رییس سازمان حفظ نباتات از ارسال نامه توسط وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخورد با میوه‌های قاچاق خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده که نظارت در سطح خرده فروشی‌ها وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۳
نامه وزیرکشاورزی برای میوه‌های قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین، محمد علی باغستانی میبدی ، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی اخیرا نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده و در آن خواستار نظارت و برخورد این وزارتخانه با عرضه کنندگان میوه‌های قاچاق شده است، چرا که نظارت در سطح خرده‌فروشی‌ها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: بر اساس قانون، دستگاه‌های متولی به محض کشف محموله‌های قاچاق میوه و محصولات کشاورزی آن را به اطلاع سازمان حفظ بناتات می‌رسانند و این سازمان نیز بر اساس ماده 12 آیین‌نامه اجرایی قانون سازمان حفظ نباتات با این مسئله برخورد خواهد کرد که در این زمینه قانون‌گذار تکلیف را روشن کرده و میوه‌های قاچاق کشف شده امحاء می‌شود.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: مسئله‌ اصلی، یافتن راه‌های قاچاق این میوه‌ها و کشف مراکز اصلی و عمده عرضه آن‌هاست تا بتوانیم نسبت به امحاء و معدوم‌سازی آن اقدام کنیم.

باغستانی میبدی گفت: دستگاه‌های متولی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم ضمن کشف محموله‌های قاچاق آن‌ها را با همکاری ارگان‌هایی مانند نیروی انتظامی امحاء کنیم.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها