روایتی جدید از آقای گل جهان که تا به حال نشنیده بودید

وقتی علی دایی اجازه نداد یک نوجوان لقب «خالی بند» بگیرد

سرمربی تیم فوتبال صبا گفت: «آیا 9 میلیارد برای تیمی که قصد رفتن به المپیک دارد پولی است؟! آدم خنده‌اش می‌گیرد.»
کد خبر: ۸۸۴۲۹۳
خروش دایی علیه برانکو؛ از چیزی که خبر ندارد صحبت نکند / چرا مجبور شد بازیکنان را برگرداند؟

به گزارش جام جم ورزشی ، علی دایی در خصوص مسائل مختلفی از جمله بحث اعتصاب در تمرین پرسپولیس، رفتارهای بازیکنان سرخ‌پوش از جمله مهدی طارمی، صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ در مورد پاس دادن بازیکنان به دایی در تیم ملی و پرونده فساد صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* روز دوشنبه اتفاق تلخی در تمرین پرسپولیس افتاد و متاسفانه مهدی طارمی برخورد خوبی با خبرنگاران نداشت. او خودش را به عنوان بزرگ پرسپولیس معرفی کرد در حالی که هنوز بازیکن جوانی است و راه زیادی را باید سپری کند. نظر شما در این باره چیست؟

- مهدی بازیکن جوانی است و شما باید این موارد را روی جوانی او حساب کنید. از لحاظ شخصیتی و اخلاقی انسان بزرگی است و مطمئنا شرایط به گونه دیگری بوده که این مسائل را به وجود آورده است. من چنین موضوعی را شنیده‌ام. مهدی پسر بسیار خوبی است. متاسفانه ما تمام اشتباهات را از سوی بازیکنان می‌دانیم. چرا یک بار نمی‌رویم به سراغ مسئولان باشگاه‌هایی که حق بازیکن را نمی‌دهند؟! چرا از مدیرعاملی که حق بازیکن را نمی‌دهد سؤال نمی‌پرسید؟ بازیکن فوتبال ما زمان محدودی می‌تواند پول دربیاورد و پس از آن باید فوتبال را کنار بگذارد. پیشکسوتان و بزرگانی در فوتبال داریم که هم اکنون وضع زندگی خوبی ندارند. متاسفانه وقتی بازیکن از حقش صحبت می‌کند جلوی او را می‌گیرند و از همه چیز صحبت می‌کنند. بازیکن چرا اینقدر سختی و فشار را تحمل می‌کند؟!

* پس معتقد هستید که وضعیت باشگاه‌های ما مناسب نیست؟!

- شما زمین تمرین ما را ببینید، از آسفالت سفت‌تر است. خود من زانویم را نمی‌توانم خم کنم. یعنی زندگی عادی خود را از دست داده‌ام. یک روز گردنم درد می‌گیرد. یک روز کمرم درد می‌گیرد اما هیچ کسی این مسائل را نمی‌داند. ما سلامتی خود را گذاشته‌ایم. بازیکنان امروزی هم همین گونه هستند. وقتی بازیکن حقوقش را نگیرد چگونه می‌خواهد کار کند؟ کدام صاحبخانه‌ای را پیدا می‌کنید که نخواهد اجاره بگیرد؟ کدام نانوایی را می‌شناسید که به شما نان مجانی بدهد. بازیکن قرارداد می‌بندد و دنبال حقش هم هست. شاید مسیری که انتخاب می‌کند صحیح نیست اما چه زمانی به این مسیر می‌رسد؛ وقتی که کسی پاسخگو نیست. یعنی به نقطه آخر می‌رسد. شما نگاه کنید برای دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به چه اندازه امسال شو برگزار شد.

* بحث واگذاری را می‌گویید؟

- بله. مزایده و واگذاری را مطرح کردند اما آخر سر چه شد؟ یک سناریویی بود که طرح‌ریزی شده بود. دیدید که هیچ اتفاقی هم نیفتاد. باید به خاطر مردم و کسانی که عاشق این دو تیم هستند، مشکلات آنها را برطرف کنیم. وقتی وزارت ورزش مسئولیت این دو تیم را بر عهده دارد باید این کارها را انجام دهد. هر اندازه این دو تیم قوی‌تر باشند مطمئن باشید قشر جوان ما شاداب‌تر خواهد بود. متاسفانه فقط نگاه می‌کنیم که سالی 20-30 میلیارد هزینه می‌شود. اگر درست هزینه شود باعث نشاط و شادابی در جامعه می‌شود. همان 2-3 ساعتی که تماشاگران به ورزشگاه می‌آیند از خیلی مسائل فاصله می‌گیرند. خواهش من از مسئولان این است که تیم‌های مردمی بیشتر توجه کنند. در تمام دنیا فوتبالیستی که در لیگ برتر کشورش بازی می‌کند، بهترین خانه، بهترین ماشین و بهترین امکانات را دارد. ما که تافته جدا بافته از دنیا نیستیم اما متاسفانه ما یکسری مسائل دیگر را پیش می‌کشیم و اصل ماجرا را فراموش می‌کنیم.

* شما در مصاحبه‌ای گفته بودید که در زمان تیم ملی به شما پاس نمی‌دادند اما برانکو ایوانکوویچ این موضوع را رد کرد. نظرتان در این باره چیست؟

- برانکو برای من آدم محترمی است اما از اتفاقاتی که من خبر دارم مطلع نیست. از جلساتی که برخی بازیکنان با آقای علی‌آبادی برگزار می‌کردند بی‌خبر است. خیلی از صحبت‌هایی که من در برنامه 90 انجام دادم پخش نشد. من در آن برنامه هم گفتم که چه دلیلی دارد چند تن از بازیکنان تیم ملی با آقای علی‌آبادی جلسه بگذارند. من هم به عنوان بزرگتر باید در آن جلسه می‌بودم اما چند بازیکن جلسه گذاشتند و یکی از همان بازیکن 3-4 سال پس از آن اتفاق از من حلالیت خواست. اگر اتفاقی نیفتاده بود که چرا از من حلالیت خواست؟! برانکو در مورد تیمش صحبت کند. با تمام احترامی که برای او قائلم اما از مواردی که خبر ندارد نباید صحبت کند. از برانکو بپرسید قبل از اعزام تیم به جام جهانی چه اتفاقاتی افتاد؟! چرا برخی بازیکنانی را که خط زده بود مجبور شد برگرداند؟! این موارد را بپرسید. ببینید آیا او جواب می‌دهد یا خیر؟ نه اینکه در موضوعی که نمی‌داند اظهار نظر کند. مواردی که او در جریان است را از برانکو بپرسید تا اینکه بخواهد در مورد من صحبت کند. در مورد تصمیماتی که گرفته بود و نگذاشتند عملی کنند، صحبت کند.

* یکسری اتفاقات در تیم ملی ما رخ داد. اختلافاتی بین فدراسیون و وزارت وجود دارد. کی‌روش چندین بار استعفا داده و از امکانات موجود لازم نیست؛ آیا اینگونه مسائل را در شان تیم ملی می‌دانید؟!

- اینکه در شان فدراسیون باشد یا نباشد را نمی‌دانم و در مورد آن صحبت نمی‌کنم اما وقتی با یک نفر قرارداد می‌بندیم باید تا پایان پای او بایستیم نه اینکه دعوای فدراسیون و وزارت ورزش وجود داشته باشد. فدراسیون او را می‌خواهد اما وزارت ورزش با او مخالف است. به هر نوعی نگاه کنیم مستقیم یا غیرمستقیم او را می‌کوبند. مصاحبه‌هایی که از طرف مسئولان وزارت می‌شود را ببینید یک روز به نعل می‌زنند و یک روز به میخ. به نظرم در این برهه از زمان با توجه به اینکه کی‌روش شناخت کافی را از تیم ملی پیدا کرده بهترین گزینه می‌تواند باشد. اگر بخواهید موفق باشیم یا اینکه مربی درجه یک را استخدام کنیم باید هزینه و خرج کنیم. بدون اینکه هزینه کنیم به جایی نمی‌رسیم. در تمام دنیا همه برای فوتبال‌شان هزینه می‌کنند اما متاسفانه تیم ملی امید ما به مسابقات انتخابی المپیک می‌رود و مسئولان صحبت از 9 میلیارد هزینه برای این تیم را می‌کنند. در حالی که این هزینه چیزی نیست. آیا 9 میلیارد برای تیمی که قصد رفتن به المپیک دارد پولی است؟! آدم خنده‌اش می‌گیرد. شما ببینید قطر برای دو بازیکن آفریقایی که تابعیت‌شان را قطری می‌کند بالای 15 میلیارد پول می‌دهد. بعد مسئولان می‌آیند و می‌گویند 9 میلیارد برای تیم امید خرج کردیم و حرف از بیت‌المال می‌زنند. چرا فقط در فوتبال بیت‌المال وجود دارد؟! هزاران میلیارد در این مملکت حیف و میل می‌شود. چرا کسی دنبال این موارد نیست؟! حالا برای چند جوان که آینده این مملکت هستند هزینه می‌شود، مدام در مورد آن صحبت می‌شود. با توجه به دارایی‌هایی که مملکت ما دارد این عدد و ارقام صفر است.

* پس معتقد هستید شرایط تیم امید مهیا نبوده که حذف شده است؟

- باید دنبال اصل این موضوع باشیم که چرا تیم ملی امید ما حذف شده است. دنبال واقعیت‌ها باشیم نه اینکه هجمه راه بیندازیم اینقدر هزینه شده است. فکر می‌کنم تیم ملی ما اسمی در قاره آسیا اول است. اگر واقعیت را نگاه کنید تیم‌هایی چون کره جنوبی و ژاپن از لحاظ سیستماتیک و موارد دیگر به مراتب از ما جلوتر هستند. با اینکه ما کره جنوبی را شکست دادیم اما باید واقعیت را ببینیم. اگر دیر به خودمان بیاییم کشورهای عربی هم از ما جلو خواهند زد. همه باید همدل شویم تا تیم ملی موفق باشد. باید هوای تیم ملی و جوانانی که در تیم ملی امید هستند و می‌توانند آینده‌دار باشند را داشته باشیم. مگر می‌شود که برخی‌ها در فدراسیون فوتبال موافق و برخی‌ها مخالف کی‌روش باشند؟! کی‌روش در این فضا می‌تواند کار کند؟! مطمئنا خیر. به نظرم ما باید او را حفظ کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

* با توجه به نزدیکی انتخابات فیفا نظرتان در مورد کاندیداها و اینکه فدراسیون ایران از چه شخصی حمایت کند، چیست؟

- نمی‌توانم نظر خاصی بدهم. باید مسئولان فدراسیون تصمیم بگیرند. قطعا مدیران شرایط را می‌سنجند که کدام گزینه می‌تواند وضع بهتری را برای ما رقم بزند.

* نظرتان در مورد پرونده فساد در فوتبال چیست؟ یک موضوعی را مطرح کردند و هم اکنون دیگر به آن مسئله رسیدگی نمی‌کنند.

- چرا مسئله به این مهمی را نزدیک به انتخابات مطرح می‌کنند؟! چرا یک سال پیش آن را مطرح نکردند. این موارد شائبه به وجود می‌آورد. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کارهایمان بوی سیاست نگیرد. در این صورت موفق‌تر خواهیم بود. به نظرم باید این مسئله از طریق قوه قضائیه بررسی شود و درآن موقع است که می‌توان گزارش را کامل و صحیح دانست.

* اخیرا عربستان برخی ادعاهای واهی مبنی بر اینکه در ایران امنیت وجود ندارد و باید بازی‌های این تیم در کشور ثالث برگزار شود را مطرح کرده است. نظرتان در این باره چیست؟

- همه عالم و آدم می‌دانند که تنها کشوری که در منطقه خاورمیانه امنیت کامل را دارد ایران است. نمی‌شود روی این مسئله شک کرد. خوشبختانه در این چند سال وضعیتی بر کشورمان حاکم است که هیچ کشوری در خاورمیانه ندارد. متاسفانه مسائل سیاسی را وارد فوتبال می‌کنند. فدراسیون هم باید در این زمینه محکم بایستد. همانطور که شعار فیفا هم در این زمینه وجود دارد و می‌گوید نباید مسائل سیاسی وارد فوتبال شود و فدراسیون هم باید این مسئله را پیگیری کند و حق ایران را بگیرد.

* به عنوان سؤال پایانی چه شرایطی را در پایان فصل برای صبا تصور می‌کنید؟

- ما برای قهرمانی می‌جنگیم و شک نکنید در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنیم. هم اکنون تیم‌های مدعی استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان وجود دارد و به نظرم 4 تیم استقلال، استقلال خوزستان، صبا و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

منبع : فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها