همزمان با روز مهندسی از سه طرح فنی مهم معاونت فناوری سازمان با حضور رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۲
نخستین فرستنده پرقدرت تولید داخل کشور رونمایی شد + عکس

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی، افتتاح فرستنده پرقدرت 20 کیلووات که به دست توانمند مهندسان داخلی و با همکاری جهاد دانشگاهی خواجه نصیر ساخته شده است، رونمایی از مونیتورینگ فنی سازمان و رونمایی از سایت رسمی سازمان صداوسیماIRIBاز جمله این طرح‌ها بود.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح این فرستنده گفت: کار اصلی این فرستنده در دوره‌ای که کشور در تحریم بوده به انجام رسیده است که باید آن را به فال نیک گرفت. تحریم‌هایی که باعث شد نیروهای جوان خودشان دست به کار شده و این فرستنده پرقدرت را طراحی کنند.

وی در رونمایی از مونیتورینگ فنی با بیان اینکه مطلع شدن از منبع اشکال فرستنده و اعلام علت قطع شدن آن می‌تواند زمان رفع اشکال فرستنده را به حداقل برساند، این توفیق را گامی برای رفع تمام قطعی‌های فرستنده دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده این فناوری بتواند ضمن اعلام اشکال، علت آن را هم پیدا کند.

دکتر محمد سرافراز گفت: برای سازمان صداوسیما که بیش از صد شبکه رادیویی و تلویزیونی ملی، محلی و برون‌مرزی دارد، وجود مرکزی که بتواند وضعیت و کیفیت پخش برنامه‌ها را رصد کند و گزارش کاملی از فرستنده‌ها، خطوط ارتباطی، مبدأ و مقصد ارائه دهد و همچنین با شناسایی سریع اشکال آن را عیب یابی کند، ضروری بود.

وی افزود: می‌توان امیدوار بود که از این پس اشکالات فنی و قطعی ‌ها با راه‌اندازی این سیستم به حداقل برسد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه این مهم به دست یکی از مهندسان فنی و بدون تحمیل هزینه‌ای به سازمان به انجام رسیده که قابل تقدیر است، گفت: استمرار چنین اقداماتی می‌تواند رسانه ملی را به نقطه مطلوب فنی برساند.

دکتر سرافراز همچنین در رونمایی از سایت رسمی صداو سیما (irib) گفت: سازمان صداوسیما در حیطه وب و فضای مجازی عقب‌ماندگی‌هایی دارد که اگر سیاستگذاری متمرکزی را در پیش نگیرد نمی‌تواند قدرت رسانه‌ای‌اش را در این فضا متبلور کند.

او یادآور شد: رسانه ملی هم در بخش نرم‌افزاری و هم برنامه‌ای باید سیاست‌های مشخصی داشته باشد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه طراحی وب‌سایت صداوسیما باید ویژگی‌هایی داشته باشد که هر مخاطبی بتواند آن را از دیگر سایت‌ها تمیز دهد، گفت: سایت های سازمان باید ضمن هم‌افرایی با تمام سایت‌های رسانه ملی با هویتی یکسان ارائه شوند و قدرت رسانه را در محیط وب نمایش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: راه‌اندازی این سامانه بتواند ضمن برقراری نظم میان سایت‌های سازمان این تمرکز را ایجاد کند.

دکتر سرافراز سپس روز مهندسی را به همه مهندسان فنی سازمان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: توفیقات فنی سر منشأ نظم، اقتدار و شکوفایی توانمندی‌های سازمان در عرصه‌های جدید رسانه و محیط وب باشد.

رئیس رسانه ملی همچنین در حاشیه این مراسم درخصوص رویکرد انتخاباتی رسانه ملی گفت: رسانه ملی به وظیفه‌اش در انتخابات عمل می‌کند.

وی افزود: در چند ماه گذشته رسانه ملی درمراحل مختلف آگاهی‌بخشی، تبیینی و تهیجی کار کرده و ضمن توجه به نظرات مردم به دیدگاه‌های جریانات و احزاب نیز توجه کرده است.

دکتر سرافراز تاکید کرد: صداوسیما با بی‌طرفی و استقلال کامل به انتخابات می‌پردازد و ما امیدواریم انتخابات خوب، پرشور، آگاهانه‌ای پیش‌رو داشته باشیم.

گفتنی است؛ فرستنده پرقدرت 20 کیلو‌وات با ویژگی‌هایی نظیر قدرت خروجی نامی 20 کیلووات، قابلیت افزایش تا 10 درصد دارد انحراف فرکانس نامی 75-/+ کیلوهرتز، کانکتورخروجی "8/31 EIN ، تغذیه ورودی سه فاز50هزار هرتز و... نخستین فرستنده پرقدرت است که مهندسان خبره کشورمان ساخته‌اند.

مونیتورینگ فنی سامانه پخش سازمان نیز تمام قطعی‌ها را به طور خودکار اعلام می‌کند و به صورت زنده گزارشی از شرایط فنی فرستنده‌ها نمایش می‌دهد.

فاز اول این طرح با امکان اعلام قطعی‌ها و منبع آن به انجام رسیده و قرار است در فازهای بعدی هر آنچه از خطوط ارتباطی سازمان چه ماهواره‌ و چه زمینی از نظر فنی رخ می‌دهد را اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها