در پی ادعای سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش 35 درصدی بودجه صداوسیما، روابط‌عمومی رسانه ملی با ابراز تعجب از ادعای مطرح شده، آن را نمونه‌ای از اظهارنظرهای ناشی از کم‌اطلاعی دانست.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۷
افزایش بودجه صداوسیما چقدر است؟!

به گزارش روابط‌عمومی صداوسیما، در حالی که در یک ماه اخیر در بسیاری از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها از افزایش یک درصدی بودجه سازمان صداوسیما سخن گفته شده و دو هفته پیش نیز رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم با انتقاد از افزایش یک‌ درصدی بودجه صداوسیما آن را ناشی از نگاه غیر ملی دانسته است، نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفت‌وگو با سایت خانه ملت از افزایش 35 درصدی بودجه صداوسیما در سال آتی خبر داده و آن را منطقی اعلام کرده است!

ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس مدعی شده است که بودجه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امسال 1002 میلیارد و 336 میلیون تومان مقرر شده بود و در سال 1395 نیز به 1335 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است!

باید پرسید که چگونه سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس که با‌لطبع باید بیش از نمایندگان دیگر در جریان اخبار و گزارش‌های مرتبط با رسانه‌ها از جمله رسانه ملی باشد، تا این حد دچار خطای محاسباتی شده که افزایش یک درصدی را به 35 درصد رسانده است!جهت اطلاع ایشان که نگاهی واقع‌بینانه به بودجه رسانه ملی ندارند، عرض می‌شود که سهم دولت در لایحه بودجه سال 1395 درخصوص صداوسیما نسبت به سال گذشته فقط 1.28 درصد رشد داشته و این در حالی است که دولت به صورت یکطرفه سازمان را مکلف کرده است درآمد خود را (25) درصد افزایش دهد.

در واقع در سال‌های اخیر، سهم دولت نسبت به بودجه رسانه ملی در حال کاهش و سهم درآمدهای سازمان در بودجه، از محل پخش آگهی‌های تبلیغاتی در حال افزایش است. در واقع توجه به این نکته حائز اهمیت است که سازمان مکلف شده 53 درصد از کل بودجه پیش‌بینی شده را رأساً تأمین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها