مطالعه‌ای جدید نشان داده است که واکسن گاردسیل که برای مقابله با ویروس پاپیلوم انسانی استفاده می‌شود سیستم تولید مثل خانم‌ها را نابود می‌کند و تاثیرات مرگباری دارد.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۸
خانم ها؛ این واکسن را نزنید!

به گزارش جام جم سرا ، مطالعه‌ای که به تازگی در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان داده است واکسن‌های گاردسیل که برای مقابله با ویروس پاپیلوم انسانی استفاده می‌شود برخی از اندام‌های بدن خانم‌ها همچون رحم و تخمدان‌ها را نابود می‌کند و از این طریق تولیدمثل آن‌ها را مشکل‌ساز می‌کند.

ویروس پاپیلوم انسانی به گروهی از ویروس‌ها گفته می‌شود که بر پوست و پوشش غشاء بدن به خصوص دهان، گلو، دهانه رحم و مقعد تاثیر می‌گذارند. این ویروس می‌تواند منجر به ابتلا به بیش از 100 نوع بیماری شود و یکی از بیماری‌هایی است که از طریق رابطه جنسی و تماس مستقیم پوست افراد منتقل می‌شود.
یکی از این موارد زن جوانی از استرالیا است که بر اثر استفاده از این واکسن دیگر توانایی باروری را ندارد. تخمدان‌های این دختر 16 ساله بر اثر استفاده از این واکسن قبل از اینکه تکامل یابد از بین رفته است و در واقع او به یائسگی زودهنگام دچار شده است.
این موارد نشان از عدم مطالعات و تحقیق راجع‌به اثرات منفی این واکسن بر روی زنان است. بهتر است در استفاده از این واکسن تجدید نظر شود و تحقیقاتی بر روی اثرات جانبی آن انجام شود. نتایج تحقیقات نشان داده است واکسن گاردسیل می‌تواند بر رحم و تخمدان‌ها تاثیرات منفی بر جای بگذارد و تهدیدی جدی برای عملکرد سیستم تولید مثل خانم‌ها باشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها