گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ارکستر رازمیک اوحانیان در نهمین شب از برگزاری جشنواره موسیقی فجر بخشی از آهنگ های خاطره انگیز انقلابی را اجرا کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۸
گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران آهنگ‌های انقلابی را اجرا کرد

به گزارش جام جم نوا ، گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری و رهبری ارکستر رازمیک اوحانیان پنجشنبه شب ۲۹ بهمن در تالار رودکی تهران و در نهمین شب از برگزاری جشنواره موسیقی فجر بخشی از آهنگ های خاطره انگیز انقلابی را اجرا کرد.

در بخش اول این کنسرت که با حضور خوب مخاطبان همراه بود قطعاتی از آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک از جمله کاپو، چیارا، کارل ارف و موتزارت اجرا شد که در این بخش امیر بیات و آلوین آوانسیان به عنوان نوازنده پیانو گروه را همراهی می کردند.

اما در بخش دوم کنسرت که رشید وطن دوست خواننده پیشکسوت موسیقی کلاسیک در آن به عنوان سولیست برخی از بخش ها حضور داشت آثار آهنگسازان ایرانی، قطعات انقلابی و گلچینی از آهنگ های فولکلور ایران توسط گروه کر ارکستر سمفونیک تهران اجرا شد که این بخش نیز با توجه به حال و هوای ایرانی آثار بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

«نیایش یزدان» اثرحشمت سنجری، «پیمان با رهبر» اثر باستان سیر، «۲۲ بهمن» اثر باستان سیر، «آی سرکوتل» با گویش ممسنی و سولیستی محمدرضا صادقی، «درنه جان و عزیزجون» قطعه مازندرانی، «دست بدسمالم» قطعه شیرازی، «سیما جان و پاچه لیلی» قطعه گیلکی با سولیستی شاهرخ شیردوست، «یک گل سایه کمر» قطعه شیرازی، «آه دیلبر» قطعه آذری، «کراس چرمی» قطعه کرمانشاهی و «جمعه بازار» قطعه گیلکی آثاری با تنظیم هنرمندانی چون گریگوریان، باغچه بان و آقاجانیان بودند که در این بخش از کنسرت برای مخاطبان اجرا شد.

شاکه آقامال سرگروه سوپرانو، آتوسا کلانتری سرگروه آلتو، امین سیفیان سرگروه تنور و محمدرضا صادقی سرگروه باس هنرمندانی بودند که با همراهی گروه کر ارکستر سمفونیک تهران در این اجرا تیم اجرایی را تشکیل می دادند.

- -- -

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها