رئیس‌جمهور آمریکا در نطق هفتگی خود گفت: نبرد با داعش دشوار است اما ما به نبرد خود برای نابودی آن ادامه می‌دهیم و سران و فرماندهان داعش را شکار خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۸
اوباما: سران و فرماندهان داعش را شکار خواهیم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت: «طی هفته جاری، ما به نبرد خود برای نابودی داعش ادامه می‌دهیم. نبرد با داعش همچنان دشوار است و وضع سوریه و عراق به‌شکل غیرقابل باوری پیچیده است. داعش در نواحی شهری، سنگربندی کرده و از غیرنظامیان بی‌گناه به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. اما با وجود این چالش‌ها، می‌توانم بگویم که در حال پیشرفت هستیم. در این هفته، من به نیروهای خودمان دستور دادم همچنان نبرد در همه جبهه‌ها را شدت بخشند».

سران و فرماندهان داعش را شکار خواهیم کرد

او گفت: ائتلاف 66عضوی ما، از جمله شرکای عربی، به تقویت قوایمان ادامه می‌دهیم. کشورهای بیشتری هر روز به ما کمک بیشتری می‌کنند. در حملات هوایی روزانه ما که تا کنون بیش از 10هزار حمله بوده است همچنان نیروهای داعش را مورد هدف قرار می‌دهد.» رئیس جمهور‌ آمریکا در ادامه بر هدف قرار دادن سران و فرماندهان داعش تأکید کرد و گفت: این افراد را یکی پس از دیگری شکار خواهیم کرد.

اوباما به وضع داعش در عراق اشاره کرد و گفت: این گروه تروریستی (داعش) اکنون در عراق بیش از 40 درصد نواحی تحت کنترلش را از دست داده است. در سوریه، ائتلاف نیروهای محلی در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره داعش در رقه است.

وی افزود: «به‌علت اینکه ما اکنون زیرساخت‌های نفتی داعش را بمباران می‌کنیم، آنها مجبور شده‌اند دستمزد جنگجویانشان را کاهش دهند. به‌لطف همکاری بسیاری از کشورها، جریان انتقال تروریست‌های خارجی به سوریه ظاهراً در حال کاهش است. به‌طور خلاصه، قلمرو داعش در سوریه و عراق در حال کوچک شدن است و نیروهای کمتری از داعش در میدان‌های نبرد وجود دارد و استخدام نیرو و یافتن جایگزین برای فرماندهانی که از دست می‌دهند سخت‌تر شده است».

اوباما گفت: تنها راه شکست کامل داعش این است که جنگ داخلی و آشوب در سوریه را که داعش از آن منتفع می‌شود به پایان ببریم.

وی ادامه داد: «توقف خصومت‌ها در جنگ داخلی قرار است انتهای همین هفته اجرایی شود. ما در این زمینه اصلاً دچار توهم نیستیم، دلایل زیادی برای تردید وجود دارد. حتی در بهترین شرایط خشونت فوراً پایان نمی‌یابد، اما همه می‌دانند که چه اتفاقی باید بیفتد. همه طرفها باید به حملات خود پایان دهند، از جمله بمباران‌های هوایی. کمکهای بشردوستانه باید به نواحی تحت محاصره برسد. بیشتر این کار به رژیم سوریه و روسیه و متحدان آنها بستگی دارد که به تعهداتشان عمل کنند. ساعات و روزهای آتی حیاتی است و دنیا در حال نظاره است».

در مقابله با داعش آتش بسی در کار نیست

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که در مقابله با داعش هیچ آتش‌بسی در کار نیست. او گفت: «ورای سوریه و عراق، ما همچنان از تمامی ابزارهایمان برای شکار داعش در هر جا که وجود داشته باشد استفاده خواهیم کرد و آن را متوقف می‌کنیم و این امر را در حمله هوایی اخیر خود به اردوگاه آموزشی داعش در لیبی ثابت کردیم. ما به‌همراه شرکایمان در سراسر دنیا به بی‌اعتبار کردن ایدئولوژی داعش می‌پردازیم، ایدئولوژی‌ای که از آن برای افراطی کردن، استخدام و الهام بخشیدن به افراد برای خشونت استفاده می‌کند».

اوباما همچنین به بحث امنیت داخلی آمریکا پرداخت و گفت: «در آخر اینکه، ما همچنان در آمریکا هوشیار می‌مانیم و مراقب تروریست‌ها، چه به‌صورت فردی یا گروه‌های کوچک مانند آنچه در سن‌برناردینو اتفاق افتاد هستیم؛ تشخیص این نوع تروریسم کمی سخت‌تر است. امنیت داخلی ما و مجریان حرفه‌ای قانون هر هفت روز هفته به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند. در عین حال، ما در تلاشیم میان خود و برخی اجتماعات، اعتماد و احترام به وجود آوریم و به آنها کمک کنیم قوی و انعطاف پذیر بمانند. این کار شامل حفظ ارزش‌ها ــ مانند آزادی در دین ــ است به‌گونه‌ای که بتوانیم یک خانواده متحد آمریکایی باقی بمانیم».

اوباما در پایان گفت: مبارزه با داعش دشوار است، اما ما از همه مؤلفه‌های قدرت ملی خود، از جمله توان اجتماعات و ارزش‌های خود به‌عنوان آمریکایی، استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: «من مطمئن هستم ما پیروز خواهیم شد. ما این سازمان تروریستی وحشی را نابود خواهیم کرد و همچنان از کسانی که به‌دنبال آینده بهتر و امن‌تری در دنیا هستند حمایت خواهیم کرد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها