وکیل متهم ردیف اول پرونده نفتی اعلام کرد

خودداری بانک خارجی از دریافت پول بابک زنجانی

وکیل متهم نفتی گفت: کارگزاران بانک مقصدی که قرار بود موکلم به آن وجه بدهی خود را واریز کند از دریافت و انتقال وجه خودداری کردند.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۶
خودداری بانک خارجی از دریافت پول بابک زنجانی

به گزارش جام جم آنلاین، رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این بانک مقصد خارجی از سوی بانک مرکزی و شرکت نفت برای واریز بدهی موکلم معرفی شده بود.

وی گفت: ‌براساس قوانین حقوق بین المللی زمانی که قرار است پولی از کشور مبدا به کشور مقصد دیگری واریز شود هر بانک ، کارگزارانی دارد و آنها هستند که پرداخت‌ها را به صورت ارزی انجام می دهند.

وکیل زنجانی ادامه داد:‌ بانکی که شرکت نفت معرفی کرده بود باید پول را از طریق کارگزارانش به حساب مشخص منتقل می کرد که در طول دو هفته اخیر وکلای زنجانی در خارج از کشور با این بانک مکاتبه داشتند تا شرایط واریز بدهی نفت فراهم شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: در چهارم مارس یعنی روز گذشته بانک معرفی شده خارجی نامه ای را به وکلای خارجی بابک زنجانی مبنی بر اینکه از دریافت وجوه معذور هستند،‌ابلاغ کرد.

وکیل متهم ردیف اول پرونده نفتی تاکید کرد: کارگزاران بانک خارجی معرفی شده از سوی شرکت نفت به وکلای زنجانی در خارج از کشور گفته اند به ما فرصتی بدهید تا موضوع را در هیئت مدیره مطرح کنیم و منتظر پاسخ آنها بمانیم.

دادگاههای بابک زنجانی در پرونده نفتی از ابتدای مهرماه سال جاری طی 25 جلسه علنی و یک جلسه غیر علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها