در تازه‌ترین حادثه در یکی از بیمارستان‌های تهران، انگشت آرمیتا با قیچی قطع شد

جان بیماران، بازیچه قصور پزشکی + عکس

مشاور وزیر بهداشت ضمن اشاره به دستور و تاکید وزیر بهداشت برای پیگیری وضعیت مادری که هنگام سزارین در بیمارستان شهید چمران تهران دچار آسیب شده بود، گفت: به دنبال اقدام معاونت درمان وزارت بهداشت، تیم تخصصی وضعیت این بیمار را تحت نظر دارند و فعلا وضعیت وی پایدار و رو به بهبود است.
کد خبر: ۸۸۲۲۵۰
آخرین وضعیت درمان سوختگی مادر باردار

به گزارش جام جم آنلاین دکتر عباس زارع‌نژاد با اشاره به حضور معاون درمان وزیر بهداشت در بیمارستان محل بستری مادر مذکور در پی دستور وزیر بهداشت، ادامه داد: به دنبال اقدامات و دستور معاون درمان وزارت بهداشت تیمی تخصصی وضعیت این مادر را تحت نظر و کنترل دارند. بر اساس بررسی‌ها و اقدامات انجام شده فعلا وضعیت بیمار پایدار و رو به بهبود است و خطری سلامت وی را تهدید نمی‌کند.

زارع‌نژاد تاکید کرد: اقدامات درمانی مناسب برای این بیمار انجام شده و وضعیت روحی وی نیز بهتر شده و هوشیار است. اکنون نیز به دستور معاون درمان وزارت بهداشت زیر نظر کادری از پزشکان مجرب، مراحل درمان را سپری می کند و مشکل خاصی وجود ندارد.

بررسی وضعیت درمان مادر باردار از سوی معاون وزیر بهداشت

وی گفت: همچنین بخشی از صورت بیمار که دچار آسیب شده بود، پیوند شده و مراحل درمان او به طور دقیق و کامل در حال انجام است.

زارع‌نژاد درباره بیمارستان محل مداوای این بیمار نیز به ایسنا گفت: هرچند این حادثه در بیمارستان شهید چمران تهران رخ داده ولی در حال حاضر بیمار حادثه دیده در بیمارستان دیگری تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارد. نظارت بر روند درمان این بیمار نیز دنبال می‌شود.

زارع‌نژاد تاکید کرد که پرونده این حادثه برای بررسی زوایا و علت پر شدن کپسول با گازی غیر از اکسیژن به دادگاه ارسال شده است.

گفتنی است؛ حدود یک ماه گذشته در بیمارستان شهید چمران تهران (این بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت نیست) مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار آسیب در ناحیه لب، دهان و ریه شد. این مادر که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق گازی که اشتباها به جای گاز تنفسی حین بیهوشی به او وصل شده بود، دچار آسیب شد.

همچنین عکس‌هایی از بیمار مبتلا به سوختگی شدید در برخی از رسانه‌ها منتشر و به این بیمار منتسب شده است که روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن تکذیب این موضوع، این عکس‌ها را مرتبط با این بیمار ندانست.

همچنین دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در هنگام انجام عمل در زمان بیهوشی به جای کپسول گاز اکسیژن گاز دیگری اشتباها مورد استفاده قرار گرفته و ورود این گاز به ماشین بیهوشی تولید گرما کرده است.

وی افزود: گاز وارد مجاری تنفسی بیمار شده و منجر به سوختگی مجازی تنفسی و پوست صورت شده است. بعد از این عارضه بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

آقاجانی با بیان اینکه این اتفاق یک ماه گذشته رخ داده است، گفت: در مدت این یک ماه بیمار تحت درمان بوده است و برای ترمیم سوختگی پوستش تحت عمل گرافت پوستی قرار گرفته است. همچنین درمان‌هایی برای مجاری تنفسی این بیمار انجام شده؛ به طوری که یک راه مصنوعی تنفسی برای بیمار برقرار شده است و مراحل درمان برای حل این عارضه در حال انجام است.

وی همچنین گفت: از روزهای اول بروز این حادثه مسئولین نظارت بر درمان به این بیمار مراجعه کردند، بنابراین هم پرونده این اتفاق به دادگاه جرایم پزشکی برای بررسی بیشتر فرستاده شده و هم ما پیگیر درمان بیمار هستیم و همچنان اقدامات درمانی لازم در حال انجام است. همچنین بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان دیگری منتقل شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بنا به دستور وزارت بهداشت از این بیمار عیادتی داشتم و در جریان درمان‌های او قرار گرفتم، گفت: دستورات لازم جهت استفاده از همه امکانات درمانی و استفاده از مجرب‌ترین کادر پزشکی در این زمینه داده شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اتفاق قصور پزشکی بوده یا خیر؟ گفت: اینکه قصور پزشکی بوده است را دادگاه باید اعلام کند. اینکه چطور این اتفاق افتاده از نظر قضایی قابل پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها