رادیو بهاران به منظور پوشش هر چه بهتر اخبار، اطلاعات و حضور گسترده میلیون‌ها نفر در اجتماع عظیم کاروان‌های راهیان نور، در آستانه نوروز 95 و طلیعه خجسته بهار طبیعت از امروز آغاز به کار می‌کند. فعالیت این شبکه تا 15فروردین ماه به مدیریت علی سیفی ادامه دارد و شنوندگان می‌توانند از طریق موج اف ام ردیف 5/95 مگاهرتز این شبکه رادیویی را 24 ساعته دریافت کنند. همچنین این شبکه از طریق ست تاپ باکس و نصب اپلیکیشن رادیو بهاران روی تلفن همراه قابل بهره‌برداری است.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۹

نسرین آبروانی، معاون صدای رسانه ملی با بیان این که حرکت عظیم و میلیونی کاروان‌های راهیان نور یکی از بزرگ ترین اجتماعات مردم ایران در سراسر میهن اسلامی در ایام نوروز است، گفت: پوشش اخبار و نشر فرهنگ راهیان نور که حرکت عظیم فرهنگی بوده و آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد، بر هیچ کس پوشیده نیست و بی‌شک رسانه رادیو نیز تلاش می‌کند تا در این زمینه ایفاگر نقش موثر باشد.

حرکت عظیم فرهنگی

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «سنت بسیار ستودنی و حرکت با برکت راهیان نور که از چند سال پیش در قالب کاروان های راهیان نور آغاز شده، باید همچنان ادامه یابد.» به روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر استمرار اردوی راهیان نور که نشان از اهمیت و گستردگی این حرکت عظیم معنوی دارد، معاونت صدای رسانه ملی نیز با راه‌اندازی شبکه رادیویی جدیدی با نام «رادیو بهاران» که از سیزدهم اسفندماه به طور رسمی آغاز به کار می‌کند، ضمن پوشش زنده از حضور میلیون‌ها نفر در کاروان‌های راهیان نور، از زوایای مختلف به ثبت و ضبط رویدادهای این اجتماع بزرگ می‌پردازد.

وی یادآور شد: ارسال گزارش‌هایی از این مراسم باشکوه، گفت‌و‌گو با افرادی که در قالب این کاروان‌ها راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌شوند و انعکاس حال و هوای آنان و ارائه آخرین اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در این زمینه از جمله محورهای مورد توجه رادیو بهاران خواهد بود. مدیر شبکه رادیویی بهاران، علی سیفی است که مدیریت رادیو جوان را هم به عهده دارد.

گفت‌وگو با خانواده شهدا

علی سیفی، مدیر رادیو بهاران درباره ماموریت رسانه ملی در پوشش سفرهای راهیان نور و این که چرا رادیو بانی آن شده، به جام‌جم گفت: حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع‌مقدس در اولویت ماموریت‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. امسال سعادت بزرگی نصیب مجموعه رادیو جوان شد که با موضوع راهیان‌نور برنامه‌سازی کند و خدمتی در این راه انجام بدهد. ماموریت رادیو بهاران تولید و پخش برنامه‌های رادیویی در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور است. با توجه به این که مخاطبان این رادیو عزیزانی هستند که در این سفر معنوی شرکت می‌کنند، لذا رادیو با قابلیت دسترسی آسان و فضاسازی‌هایی که ویژگی منحصر به فرد این رسانه است، بهترین رسانه برای این خدمت مقدس بود.

مدیر رادیو بهاران ادامه داد: فعالیت این شبکه رادیویی از امروز شروع می‌شود و تا پانزدهم فروردین ادامه دارد. این شبکه به صورت 24ساعته است. رادیو بهاران روی موج اف ام ردیف 5/95 مگاهرتز پخش می‌شود و با هماهنگی‌هایی که شده است و استفاده از فرستنده‌های پرتابل پرقدرت این رادیو در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و مناطق یادمان‌های راهیان نور هم شنیده می‌شود.

وی درباره موضوع برنامه و محتوای این رادیو افزود: تلاش شده موضوع برنامه‌ها متنوع، خلاقانه و دارای شور و نشاط بهاری باشد. همچنین بر عنصر روشنگری در مباحث سیاسی، اعتقادی و فلسفه جنگ و دفاع‌مقدس تکیه شده است و در نهایت آنچه از مجموعه رادیو جوان انتظار می‌رود، تلاش شده برنامه‌های زیبا و جذاب تولید شود.

سیفی عنوان کرد: فرهنگ جبهه، زندگینامه شهدا، طنز در جبهه، سینمای دفاع‌مقدس، ادبیات دفاع‌مقدس، نمایش‌های رادیویی و کتاب‌های گویایی ساخته شده بر اساس کتاب ویژه دفاع‌مقدس همچون پایی که جا ماند، دا، من زنده‌ام، تهیه گزارش از مناطق یادمان‌های دفاع‌مقدس، پخش سرودها و موسیقی‌های ویژه دوران دفاع‌مقدس، شرح افتخارآفرینی‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام در عملیات‌ها، گفت‌وگو با خانواده شهدا، جانبازان و بیان خاطراتشان از دوران دفاع‌مقدس موضوعات برنامه‌های رادیو بهاران را شکل می‌دهند.

تنوع برنامه‌های طنز در رادیو

همچنین شبکه‌های رادیویی معاونت صدای رسانه ملی با تولید و پخش برنامه‌های طنز، لحظات شاد و به یاد ماندنی را برای تمام شنوندگان رقم می‌زنند. تولید و پخش این برنامه‌ها در ایام نوروز ادامه دارد.

امیرعباس اشرف، تهیه‌کننده برنامه طنز شکوفه‌های لبخند در این باره به جام‌جم گفت: در حال حاضر این برنامه با محور طنز، مسابقه، موسیقی، لطیفه، آهنگ، نمایش و مشاعره از رادیو صبا پخش می‌شود و از 26 اسفند با نام شکوفه‌های بهاری و با حال و هوای نوروز پخش خواهد شد. اجرای این برنامه به عهده تورج نصر است و شاهرخ باقری‌نژاد نویسنده برنامه است.

من و صبا یهویی، صباهنگ، خبر 230، یادم تو را فراموش، شکر پنیر، کارت قرمز، سه کنج، باشگاه صبا، صبامک، دور دنیا در 15 دقیقه، قند پارسی، نسخه خط خطی، دو نیم صبا، زنگ صبا، طنز و منز، مشاعره، زیر چتر لبخند، چهل تیکه، نیم صبا و لبخند خوبان از دیگر برنامه‌های طنز رادیو صباست.

رادیو ورزش هم در ایام نوروز برنامه‌های ورزش تعطیل نیست، گردش در نوروز، ورزش 94، صبح نو، همقدم با یک آشنا، داستان المپیک، کشتی‌نامه، ترین‌های 94، عید دیدنی گوی و میدان و پنجره‌ای رو به بهار را پخش خواهد کرد. در حال حاضر رادیو تهران برنامه‌های طنز همچون رادیوها روشن، گردونه، 021 و به همین راحتی، رادیو جوان برنامه‌های راهکار، لنگ ظهر، جمعه من، توپ، پیشخوان عصر، رادیو ایران برنامه‌های هیاهو برای هیچ، یک سبد لبخند، چهارخونه، دوخت و دوز و ایرانشهر و رادیو سلامت هم برنامه‌های پشت پلاک صبح و رنگین‌کمان را پخش می‌کند.

فرهنگ و آداب و رسوم نوروز در کوی نشاط

«کوی نشاط» یکی از برنامه‌های طنز شنیدنی رادیو ایران است که در ایام نوروز پخش می‌شود.

مهدی ساعی، تهیه‌کننده این برنامه درباره رویکرد آن به‌جام‌جم گفت: با توجه به این که کوی نشاط چند سال است که روی آنتن رادیو ایران می‌رود، تلاش می‌کنیم اتفاقات تازه‌تر در این برنامه رخ بدهد؛ زیرا زمانی ما می‌توانیم شنوندگان را برای برنامه‌های روتین طنز حفظ کنیم که مرتب ایده‌های تازه به برنامه تزریق شود تا گرفتار روزمرگی نشویم.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها