات شخصی و جناحی، مجموعه‌ صداوسیما هر بار دچار مشکلات و فشارهای اقتصادی شود. امیدوارم سال آینده این اتفاق در مجلس شورای اسلامی بیفتد و این مساله حل شود.کارگردان سریال‌های «صاحبدلان»، «تنهایی لیلا» و «دودکش1و2» ضمن اشاره به این نکته که سریال‌های نوروزی و سازندگان آنها رقیب هم نیستند، بلکه تلاش می‌کنند بهترین اثر را برای مخاطبان بسازند، توضیح داد: ما امسال در ایام نوروز برای همه سلایق کار کردیم. این خیلی اتفاق خوبی است و به نظرم اسمش رقابت نیست. رقابت در عرصه‌های فوتبال و کشتی حاکم است. ما در عرصه هنر رقابت نداریم.

دودکش نام قطعی نیست

لطیفی از تصویربرداری 65 درصد سریال نوروزی شبکه دو که هنوز نام قطعی‌اش اعلام نشده، خبر داد و درباره نام این سریال توضیح داد: به نظرم کیفیت کار و رابطه‌اش با بیننده مهم‌تر از اسم سریال است و خیلی مهم نیست چه اسمی برای آن در نظر گرفته شود. با همه دشواری‌ها با عشق کار می‌کنیم و از آنجا که یک گروه بی‌نظیر داریم که همه به هم کمک می‌کنند و انرژی می‌دهند، حتما از عهده ادامه کار برخواهیم آمد.

وی اظهار امیدواری کرد 35 درصد این سریال نیز طی روزهای باقیمانده از سال 94 تصویربرداری و آماده پخش شود.

سریالی درباره مقاومت خرمشهر

این کارگردان همچنین اظهار تمایل کرده که سریالی به نام «دوران پایداری» درباره 34 روز مقاومت مردم خرمشهر بسازد.

لطیفی به فارس گفت: دوست دارم از ب بسم‌الله این سریال را در خرمشهر و آبادان باشم. سال‌ها پیش فیلم سینمایی «روز سوم» را ساختم و الان دوست دارم تا 34 روز مقاومت مردم خرمشهر را در قالب34 قسمت سریال بسازم.

وی ادامه داد: همه کارهای این سریال آماده شده است، اما مرد میدان نیست که بیاید و سرمایه‌گذار کار شود. به عقیده من این سرمایه‌گذار می‌تواند هر کسی باشد، از جمله تلویزیون، نمایش خانگی، سپاه، وزارت امور خارجه و... اما واقعیت این است که مرد میدان نداریم که بخواهد به طور جدی به دفاع مقدس بپردازد. کارگردان سریال «تنهایی لیلا» ادامه داد: اگر یک بار منیت مرا گرفته همین لحظه است که می‌گویم کسی که روز سوم را ساخته این ادعا را دارد که می‌تواند چنین سریالی را بسازد، اما کجاست مرد میدان که بیاید و در کنار من بایستد؟!

به گفته لطیفی، بازیگران این سریال هم در ذهن او انتخاب شده‌اند. فیلمنامه سریال «دوران پایداری» توسط حبیب احمدزاده نوشته شده و بالغ بر 400 بازیگر خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها