کفاشیان ثبت نام نمی کند / ائتلاف فتح الله زاده با اسدی / دورخیز مدیران عالیرتبه؛

اخبار درگوشی از رئیس آینده فدراسیون فوتبال

یکی از مدیران رده میانی وزارت ورزش و جوانان مدعی شد رئیس کنونی فدراسیون فوتبال به هیچ وجه در انتخابات پیش روی این فدراسیون شرکت نمی کند.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۳
اخبار درگوشی از رئیس آینده فدراسیون فوتبال

به گزارش جام جم ورزشی ، انتخابات فدراسیون فوتبال که بنا بود اسفندماه برگزار شود و حالا به اردیبهشت سال جدید موکول شده، تمام توجه اهالی فوتبال را به خود جلب خواهد کرد.

در فضای ورزش این باور وجود دارد که اگر علی کفاشیان نامزد انتخابات شود و بخواهد برای بار سوم روی صندلی ریاست بنشیند، چیدمان مجموعه به گونه‌ای است که رئیس فعلی حتماً رأی می‌آورد.

کفاشیان که به هیچ وجه در وزارت ورزش محبوب نیست، بعد از عقب انداختن دوباره تاریخ برگزاری مجمع و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، از سوی نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش تحت فشار قرار گرفته بود استعفایش را تسلیم مجمع کند تا فعلا فدراسیون فوتبال با سرپرست موقت اداره شود اما انگار کفاشیان از طریق برخی مسئولان غیر ورزشی به وزارت ورزش و جوانان اطمینان داده است اصلا در انتخابات اردیبهشت ماه شرکت نمی کند.

اگر واقعا کفاشیان قصد شرکت در انتخابات را نداشته باشد، دلیلی ندارد وزارت ورزش دنبال سپردن فدراسیون فوتبال به یک سرپرست موقت باشد. در این صورت کفاشیان می ماند و در جایگاه یک بی طرف انتخابات اردیبهشت ماه را برگزار می کند.

یکی از مدیران میانی وزارت ورزش با تایید این خبر گفت: «کفاشیان تصمیم قطعی اش را گرفته و به هیچ وجه حتی برای انتخابات ثبت نام هم نمی کند.»

البته تجربه نشان داده زیاد نمی شود روی تصمیم های قطعی کفاشیان حساب باز کرد. رییس 4 سال پیش هم قرار بود در دور دوم انتخابات فدراسیون فوتبال و پس از کنار زدن عزیز محمدی، به نفع قریب کنار بکشد اما ماند و با قریب رقابت کرد و به پیروزی رسید!

* کاندیداهای شناخته شده رقیب جدی کفاشیان در صورت حضور

با وجود اینکه گفته می شود کفاشیان وادار به کناره گیری از انتخابات می شود، اما با شناختی که از وی در بین اهالی ورزش وجود دارد، هر امکانی در خصوص آقای خنده فوتبال ایران را نباید نادیده گرفت.

در حالی که وزارت ورزش در تلاش بود اشخاصی نظیر وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا و حتی علی کریمی را به حضور در انتخابات ترغیب کند تا اداره فوتبال را ستاره های فوتبال ایران به دست بگیرند، تا به حال این افراد برای نام نویسی در انتخابات قانع نشده اند.

در عوض حضور علیرضا اسدی، محمدحسین قریب، علی فتح الله زاده، افشین پیروانی، شهاب الدین عزیزی خادم و عزیز محمدی در انتخابات قطعی شده که البته با توجه به چیدمان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، هیچ یک از این نامزدهای احتمالی شانس پیروزی در انتخابات را ندارند.

البته قریب، فتح الله زاده و پیروانی این بخت را دارند که با گزینه اصلی ریاست فدراسیون فوتبال رقابت کنند.

* ائتلاف پنهانی فتح الله زاده و اسدی

اخبار دریافتی حاکی از آن است که تصمیم فتح الله زاده به نوعی تغییر کرده و وی در صدد است به جای حضور مستقیم در انتخابات برای پست ریاست، با یکی دیگر از کاندیداهای پر نفوذی که شانس زیادی هم برای تصدی پست ریاست فدراسیون دارد ائتلاف کرده و در انتخابات از فرد مورد نظر حمایت نماید.

گویا فرد مورد نظر هم کسی نیست جز دبیر کل فعلی فدراسیون فوتبال، دکتر علیرضا اسدی...

اسدی که بعد از کنار گذاشته شدن مهدی محمد نبی، دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال با حمایت و نظر مستقیم وزارت ورزش و جوانان در این سمت منصوب شد، حالا یکی از گزینه های ریاست فدراسیون فوتبال است. فردی که در مورد او چنین گمانه زنی می شود که از شانس زیادی هم برای تصدی ریاست برخوردار است.

بر همین اساس برخی اخبار دریافتی و البته درگوشی حکایت از آن دارند که فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز قرار است به زودی با وی ائتلاف کرده تا به جای فعالیت برای ریاست خودش، برای فرد مزبور فعالیت کرده و از او حمایت نماید.

البته بدیهی است در صورت ریاست اسدی در فدراسیون فوتبال، قطعا فتح الله زاده هم یکی از پست های مهم این فدراسیون را در ازای این حمایت و ائتلاف خواهد گرفت.

* دورخیز مدیران عالیرتبه برای ورود به فوتبال

خروج کفاشیان از کارزار انتخاباتی معادلات را تغییر می‌دهد. اگر کفاشیان قصد کاندیداتوری داشته باشد، چهره‌هایی نظیر پیروانی، اسدی، عزیزی‌خادم، عزیزمحمدی و ... برای حضور در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند اما انصراف علی کفاشیان و بی‌طرف شدن مجمعی که به هماهنگی تمام و کمال با رئیس فعلی معروف شده، پای مدیران عالی رتبه را به انتخابات فوتبال باز می‌کند.

سیدرضا صالحی‌امیری که یکی از گزینه‌های اصلی وزارت ورزش بود و به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس رفت و رأی اعتماد نگرفت، مسعود سلطانی‌فر که اولین وزیر پیشنهادی دولت بود و او هم موفق به گرفتن رأی اعتماد نشد و محمدحسین قریب که دوره قبل به هوای پیروزی در انتخابات و برخورداری از حمایت وزارت ورزش وقت وارد انتخابات شد و مقابل کفاشیان شکست خورد، مدیران عالیرتبه‌ای هستند که از آنها به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات فدراسیون فوتبال نام برده می‌شود.

اگرچه صالحی امیری تمایلی برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارد و نزدیکانش هم به او توصیه کرده اند به جای قبول این منصب، منتظر تغییر مجلس بماند تا در قالب وزیر یکی از وزارتخانه های دولت، به مجلس جدید معرفی شود اما طی روزهای اخیر برخی اهالی فوتبال دوره افتاده اند هر طور شده صالحی امیری را قانع کنند به رقابت انتخاباتی فدراسیون فوتبال وارد شود.

این افراد معتقدند سلطانی‌فر به عنوان رئیس سازمان گردشگری شاید رغبت چندانی به حضور در انتخابات نداشته باشد اما صالحی‌امیری می‌تواند قد و قواره ریاست فدراسیون فوتبال را ارتقا بدهد.

آنهایی که می‌کوشند صالحی‌امیری را به حضور در انتخابات مصمم کنند، می‌گویند دلیل ندارد رئیس فدراسیون فوتبال حتماً فوتبالی باشد و مدیر بودن مهم‌تر است. آنها محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال و محسن صفایی‌فراهانی در فوتبال را مثال می‌زنند و معتقدند فوتبال برای نجات به وزنه‌ای در این حد و اندازه نیاز دارد. مدیری که در دولت و جامعه "وزن" داشته باشد و بتواند فوتبال را به جایگاه واقعی‌اش برگرداند.

اولین بار وقتی برخی اهالی فوتبال این پیشنهاد را به صالحی امیری دادند، نزدیکان صالحی امیری گفتند امکان این کار نیست چون کفاشیان حتما از این مجمع رای می گیرد و اصلا مجمع به گزینه ای غیر از کفاشیان رای نمی دهد اما حالا که زمزمه هایی مبنی بر انصراف اجباری کفاشیان از حضور در انتخابات شنیده می شود، بار دیگر صالحی امیری به حضور در فدراسیون فوتبال دعوت شده و انگار این بار برای مذاکره نرمش نشان داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها