مردی که به دلیل عصبانیت لحظه‌ای، همسرش را به قتل رسانده بود، با گذشت بیش از یک سال از قتل با رضایت اولیای دم مقتول از قصاص رهایی یافت.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۳
بخشش مردی که همسرش را کشت

به گزارش جام جم آنلاین ، عصر نخستین روز از مهر ماه سال گذشته مرد جوانی به نام «فرهاد» با مراجعه به کلانتری 108 نواب مدعی شد که همسر خود را به قتل رسانده، همزمان با ادعای مرد جوان تیمی از مأموران کلانتری 108 نواب به دستور رئیس کلانتری برای بررسی صحت ادعای به همراه مرد جوان راهی منزل وی شدند و زمانیکه به آنجا رسیدند خودروی اورژانس را که در مقابل ساختمان حضور داشت، دیدند.

با حضور مأموران در منزل مرد جوان، ادعای وی مبنی بر قتل همسرش درست از آب درآمد و آنها با جسد نیمه جان همسر مرد 45 ساله مواجه شدند.

هنوز ساعتی از انتقال این زن به بیمارستان نگذشته بود که خبر مرگ این زن به مأموران اطلاع داده شد؛ پس از تشکیل پرونده قتل عمد، «فرهاد» به دلیل قتل همسرش به دستور بازپرس کشیک قتل بازداشت و برای دریافت اظهاراتش به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

با حضور فرهاد در دادسرای امور جنایی تهران، وی درباره جزئیات و انگیزه قتل همسرش به بازپرس پرونده گفت: من و مهری عکاس هستیم و هر دو در یکی از غرفه‌های ادارات دولتی، نمایشگاه جداگانه‌ای داشتیم و هیچ مشکلی نیز با هم نداشتیم تا اینکه من به رفتارهای همسرم مشکوک شدم؛ وی گاهی اوقات به بهانه‌های مختلف محل کارش را ترک می‌کرد و بیرون می‌رفت تا اینکه یک روز وی را تعقیب کردم و دیدم مهری با مرد جوانی ملاقات می‌کند، من از این موضوع بسیار ناراحت بودم تا اینکه مدتی بعد یک بار دیگر همسرم را با این مرد جوان دیدم به همین خاطر در تماس با پدر همسرم از وی خواستم به منزلمان بیاید و تکلیفمان را روشن کند.

فرهاد ادامه ماجرا را اینگونه‌ شرح داد: پس از اینکه پدر مهری به منزل ما آمد؛ من ماجرا را برایش تعریف کردم، پدر مهری نیز بعد از شنیدن حرف‌های من، دست مهری را گرفت و وی را به همراه خودش از منزلمان برد؛ بعد از مدتی از وی خواستم غرفه‌اش را تعطیل کند و به غرفه من بیاید، مهری نیز درخواست من را پذیرفت، بعد از این ماجرا نیز در حالیکه نشان می‌دادم با مهری مشکلی ندارم از وی خواستم که برای نهار به منزلمان بیاید که وی این درخواست را قبول کرد؛ بعد از نهار زمانیکه همسرم قصد داشت به دستشویی برود با برداشتن کارد آشپزخانه به سمتش حمله‌ور شدم و یک ضربه به پهلویش زدم که وی نقش بر زمین شد.

پس از اعتراف متهم این پرونده به قتل همسرش، وی به دستور بازپرس پرونده بازداشت و با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

اکنون با گذشت بیش از یک سال از این قتل و ابراز پشیمانی متهم پرونده، وی با رضایت اولیای دم مقتول از قصاص رهایی یافت.

وکیل این پرونده قتل درباره جزئیات درخواست اولیای دم مقتول مبنی بر بخشش متهم این پرونده اظهار داشت: متهم این پرونده که یک پسر 19 ساله دارد، در طول این یک سال و نیم ضمن اظهار پشیمانی مداوم، می‌گفت به دلیل عدم کنترل عصبانیتش مرتکب قتل همسرش شده است؛ چون این قتل به خاطر یک سوء‌تفاهم ناگهانی پیس آمده بود به همین خاطر در طول این مدت برای رهایی از قصاص وی، تلاش‌هایی صورت گرفت تا اینکه سرانجام هفته گذشته اولیای دم مقتول با حضور در شعبه سوم دادسرای امور جنایی درخواست خود مبنی بر بخشش متهم پرونده را ارائه دادند.

«روشن» درباره دلایلی که باعث شد اولیای دم مقتول رضایت خود از متهم پرونده را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: خانواده مقتول با پذیرش اینکه وی مرتکب اشتباه شده است و اینکه فرهاد می‌تواند پدر خوبی برای فرزندش باشد، تصمیم به این اقدام گرفتند.

وکیل فرهاد درباره زمان آزادی متهم این پرونده از زندان تصریح کرد: با اعلام رضایت اولیای دم مقتول، مدارک این اتفاق به دادگاه ارائه می‌شود و با توجه به اینکه بازداشت موقت متهم پرونده به ارائه سند تبدیل شده، قرار است وی از زندان آزاد شود اما وی از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه خواهد شد.

وی افزود: من به صورت اتفاقی مادر متهم پرونده را دیدم و وکالت این پرونده را عهده‌دار شدم البته اگر فرهاد قبل از قتل کمی فکر و به جای این کار به مشاور خانواده مراجعه می‌کرد، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها