سازمان هواشناسی دمای 24 درجه بالای صفر دیروز تهران (چهارم اسفند) را در 50 سال گذشته بی سابقه اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۱
گرما در سرمای تهران رکورد زد

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری کارشناس هواشناسی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه کاهش دما در پی این گرمای غیرمعمول خواهیم داشت، افزود: با شروع بارندگی ها در غرب کشور، خرم آباد 11 درجه کاهش دما داشت.

اصغری با بیان اینکه پدیده مشترک در بیشتر نقاط کشور وزش باد است، اضافه کرد: بارش در این دوره بیشتر به صورت باران است اما در ارتفاعات انتظار بارش برف نیز داریم.

وی افزود: بارندگی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، زنجان، چهارمحال و بختیاری، لرستان،خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر پیش بینی می شود.

اصغری گفت: این سامانه به صورت ضعیف تر در مناطق مرکزی و شرق کشور استان های اصفهان،قم،تهران و سمنان همچنین سواحل شمالی بارش به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی خیلی سریع از مناطق غربی عبور می کند، افزود: فردا با کاهش تراکم ابرها در مناطق غربی کشور، بارش ها بیشتر در سواحل دریای خزر و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران اکنون در شرایط آرامش قبل از توفان است ، گفت: بارش ها در ماه بهمن مناسب نبود و امسال میانگین بارشی کشور در مقایسه با بلندمدت تاکنون 2 میلیمتر کمتر است و امیدواریم در اسفند بارش های طبیعی داشته باشیم هرچند با افزایش دما مواجه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها